Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

tidigare Rooibos skrev 2010-07-14 08:54:31 följande:
    Måste bara få dela med mig av en söt barnhistoria: Jag och sonen (1 år, 10 månader) satt på trappan och pratade när han började kramas och klättra runt på mig. Han råkade sätta ett par ostrategiskt placerade fötter rakt på min ömma livmoder!  *ouch* Så jag lyfte ner honom bredvid mig och sa något i stil med att "Ajaj, det där gjorde ont på mamma. Mamma har en liten bebis i magen." Han tittade konfunderat på mig och sedan min mage om vartannat. Så lutar han sig fram och tittar länge ner i min navel (!!) och brister ut i ett "tinne, tinne bebis?" (Liten, liten, bebis?) 

Vet inte hur mycket han förstod egentligen men han var så himla söt! Strax innan hade han dessutom pekat på mitt bikiniklädda skrev och konstaterat: "Mamma ninnen sopp!" Nej gubben. Helt rätt. Mamma har ingen snopp.
    Men naw vad sött
  • Barbabok

Igår slog min mage bakut tror jag. Får väl skylla mig själv som åt broccolipaj med äggstanning Först stannade den helt, sen svällde den som i 7e månaden, och ont gjorde det. Sicken lättnad att få lägga sig sen och upptäcka att jag iaf. hade turen att ha pyspunka (fisig), den liksom sjönk ihop som en misslyckad sufflé

• Barbabok

stackars H, ingen gillar väl att bli stucken

Här mår jag bättre idag. Känns som att man bär på en hemlighet, eller jo det gör jag ju, men ändå

Ett tu tre, så ska vi bli fyra
  • Barbabok

Varför har jag fått för mig att graviditet nr 2 kommer att gå sååå långsamt? Är det för att själva graviditeten inte är spännande och att man bara är ute efter resultatet den här gången? Första gången var ju varje vecka skoj, nu bara bläää.

• Barbabok

Hur vanligt är det att blöda nu? MF?
    Jag var nyss på toa och fann blod motsvarande ca 2 femkronor, har svag mensvärk men inte ont
    Förra grav. fick jag iofs lite blödn. men mer brunt och det var runt då jag normalt skulle haft mens.
    Om det är MF, ska det göra jätteont då eller kan det bara ske utan större problem? Blä

Ett tu tre, nu ska vi bli fyra
  • Barbabok

Rött är det, men fortfarande inget ont. Nä kollas kan det nog inte för jag är bara i v 4+3. Får vänta här på jobbet, men måste nog smyga hem på lunchen för jag har ju lite blodfläckar på brallorna Syns inte när jag står eller sitter men känns inte fräscht. Känns surt att jag måste jobba men kan inte gå hem när det inte gör ont alls, jag är ju ensam på min tjänst nu då alla andra är på semester.

• Barbabok

Ja jag kanske ringer på lunchen, ksa ändå hem och byta lite kläder.

• Barbabok

Lena, så ska man göra!  Hoppas det svalkar.

Jag ringde inte på lunchen, först hann jag inte och så var min mamma hemma hos oss (hon har semester) så det var liksom inte läge. Jag ska avvakta och se tror jag, det finns ju ändå inget att göra. Kanske ringer härifrån men måste hitta en avskild plats först. Hur vet man att det är MF, måste man göra VUL för att veta? Nån som vet?

• Barbabok

Pyttis, ja jag försöker vara positiv, men är inte jätteledsen heller för jag har inte riktigt fattat att jag är(var?) gravid heller. Försökte ringa MVC nyss men de har såklart sommartider och jag kan inte ringa förrän imorgon 10-11. Det gör fortfarande inte ont men droppar på toa, det är mer brunrött än klarrött men ändå, jag har inga stora förhoppningar. Jag småblödde förra grav. jag med men bara pyttelite och mest brunt, detta känns som att det är mycket mer. Så segt att vänta, antingen får det vara MF eller så får det sluta blöda!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8