Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Med ett tredje och förhoppningsvis sista syskonplus stegar jag försiktigt in här igen. Nu jäklar ska jag bli kvar!
    BIM-1 idag och plus, BF 2012-06-01... typ

• Barbabok
    ilja73 skrev 2011-09-23 21:37:21 följande:
    Barba:
    Ja nu jäklar får du stanna! Grattis, vad roligt  

Tack, ja nu räcker det med MF/MA eller vad det sista nu var?, nu stannar jag!
  • Barbabok

Tack alla

Här blev det en ny KAXS overall samt en okänt märke beg. från Tradera som såg fin ut, att ha som extra. J har även 2 par Kavatkängor och ett par Vincent allväders. Ett underställ i fleece och ett i polyester. 2 par ullstrumpor. Fleecekragar och i polyester, vantar ett otal. Raggisar.
    Oj, har jag redan bunkrat allt? haha där ser man.    

• Barbabok

Tack alla

Nu är jag här igen, men inget mer jojo tack.
    Som jag "skämtsamt" sa till maken, det du fick i infertilitet fick jag i fertilitet. Räknat till 6DI 1IVF och 1FET, och detta är mitt 4 plus. Allt efter 35 :-O (hoppas jag inte trampar nån på tårna nu,då ber jag om ursäkt i förväg?). Rättvisa finns inte i världen, absolut inte i barnalstringsvärlden    

• Barbabok

VAB, igen! Hämtade idag då hade hon inte ätit lunch, eller mellis. Grät mest. Väl hemma tog jag tempen, 37,8. Alldeles svettig om håret. Varför ringer de inte när hon är sån? Hon ville nästan sova direkt men fick titta på TV istället.

• Barbabok

Tack Lena

Lady W,  ja jag kommer nog att oroa mig länge. Skönt att det såg bra ut för er! Jag har ju turen att få tidigt VUL men det är ändå flera veckor kvar. Kurvan kan jag inte släppa, kommer nog att tempa ett tag till.

Däremot har jag svårt att avgöra om jag ska göra FVP? Jag är rädd för trisomi 13, 18 och allt sånt, tänk om man genomgår en hel graviditet och så upptäcker man något så hemskt? Jag hinner inte "börja om". Usch jag vet inte. Man får ju tänka på MF-risken också.   

• Barbabok
    Milla C skrev 2011-09-28 11:26:54 följande:
    Barba: Kan du inte boka in NUPP/KUB istället (om det är MF-risken vid FVP du tänker på)? Jag vet att det inte görs här i landstinget där vi bor, men jag bokade in NUPP privat på Crocus i Linköping www.crocus.nu/ Läkaren där var så trevlig och duktig! Han tittade på en massa saker förutom nackspalten som också kunde tyda på att det fanns någon kromosomavvikelse (förutom att det också var jätteroligt att få se alla "delar" på lillknytet i detalj ). Och att få lyssna på hjärtat redan i vecka 12 var också häftigt . Det kostar ju lite, men för mig var det guld värt att veta att allt såg bra ut därinne .

Njae, då får man väl bara reda på oddsen för Downs (och ngt mer?), och det oroar oss inte. Örebro (Tittut) är väl dit vi får åka, eller Sthlm. Kostar 1500 tror jag. Vanligt VUL får vi tidigt, med J i v 8-9 tror jag det var, för v10 åkte vi till USA minns jag. Och så förra grav i v7+?.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8