Pysslig: Tack
Tyckte bara det var så skönt att få en snäll kommentar istället för de där kommentarerna om hur stooor man är osv. Såna kommentarer kan folk hålla för sig själva.
Förstår att det känns läskigt att tänka på vad som kunde ha hänt, men att hon kröp med rumpan först visar ju att hon är rätt medveten om vad en trappa innebär och om sina begränsningar. Duktig liten E! Snart går hon själv också - 3 steg minsann!
Hade förresten ett så roligt samtal med ett barn på föris igår som jag vill dela med mig av. Hon var nog 4-5 år
Flickan: Har du en bebis i magen
Jag: Ja precis
Flickan: Är det en flicka eller pojke
Jag: Jaa...det är en flicka eller en pojke, vi vet inte än
Flickan: Vet dom det på sjukhuset
Jag: Nä de vet inte där heller än, men vi får se när bebisen kommer ut
Flickan: Men kan ni fråga dom på sjukhuset
Jag: Vi får vänta tills bebisen kommer ut så får vi se om det är en flicka eller pojke
Flickan: Men måste ni fråga dom på sjukhuset
Jag: Nä, vi ser ju själva när den kommer ut
Flickan: Kan ni se det själva?!
Jag: Ja
Flickan: Men hur då!?
Jag: Ja om det är en pojke har den ju snopp...
Flickan: ...och om det är en flicka ha den snippa?
Jag: Ja precis
Flickan: kan man se det?
Jag: Ja
(Sen följde en het debatt mellan flickan och en ungefär lika gammal pojke om vilket kön de trodde/ville att bebisen skulle ha.) Det roliga var ju att en så självklar grej kanske inte är så självklar för en 4-5åring så vi pratade om varandra där i början om sjukhusets roll i det hela eftersom jag inte förstod att hon trodde det behövdes läkarhjälp för att få veta könet
Hoppas alla har det bra i sommarvärmen! Har varit i lekparken idag och eftermiddagen tillbringades i poolen (hos mina föräldrar). Skönt