• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

asap skrev 2012-12-12 17:10:40 följande:
    Ja, hon är goaste go och rundaste rund, vår Elsa. 16 kilo fördelat på 86 cm, ni kan ju tänka er själva!
    Goaste go Underbart!  
  • Galia

Pysslig och asap: Ni kanske borde byta kläder till era E med varandra bara

• Galia

Kikar in och önskar god fortsättning. Hoppas alla hade en mysig jul. Har haft det bra men intensivt. Surfar lite på fl o hoppas att lillan vaknar snart. Hon har sovit åtta timmar nu snart o ena bröstet ömmar å det andra läcker med stor blöt fläck på tröjan som följd...kanske ska gå o väcka henne istället

• Galia
    Mosing: 8 timmar i sträck på dagen hör inte till vanligheterna. Hon somnade sen 00.30 och sov till 9 (ammades i sömnen vid 7-snåret) så jag klagar inte vad gäller nattsömnen heller
  • Galia

God fortsättning alla!

Har en sjuk liten bebis här tror jag, vet inte riktigt vad det är. Sedan i fredags kväll så kräks hon häftigt emellanåt, framförallt på morgonen (5-7 timmar efter senaste matning) så har fått flyga upp de senaste morgnarna när jag väcks av hennes hulkningar.. Har haft en extra handduk under henne men det är så mkt så svårt ändå att skydda sängen. Det luktar verkligen spya också och inte "bebiskräk" så hon har badat ofta senaste dagarna  Efteråt har hon varit trött och hungrig men tröttheten då kan ju ha att göra med att klockan varit 5-6 och hon brukar sova till åtminstone 8 på morgonen. Hon är nöjd och glad för övrigt men bajsar väldigt mycket, löst och ljusgult. Dvs inte gulgrönt som hon brukar och löst är ju bebisbajs alltid men nu är det så rinnigt att det rinner ner på benen ur blöjan vilket det inte brukar annars. Hon äter enbart bröstmjölk fortfarande så lite märkligt att hon verkar vara magsjuk. Ingen annan i familjen har något liknande. V och jag är fullt friska och maken har varit lite förkyld o allmän sjukdomskänsla huvudvärk osv i helgen men inget problem med magen alls. Nåja hon verkar rätt förnöjd ändå när hon är vaken, hon får ju behålla maten och hon kissar så verkar inte uttorkad så bara att avvakta antar jag. Fick i henne lite kamomillte igår, tänkte att det skulle vara bra. Har blivit mycket tvätt de senaste dagarna... Försöker komma på om det skulle vara pga något jag ätit men kan inte se att jag ätit annorlunda än annars.

Hoppas det är bra med alla andra mammor och barn/bebisar 

• Galia

Pw: ja alltså hon verkar inte må dåligt alls förutom att hondå och då kräks eller bajsar häftigt. Glad o nöjd i övrigt. Igår morse låg hon kvar o sov medan V o jag åt frukost. Hörde henne "ropa", gick o kollade lite snabbt men då sov hon så gott men när jag en stund senare tog upp henne så hade hon både bajsat o kräkts o var helt genomvåt, men sov gjorde hon så gott... Vad är mild mat? Jag dricker mkt amningste, inte för produktionen men har märkt att både min o Ls mage blir bättre av det.

• Galia

Två tänder är på väg upp om det skulle kunna ha nån koppling? Känns dock långsökt

• Galia

Resande: heej! Var ett tag sen. Jo hon har ju inte samma immunförsvar så kan ju vara så att hon reagerar på ngt som inte vi gör Pw: kan det komma så plötsligt då? Hon är ju snart halvåret o har ju inte tidigare haft så här. Skulle det vara ngt jag äter? Fö är jag vegetarian så ngt rent kött lär det inte bli Hm jag avvaktar lite med kostomläggning, gillar mjölk på morgongröt...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8