Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

Lycka till imorgon Fio!

Jag lider verkligen med er som mår så illa!

Minns ni Vika? Hon var inlagd på sjukhus under sin grav, jobbade som nyhetsuppläsare på TV4lokaltv och spydde under inslagen....

• Gladhannapanna

Jag är så lyckligt lottad att jag sllan får hål och sällan tandsten.

Jobbiga funderingar kring röntgen mm. Hoppas att det löser sig på bästa sätt!

• Gladhannapanna

Skippar diskussionen kring sgi mm, det sköter ni andra mycket bättre än jag skulle göra!

Men om man tar fullt med lägstanivådagar så blir det ändå några tusen i månaden faktiskt, det brukar det i alla fall bli för mina klienter!

Har varit med barnen på förskolan på förmiddagen. Väldigt mysigt att få en inblick i deras vardag. Julia ville att jag skulle vara med henne hela tiden medan Agnes kom och gick lite. Egentligen går de på olika avdelningar, men de samarbetar mycket mellan avdelningarna så det gick bra att gå lite mellan med båda barnen.

Vår busjulia har lärt alla de andra barnen hur man kan åka på sidan på rutschkanan, även de stora barnen åker så nu! Jag blev jätterädd när jag såg hur hon gjorde, men då sa personalen att det var hon som började och att det går hur rba som helst!

Jag ska snart åka till jobbet och göra lite nytta, men det är skönt att landa hemma lite. (och byta kofta, den här är det både filmjölk och snor på! )

• Gladhannapanna

Juni: Usch, förstår verkligen att du blev arg och besviken på H! Vi har haft diskussionen om att man inte får ha pennor på sitt rum om man inte sköter sig. Just nu kan A inte ha pennor tillgängliga pga sin busiga lillasyster. Alla pennor och kritor är högt upp eller inlåsta just nu.

Hoppas att det mesta gick bort i alla fall!

Ela: Skönt att du mår så mycket bättre!

Milla: Det var bra tankar du skrev, Ela med så klart! Skönt att ha kommit till den insikten!

Hos oss flyter det mesta på, men Julia hostar på nätterna och A klagar på magont ofta sista tiden. Missstänker förstoppning så det blir mindre mjölk och mer kiwi!

• Gladhannapanna

Knase: Vet du, jag hade en liknande stund hemma igår! Vi köpte en tv i fredags och eftersom det var ett demoex var den insvept i bubbelplast. Agnes satt och smällde på köksgolvet igår och när Julia ville vara med bröt hon ihop. Jag föreslog att de skulle ta varsin halva mm men inget passade fröken som bara satt och klagade och skrek. Efter ett tag fck jag nog och lyfte iväg henne, hon blev såklart förtvivlad och jag kände mig som skit. När jag lyfte upp henne i famnen bröt Julia ihop coh rätt som det var hade jag två vrålande ungar runt fötterna. SJälv hade jag migrän redan innan...

Till slut fick jag nog och började vråla på mamma i samma stil som barnen. Julia blev tvärtyst, tittade på mig och sa allvarligt. "nej".  Sedan var det rätt ok faktiskt.  Kanske inget att rekommendera men det hade faktiskt effekt!

Men jag tror faktiskt att ni skulle ha nytta av att gå i någon form av föräldrautbildning alternativt gå hos några föräldrarådgivare. Kolla kommunens hemsida! Själv jobbar jag med COPE/småbarnsliv, men det finns massor av olika varianter.

• Gladhannapanna

Missade tydligen en sida när jag skrev mitt inlägg tidigare idag. Bra att du sökt hjälp Knase!!!

Jag kan inte ens skylla på gravidhormoner när jag fick mitt utbrott igår...

• Gladhannapanna

Vi har också fleecefodrade regnställ, men från ullared. Våra är faktiskt också jättebra, men Agnes strular lite ibland när hon ska trä i benen.

• Gladhannapanna

Juni: Tror att de kostade 250.- styck vilket är helt ok enligt mig! Julias är bättre över lag, men Agnes funkar ok. A's har dragkedja fram i byxorna så axelbanden sitter inte lika bra som J's. men vi kommer helt klart att köpa fler där när de växer ur dessa. De har dessutom vattentäta vantar på Ullared för en billig peng!
    Köpte vår bärbara dvd där med, ett bra ställe helt enkelt!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8