• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Spännande nyheter Blomster  

• Galia

Zazz: Vad skönt att bebisen lever!

Pysslig: Vad roligt med grannflickan!

chiqita: Kanske värt att testa amningste? Är det inte PW som har bra koll på det?

Firren: Vad mysigt att få komma hem med lilla Stella! Låter som en toppenförlossning, ska bli intressant att läsa sen.

Mosing: Hoppas L mår bra efter sprutan. Om enda "biverkningen" var att hon sov lite mer än vanlit så må det ju vara hänt

Tessan: Hoppas du får känna mer nu framöver. Måste vara lurigt att känna senare och senare för annars hör man ju att det ska vara tvärtom att man känner tidigare med barn 2 osv eftersom man varit med förr.

Kasperina: Vad skönt att blödningarna upphört helt! Man vill inte se blod när man är gravid även om det anses vara normalt.

M73: Ja nu är det dags för vräkning! Hoppas h*n kommer innan veckan är slut. Kanske inte helt fel att fira midsommar på bb?

Billabong: Uppskattar dig mkt med Kyss Ja alla här förstås

Vad roligt med alla trådbebisar som kommer på rad här nu! M73 och Sarahkka står på tur! Spännande! Kram till alla 

• Galia

chiqita:  När jag ammade så kände jag mig aldrig otörstig och jag drack vatten som en elefant (?) eller nåt. Har förstått att det är viktigt med vätska för produktionen av bröstmjölk och iom att jag kände mig ständigt törstig så glömde jag ju aldrig direkt bort att dricka... Nåja, det känner du säkert redan till - att man ska dricka mkt alltså. Kanske har han en tillväxtfas och att din produktion nu börjar komma ikapp iom att du hade fullt på morgonen trots nattamning menar jag.

Tessan: Heja bebisen! Häromdagen på fikarasten på jobbet så var det ngn som kommenterade att "nu rör sig bebisen vá". Jo bekräftade jag och sen satt plötsligt alla och glodde på min mage och blev jätteglada när de såg hur det tjongade och fladdrade. Mest begeistrade var de i sällskapet som själva har fött barn. Kan ju tycka att det inte skulle vara lika spännande då men tydligen än mer. Nåja, som du säger är väl risken att du får äta upp senare att du beklagade dig över att du känner för lite. Verkar som lite outnign i tråden blev en morot för din lill*

asap: Glad midsommar!

• Galia

chiqita: Ta för vana att dricka minst ett stort glas vatten vid varje amning så du får rutin på det.

Ego. Var till vc idag med min V eftersom han varit hemma några dagar pga misstänkta vattkoppor. Läkaren diagnostiserade virusprickar så han blev mer eller mindre friskförklarad. Hursomhelst så kom vi ju in på det här med smittorisk för mig och bebis så hon frågade ngt om jag tänkt föda barn i helgen. Jag svarade att det är en månad kvar. Oj en månad, sa hon, hur stor ska du bli. "Tack" sa jag. Tror inte hon uppfattade min ironi. Vad svarar man? Jag blir väl så stor som behövs? Svårt att göra så mkt liksom. Och detta ska man få höra från en läkare...

• Galia

ego. Ska kanske förtydliga att jag inte tog särskilt illa vid mig. Tyckte bara det var knäppt  sagt och ville lägga det till alla dumma kommentarer som vi gravida får.

• Galia

Kasperina: Ja eller så svarar man "jag är iaf på smällen - vad har du för ursäkt". Läkaren igår var dock pinnsmal så gick inte att dra till med ngt sånt...

Barba: Usch vad jobbigt. Varför funkar inte bh på natten - är det byglar i? Personligen gillade jag inte den där nätbh:n fr Apoteket (men bra att andra gillar den - det som funkar sas), men amningslinnen och amningsbh:ar fr Carriwell var min melodi nattetid. Mjuka och sköna samtidigt som de höll amningsskydden på plats.

chiqita: Skönt att mjölken funkar igen, men trist att du blivit sjuk. Hm, tar du dubbelnysningen som ett graviditetstecken alltså? Förstår att ny graviditet inte känns så lockande så här nära inpå...

Sarahkka: Ja, varför ska folk hålla på och kommentera öht. Vissa får höra huir små magar de har och det är inte kul heller, man nojar väl nog ändå utan att behöva fundera på om man är för liten och om barnet växer som det ska. Det intressanta tycker jag är att så många gravida genomgående får kommentarer om hur stooora de är och "säker på att det inte är tvillingar". Är det inte då mer att folk inte verkar inse hur stor man normalt blir som gravid, eller inte kommer ihåg hur en gravid ser ut, mer än att man verkligen är onormalt stor? När den kommentaren är så vanlig menar jag...

• Galia

Mosing: Grattis till T! Vilken bra present!

Sarahkka: Men fy för att inte få upp ögonen! Vad skönt att kamomillen hjälpte. Hur gick det att ta sig till akuten då - för du var väl ensam med A? Och vad spännande med de sista förberedelserna inför lillebrors ankomst! För er är det ju verkligen nära nu. A kom väl ngn dag innan bf om jag minns rätt?

Elsis: Grattis till ettåringen!

• Galia

Pandora: Oj! Vet inte vad mer jag ska säga. Och tre veckor är ju jättelänge! Har du fått prata om din upplevelse med någon, typ kurator?

M73: Ååååh, hoppas liten förstår att det är hög tid att komma ut nu. Snart snart är h*n ute även om det inte känns så just nu. Tur h*n är väl värd väntan  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8