Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

malink: Det var skönt att få ta tjuren vid hornen när man fortfarande har semester och kan handla en annan dag...

Idag har vi varit och tittat på gardintyg till Hs "nya" rum, tyvärr fanns det inget jag gillade men vi kom hem med lite annat iaf.. Bl a två par gummistövlar som är helt underbart söta, måste fixa kort på dem senare. 89 kr paret gör ju vem som helst glad. Sen fick H ett par jeans med hästar på och en tröja med häst på. För en gångs skull hittade jag en collegetröja utan luva. Jag tycker det är svårt att hitta såna, på höst och vår känns långärmad tshirt lite för tunt medan luva inte är så praktiskt att leka i när det regnar... Lite annat pyssel blev det förstås i affären som harl ALLT (typ Ullared fast MYCKET mindre). Men 500 kr var ju bra!

Nu tänkte vi dra till stranden, har just ätit lite lunch, vilar fogarna en kvart innan vi kör igång igen

Söder: Låter som ni haft en underbar semester!

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Här är ett hormonmonster till! Jag funderade just på det för ett par dagar sen, skönt att det är "normaaaaalt" då

• Piggley Wink

Är lite nere, igår kväll hade jag så J-a ont av fogarna att tårarna bara rann när jag skulle lägga mig. Hittade inget sätt att ligga där det inte gjorde ont Gråter. Ska det vara så i de två veckor jag ska vara ensam hemma med H? Det är ju rätt svårt att lägga sig och vila mitt på dagen, eller att ta det lugnt när man är ensam med liten H. Körde TENS på kvällen, hade bältet när jag gick/stod på dagen, vad mer kan jag göra? Tips?

• Piggley Wink

söder: Varje förmiddag känns det bttre, det är frmåt 15-16 jag får skitont och humöret rasat, tålamodet och stubinen blir ungefär en millimeter och då drar H igång, när hon vet att hon kan trigga mig

preggo: Gör det, liksom träningsprogram jag fick av sjukgymnasten, men det hjälper tyvärr inte så mycket. Jag har ett diskbråck som opererades precis innan jag blev gravid och jag tror att det är irriterat igen för jag har så j-a ont från isciasnerven igen

Jaja, solen skiner och kanske kan vi dra till stranden för att slippa konflikter idag. Tänkte åka till maken och luncha nån dag men det kan ju vänta till imorgon när det regnar

• Piggley Wink

Är i v 24 eller 25 nu och sjukgymnasten sa att det brukar bli bättre i v 36 när barnet fixerat sig... Lite för länge kvar för min smak!

• Piggley Wink

Tilda: Redan i v 12 , jag klarade mig ju iaf till 16-17 innan det smällde till! Usch och fy för foglossningar. Har försökt ringa sjukgymnasten idag men de har stängt för alla utom akuta patienter från vårdcentralen så jag funderar på om jag ska ta och bli en sån. Jag har ju ändå frikort så dt kostar inget med ett extra läkarbesök för att få tag på sjukgymnasten. Förut har hon haft telefonsvarare på men nu gick den itne på??? Ska prova igen senare, annars får det bli ett läkarbesök, vad läkaren nu sk kunna göra ????

Fiji: Jag hra ju faktiskt en pilatesboll, ska testa att sitta på den istället! Bästa är ju att ligga på rygg i sängen eller möjligtvis i soffan, på sidan för att kunna kolla TV nån timme.

Har legat på solsängen så H har kunnat leka ute en stund på fm, nu blir det lunch sen bad i uppblåsbara poolen! Allt för att mamman ska få vila medan H har roligt

cissi: Håller såklart tummarna för superresultat!

• Piggley Wink

Mini: Skönt att ni börjar slappna av, hela familjen. Stella måste ju också ha haft det jättejobbigt! Kram på er och skönt att hon "älskar lillebror" Kyss

Var hos läkaren idag och har fått teltid till sjukgymnasten imorgon, fick citodon til de värsta dagarna av läkaren. Nu känns livet lite hoppfullare...

Tilda: Hoppas det finns hjälp för dig med! Har du provat akupunktur hos sjukgymnasten? DÄr är det ju inte lika dyrt som privat. Det funkade kanon som smärtlindring efter mitt diskbråck iaf!

• Piggley Wink

cissi: Vi fick 1:8000 nånting och 1:20000, och jag är 35 (hade fyllt tre veckor innan jag blev gravid). Har inte så mycket koll, tyckte det var svårt att hitta officiell info, det mesta jag läste var i olika trådar här på FL.

bluegrass: Välkommen hit också!

söder: Sunkigt att inte få sova Man blir ju helt galen. H har ju peppar peppar sovit rätt bra hela tiden, men de nätter som strulat blir man ju som ett ras efter.

Tack för alla glada tillrop och omtankar om foglossning, idag ska sjukgymnasten ringa så jag hoppas få bra hjälp snart!

• Piggley Wink

Mini: Det finns ingen speciell vattengymnastik för gravida, ska se om jag kan gå på nån annan eller träna våtväst när de öppnar igen efter sommaren. Jag är så extremt trött på att inte kunna gå, springa, cykla eller simma. Konditionen är ju urkass. Förut jobbade jag ju fysiskt och red minst två hästar om dagen, nu orkar jag inget . Hoppas det snart kommer en vågdal

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8