• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Sarahkka: Åh vilken liten sötnos! Väldigt lik sin mamma tycekr jag mig kunna se ?
    ser fram emot fl-berättelse.

Barba: Skulle vara kul om du skrev fl-berättelse också. Minns inte att jag läst någon    

IdaVi: Vad är det för program du tittar på Förvånad

chiqita: bra ord! tjusfin!  

• Galia
    asap skrev 2012-07-02 21:26:05 följande:
    Sarahkka - Åh, han är verkligen tjusfin, som chiqitas A skulle ha sagt!
  • Galia

Tycker man läser "överallt" att bebisen ska röra sig mindre och mindre nu mot slutet pga. att det är trångt, den ska vila upp sig osv. men min bebbe har riktigt sparkparty därinne sedan några dagar. Inte hela tiden förstås men framförallt en stund på kvällen så är det full rulle och hela magen böljar och ändrar form och man riktig ser och känner hur den drar med händer och fötter längs insidan av magen. Häromkvällen mitt i en sådan lång och ihållande sparksession så kom det en rocklåt på tv:n och då blev det ännu mer fart där inne (i takt med musiken). Jag bad maken byta kanal...

• Galia

Älgen: Jo att den ska röra sig ungefär samma tidpunkter och så men jag trodde själva rörelsemönstret skulle ändras på så sätt att bebisen inte ska vara lika aktiv som tidigare utan att det ska vara lite sävligare rörelser liksom, men för mig är det tvärtom. Så här vild har den inte varit innan ens när den hade mer utrymme. Ja utifrån hur jag upplever det förstås. Ska bli skönt att snart ha bebisen på utsidan.

• Galia

Zenobia: Krya på er!

Elsis: Tack. Jag letade upp några gamla inlägg jag gjorde från ungefär samma tid i förra graviditeten Satt nämligen igår och tänkte att det här småsyskonet är mkt aktivare än V i samma skede, men tydligen inte för jag hade i ett av inläggen också lite "klagomål" på att bebisen rörde på sig så mkt sent i graviditeten. Vad fort man glömmer...

• Galia

Mosing: Ja, men nu ser jag mest fram emot att det är sista arbetsdagen imorgon. Tänk att sista dagarna innan semester alltid är så seeega... Eller ja jag ser ju såklart ocks fram emot att bebisen kommer snart, men sista arbetsdagen ligger ju närmare i tiden

GHP: Ojdå! Jag kände inget av V under själva förlossningen. 

chiqita: Usch, låter hemskt med migrän. Bra att du vet vad som hjälper iaf. Tråkigt att den kom tillbaka nu efter att du sluppit så länge.  

• Galia

chiqita: Ja bf är om drygt två veckor så jag kommer inte jobba mer innan bebisen kommer. Ska först ta semester men sen blir det ju föräldraledighet på det så sista arebtsdagen idag på läänge 

• Galia

Idag i hissen, på väg från jobbet och mot semestern

Okänd kvinna: Ååh vilken fin mage du har! 
    Jag: Tack 
    Okänd kvinna: Verkligen jättefin! *går ur hissen*
    Jag: *åker vidare i hissen, sträcker lite på mig och kan inte låta bli att ta en extra titt på magen i hisspegeln*  

• Galia

Kasperina: Både V och nuvarande inneboende har alltid försökt undkomma den där hjärtljudsdopplern alternativt angripa den... Kul att allt var bra med den lilla. Hoppas hostan din går över!

• Galia

Pysslig: Tack Kyss 
    Tyckte bara det var så skönt att få en snäll kommentar istället för de där kommentarerna om hur stooor man är osv. Såna kommentarer kan folk hålla för sig själva.

Förstår att det känns läskigt att tänka på vad som kunde ha hänt, men att hon kröp med rumpan först visar ju att hon är rätt medveten om vad en trappa innebär och om sina begränsningar. Duktig liten E! Snart går hon själv också - 3 steg minsann!

Hade förresten ett så roligt samtal med ett barn på föris igår som jag vill dela med mig av. Hon var nog 4-5 år
    Flickan: Har du en bebis i magen
    Jag: Ja precis
    Flickan: Är det en flicka eller pojke
    Jag: Jaa...det är en flicka eller en pojke, vi vet inte än
    Flickan: Vet dom det på sjukhuset
    Jag: Nä de vet inte där heller än, men vi får se när bebisen kommer ut
    Flickan: Men kan ni fråga dom på sjukhuset
    Jag: Vi får vänta tills bebisen kommer ut så får vi se om det är en flicka eller pojke
    Flickan: Men måste ni fråga dom på sjukhuset
    Jag: Nä, vi ser ju själva när den kommer ut
    Flickan: Kan ni se det själva?!
    Jag: Ja
    Flickan: Men hur då!?
    Jag: Ja om det är en pojke har den ju snopp...
    Flickan: ...och om det är en flicka ha den snippa?
    Jag: Ja precis
    Flickan: kan man se det?   
    Jag: Ja
    (Sen följde en het debatt mellan flickan och en ungefär lika gammal pojke om vilket kön de trodde/ville att bebisen skulle ha.) Det roliga var ju att en så självklar grej kanske inte är så självklar för en 4-5åring så vi pratade om varandra där i början om sjukhusets roll i det hela eftersom jag inte förstod att hon trodde det behövdes läkarhjälp för att få veta könet     

Hoppas alla har det bra i sommarvärmen! Har varit i lekparken idag och eftermiddagen tillbringades i poolen (hos mina föräldrar). Skönt            

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8