Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hrmm, sova när man föder barn, det verkar ju praktiskt. Själv hann jag inte med nåt sånt, H är ju född 5,5 timmar efter värkarna började och delar av den tiden gick ju åt till att vakna, duscha, klä på mig, åka till förlossningen, ta en promenad, bada....

malin: Den är säkert fixad, men det voer coolt att få till en sån

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Var på en rätt "fin" restaurang idag med svärmor och svåger med familj. Den ligger ute på en ö, supervackert och god mat men de hade bara en förrätt (sill, som jag inte gillar) och två varmrätter ,varav en gravad lax, och en efterrätt. När jag frågade om laxen så sa hon lite snorkigt att ja, den var hemlagad och såklart hade den inte varit fryst . När jag frågade igen så gick hon ut i köket och frågade personalen där om den varit fryst och självklart hade den varit det. Phu, jag var verkligen inte sugen på den andra varmrätten och hade ingen lust att inte äta alls när alla de andra fick mat! Till barnen fanns det BARA pannkakor att välja på, dessutom såna där frysta. Vi har varit där en gång örut och då var jag också gravid. Då fanns det fler rätter att välja mellan, men extremt få som man kan äta när man är gravid, vilket jag såklart var då också. Kommer nog inte åka dit igen utan att ringa först och fråga vad som serveras!

• Piggley Wink

Lena: Trist med VAB (eller ja, mest trist med sjuk I) nu när du ändå inte ska jobba så länge. Hur går det för dem på jobbet när du inte är där? Om vikarien mfl inte heller är där menar jag... Såklart snyggt med hjärtat där också

Imorgon blir det spec mvc, är lite nervös faktiskt, men nog mest nyfiken...

• Piggley Wink

Fia: Vi (jag mest, maken finner sig i mitt beslut ) har resonerat som så att OM något skulle hända så täcker gravidförsäkringen fler saker än en försäkring som man tecknar efter födseln... Iofs täcker den väl ändå inte allt, men jag skulle ha svårt att förlåta mig själv om jag inte tecknat den och det hände nåt... Så tänker jag, men det finns många som tänker på andra sätt... Hur är det annars med dig?

Vi var ute och åkte båt igår med min syster med fam. H äääääälskar och beundrar storkusinen så mycket!

• Piggley Wink

Lena: Skönt att järnvärdet är på gång!  Trist med feber dock, min mamma fick feberfrossa igår men idag var hon helt OK, bara lite rethosta Hoppas det gör över fort hos dig med!

Det var jättebra på spec mvc idag. Fick träffa en rejäl "tant" (förlossningsläkare) som sa att minsta risken för min rygg blir med vanlig vaginal förlossning. Dessutom träffade vi en narkosläkare som sa att det absolut inte är några problem att få ryggbedövning. Känns kanonbra eftersom jag hela sommaren har velat med om jag verkligen ville ha KS. Skönt att slippa sövning cokså, iaf planerad variant. Läkaren var supertrevlig och verkligen mån om att det skulle kännas OK, och garanterade att de fixar KS snabbt om min rygg inte orkar. Risken med KS är att man ligger dumt så att det skadar ryggen medan man inte känner någonting, och dessutom blir man mindre stillaliggande efter vanlig förlossning än KS och det är också bättre för ryggen. Sen påverkas väl magmusklerna av KS också? Det är ju de som har hållit ihop min stackars rygg de senaste åren så dem ill jag ju inte vara utan...

Tack för alla tankar idag, det har varit en intensiv dag med ett par timmar på sjukhuset och sedan en eftermiddag i skolan och plugg på kvällen. Hysteriskt stora uppgifter första veckan men de är som tur är i grupp. Hoppas vår lille indier vågar prata imorgon när vi ska köra igång vår företagsanalys

• Piggley Wink

malin: Ja, Karolinska är lite väl långt när det väl kommer igång, jag tänkte mest på hejsarsnitt jag

Är  i skolan, har just avslutat en uppgift inför ett litteraturseminarium. Nu är det dags för lunch, har ingen mat med mig så jag måste bestämma mig vad det ska bli för mat. De andra i gruppen hade mat med sig

• Piggley Wink

Lena: Tre dagar med hög feber har jag för mig... ring 1177! Trist att ni är sjuka allihop, här är det bara mormor än så länge men jag hoppas att vi andra klarar oss lindrigt!

Sara: Skönt att barnen klarat sig bra hittills!

johlinn: Hahaha, jaaa, jag tror inte H hade varit lika nöjd med ALB

Tack för alla tankar, det var verkligen jätteskönt att reda ut allt! Nu är det v 30 och idag tror jag att magen ska spricka, det gör ONT för det stramar så. Undrar om Barba2 håller på att ändra läge där inne? Eller också var det bara trångt så Barba2 trycker "lite" för att göra större plats

• Piggley Wink

Lena: Jag kommer över på fika!

Aigee: Hoppas bihålan lugnar sig fort, bihåleinf är nåt av det värsta jag vet!

Sara: Jag funderar på om det inte var just huvudstupa läge som Barba2 la sig i igår,helt plötsligt så är det en helt annan känsla... H lade sig rätt tidigt neråt, själv vände jag mig sista dagen (men åt fel håll så det blev KS).

Idag har jag hälsat på hos Östra Sjukhusets kvinnoklinik. Vaknade i natt med FRUKTANSVÄRT ont i magen. Kunde inte somna om på 1,5-2 tim . På morgonen var det lugnare så jag åkte till skolan, men blev värre och värre under förmiddagen. Ringde 1177 och efter många m och men med strulande telefoner så fick jag komma till Östra. Det var aldrig nån tvekan om att de ville ha dit mig när jag väl fick tag på dem. CTG såg bra ut, bara lite bakterier i urinen (men ska lämna mogonurin hos mitt vanliga mvc imorgon för odling), livmodertappen var stängd, men lite i kortaste laget. Hon kunde dock inte bedöma om det är så att jag har e kort eller om den förkortats. Fick order att ta det lugnt en vecka, inte så himla lätt.... Jaja, jag ska ligga i soffan och äta praliner i helgen iaf

• Piggley Wink

Sara: Indiern har kommit igång lite, han har faktisk presterat en del til det case vi ska lämna in på fredag. Lite jobb dock med texten för det där med mellanslag och stor bokstav efter punkt verkar inte så poppis i Indien

• Piggley Wink

Idag är det lugnare i magen, har sovit gott hela natten och om jag inte går för fort (dvs sniglar fram) så är det lugnt... Lämnade urinprov i morse på mvc, kanske ska ringa dit för jag kom innan de öppnade så sköterskan var nog inte riktigt i form än.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8