Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

H fick en sparkcykel idag, hon älskar den! Bara sparkade iväg direkt, hur lätt som helst! Tänkte att det kunde vara bra träning inför nästa års cyklande på tvåhjuling...  Film finns i mitt gallerig, och bild finns i1-3årstråden. Nu ska jag äta lite godis, H sover och snart hunden med, maken jobbar, kommer hem imorgon kväll.

Imorgon ska jag prya som tvåbarnsmamma igen, då är det kusinen (8 år) som ska sova över. Idag är jag singelmamma, livet är verkligen olika

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Nu har jag varit och köpt 5 kg blåbär så vi kan mumsa blåbärspaj i vinter! Tog 2 liter lingon också, det är så himla gott med rårörda lingon till vilt och det är ju det enda kött vi äter...

Funderar på dagens födelsedagskalas, kusinerna har varit sjuka i veckan, är feberfria nu men fortfarande snoriga. Ska man gå dit eller stanna hemma? Har ju itne tid med sjukor nu eftersom jag ska tentaplugga, men H börjar ju på förskolan på måndag och kommer säkert åka på nåt iaf . Så himla svårt det där, man kan ju inte ställa in hela livet för att inte bli sjuk, det blir man ju då och då iaf...

• Piggley Wink

jag börjar fundera på om det där med två barn är överreklarmerat . Idag så sover systersonen (8 år) över här och H avgudar honom. Hon kunde därför inte somna utan bara varvade upp sig mer och mer i två timmar! Helt hopplös! Till slut fick jag hålla fast henne i sängen så hon låg still, när hon slappnade av så kunde jag släppa och hon somnade direkt. Systersonen lade sig, läste lite och somnade sedan. Hoppas det blir lättare med egna barn så att de inte blir så laddade av att någon annan sover över...

Pregga: Håller återigen tummarna för en god natts sömn och sen en bebis

• Piggley Wink

Assar: Antar att det är så med syskon H vaknade en gång i natt så hon fick sova vidare i vår säng, Kusinen somnade om direkt. Båda vaknade vid 8.30 i morse som planerat. H börjar förskolan på måndag och kusinen börjar skolan på tisdag så nu får de inte sova så länge de vill längre

Tilda: Visst blir det alltid så Du får väl försöka sova middag eller nåt istället. När jag får sovmorgon och itne kan somna om så brukar jag läsa lite, det är ju skön avslappning även om man inte somnar om, men efter en stund brukar jag somna som en liten gris Min mage kom mycket tidigare denna gången, eller också var jag inte så ihärdig med de vanliga jeansen när jag ändå hade mammabyxor hemma... Förra gången var jag ju tvungen att dra iväg och köpa.

• Piggley Wink

När H kom gick vattnet inte alls... De fick ta hål på hinnorna på slutet så hon åkte vattenrutchbana ut

• Piggley Wink

Sara: Har inga kloka råd om barn som skrattar när man säger till H håller på precis så även om detlugnat sig det sista. Det som funkar bäst på henne är att visa att man bli ledsen när det gör ont, om man säger till "argt" eller "allvarligt" så skrattar hon bara

Pregga: Näe, nu har han fått sin tid i magen, klart han ska ut. Kramar och stort lycka till! Hoppas det går smidigt när det väl är igång ordentligt, klart det är vräkningsdags!

• Piggley Wink

malink. Låter som en logisk förklaring till skrattet, inte lättare att bli av med det dock, det finns ju inget som retar mig mer än när hon skrattar åt mig när jag säger åt henne

Sara: Störttjut triggar ju mer till att fortsätta än om man lugnt säger (gärna med tårar i ögonen) att aaaaaj, det där gjorde ont, nu blev mamma ledsen. Då vänder H tvärt och ska krama och trösta!

• Piggley Wink

Tilda: Förstår att du blir både arg och ledsen! Jobbigt med kompisen Chefen måste väl mer eller mindre ta hänsyn till dig? Annars måste du ju vara hemma och sjuk, funkar det inte så funkar det ju inte, till slut gör det ju bara FÖR ont, hur man än biter ihop? Antar att hon vet att du är gravid.

De ringde precis från antagningenheten på skolan, Helt plötsligt måste man läsa en hel termin för att kunna få studieuppehåll, men efter några samtal till studievägledare mm så har jag blivit lovad studieuppehåll efter bara en halv termin... Jag hade ju redan tidigare blivit lovad både av studievägledaren och programansvarig att det inte var några problem... jaja, nu är det löst iaf, annars hade jag fått begära att få börja nästa år istället, men då hade jag ju fått börja i aug nästa år och det hade jag ju inte tänkt...

• Piggley Wink

Fio: Precis, som om det inte vore nog illa ändå

Lena: Skönt att ni haft det bra! Jobbigt med sömnen, H har alltid somnat rätt bra, men i perioder kommer hon till oss på natten...

h blev förresten snuvig i natt, redan efter två dagar på förskolan, trodde inte det skulle komma riktigt så fort

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8