30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Stramalj: Usch förstår att det känns jobbigt, proppar är läskiga saker. Hur vill de gå vidare? Kram
Stramalj: Usch förstår att det känns jobbigt, proppar är läskiga saker. Hur vill de gå vidare? Kram
Stramalj: Usch vad slitigt! Först kämpandet med att bli gravid och sen när du blivit det så finns ju en viss oro redan och så detta till råga på allt. Jag kan inte säga att allt kommer bli bra för det vet jag inte, men jag HOPPAS av hela mitt hjärta att allt går vägen och att du slipper proppar och får behålla den lill* hos dig.
Firren: Kram
Firren: Tänker på dig och försöker komma på ngt tips men jag tänker nog tvärtom. Minns att om bebisar var sjuka i fått-första-barnet-tråden så brukade "folk" snarare vara glada att de fortfarande ammade för då fick den ju i sig det iaf. Tror också tvärtom än du nämligen att hon behöver bli frisk innan hon vill ha vanlig mat igen så jag tänker att det bara är att härda ut. Tror det löser sig av sig självt och att hon blir intresserad av mat igen när hon är frisk. Man kan ju själv tappa aptiten när man är sjuk, särskilt om man har halsont t.ex. Ur den aspekten så tror jag inte du behöver oroa dig för att hon inte får i sig det hon behöver. Sen vet jag ju hur viktigt det är för dig att få sova själv och ostört så jag kan känna din förtvivlan över det men där kan jag inte annat än hoppas att lillan blir frisk så du får sova. Sover hon något sammanhängande på dagen så du kan få sova/vila då? Kan maken ta henne efter jobbet så du kan få sova en stund?
Firren: aj! Mitt bästa tips vid bitning är att trycka in bröstet rätt bestämt, då blir de tvungna att öppna munnen o släppa o bitningen förknippas med det obehaget som det är (inte att släppa men att få ett bröst inpressat i munnen). Mina båda fick tänder tidigt, 4 resp. 5 mån, men bitandet har varit en kort övergångsperiod knappt alls med L eftersom jag då redan kunde knepet. Man får vara lite beredd för det brukar komma när de börjar bli mätta. Kram till dig o gnäll så mkt du vill så eh får det ur dig
Firren: Ja just det, det glömde jag säga. Jag lärde mig snabbt med V att inte yttra något i stil med "aj" för då trodde han det var ngn sorts lek och skrattade. Inte lätt dock, särskilt när bettet kommer som en överraskning. Vad skönt att du kommit fram till ett beslut som känns bra iaf. Du får skriva av dig så mycket du vill här, det vet du! Kram igen
Jag tänker också på Stramalj! Hoppas du kommer in och berättar bara positiva nyheter snart. Kram
Så till en ytligare fråga. Var köper man ny sugdel till NUKflaskan? Tänker på en sådan här men om man beställer på nätet så drar ju fraktkostnaden iväg så pass att man lika väl kan köpa en helt ny flaska billigare så jag undrar alltså var ni köper till sugdelen? Tror Cilla har haft den bl.a?
äsch försöker klistra in länken igen www.jollyroom.se/nuk-fc-mjuk-drickpip-i-latex-1-p.html
Ok, tack. Har kollat barnens hus ngn gång men hittade inte där. På mataffären hade de massor med mamdelar men ingen nuk tyvärr.