• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

HjärtaKnase: Vad duktiga ni är! Tyvärr är det inte aktuellt att skänka några kläder just nu. Men så fort lillesyskonet vuxit ur dom ska jag dra mitt strå till stacken

Milla: Skönt att sömnen börjar lösa sig!

juni: Knepigt det där med små menyer ibland. Och folk verkar ju ha noll förståelse också!

Ego: Ida har 40 graders feber, snorar som bara 17 och hostar slem. Så imorgon blir det vab och säkert tisdag också. Nåväl, hann ju iaf jobba nästan en vecka (4 dagar).
    Träffade en 2,5 veckors bebis igår. Såååå liten, hade glömt att de är sådär små! Snart sitter man där själv med en liten i famnen
    ~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Ida flyttade på hjärtat, men det blev ju fint det med!

• IdaVi

juni: Ja, Ida-stackarn är helt grön av snor i ansiktet och hostar massor och har feber. Min vikarie är kvar till den 3/10 så än så länge går det bra. Värre blir det om de inte hinner hitta nån ersättare innan jag går hem. Men det är ju faktiskt inte mitt problem egentligen
    Hoppas det går bra på spec-MVC idag!

Assar: Men först måste jag se Halv åtta hos mig och all god mat de lagar innan jag ser viktminskningsprogrammet

Fia: Den här gången har vi faktiskt tecknat en gravid- och mammaförsäkring. Förra gången tog vi någon gratisvariant, men inte den här gången.

Ego: Idag blir det rutinkontroll hos MVC. Maken får åka tidigare från jobbet och ta Ida. Alltid är det något pyssel

• IdaVi

Tack allihopa. För mig gick det bra. Alla värden var bra, blodvärdet hade gått upp sen jag började med dubbel dos och allt annat såg fint ut. Nu är alla besök bokade fram till den 19/10, men då ska jag ju ha fött för länge sen

Hoppas det gick bra för juni också!

Nu ska jag bädda ner mig. Idas dagisbaciller har nått mig och jag har ont i halsen, fryser/svettas, har ont i huvudet och lite feber. Sheisse!

Natti natti allihopa!

• IdaVi

juni: Vad skönt att det gick så bra hos MVC! Låter ju verkligen lovande!

Förkylningen är lite bättre idag. Igår frös jag hela tiden och hade skitont i halsen. Nu verkar det halsonda ha blivit hosta istället men jag är iaf inte frusen. Idas feber ligger konstant över 38 grader och snoret rinner massor och hon hostar så hon kräks. Frågan är om det blir något dagis för henne den här veckan

Nu ska jag ta hand om en liten snorig tjej

• IdaVi

malink: Bläk för förkylning. Men skönt att du får lite avlastning nu iaf

juni: Hoppas det går bra i skolan och att du fick i dig nån god lunch.

Sara: Skönt att förkylningen gav med sig. Ibland räcker det visst med lite ordentlig sömn.

Nu är vi hängiga alla 3, men värst är Ida. Inte lätt att ta hand om en sjukling när man själv är krasslig.

En fråga till er kunniga: Hur länge ska man vänta innan man kontaktar läkare för feber/hosta/varigt öga? Ida har ju haft feber mellan 38-40 grader sen i lördags, hostar så hon spyr upp en massa slem flera ggr/dag och båda ögonen är röda, svullna och variga. Vad göra?! Vänta och låta det gå över av sig självt?

• IdaVi

Tack för alla tips! Men idag är febern bättre, ögonen mindre variga och tillståndet lite bättre så nu behöver jag ju inte vänta. Men det är klart man skulle kunnat ringa och fråga om råd, jag är nog lite larvig sådär

juni: Härligt med vecka 30!! Här känns det som ungen är på väg ut ibland för det liksom trycker på och gör ont i underlivet/slidan. Men den är inte ännu fixerad, men däremot väldigt långt ner. Kanske inte fixerar sig heller iofs...

Sara: Blev du inte rädd av simhoppet då?!!

Nu är vi hemma alla 3. Mannen är ju så snorig och jag har haft skitont i halsen i natt och hostat. Och sen har Ida varit vaken mellan 03-05 och hostat och när hon inte hostat har hon sparkat mig i magen halva natten. Blir dåligt med skönhetssömn nu för tiden

Har bakat kakor för 2:a gången i mitt liv. Tror jag börjar boa rejält! Luktar gudomligt här hemma! Önskar jag kunde bjuda er på lite fika Kaffe, för maken är inte intresserad av kakor och bullar. Men desto mer till mig!

• IdaVi

Gulp! Såg precis att det bara är 51 dagar kvar till BF!! Vad tiden springer iväg?!!

• IdaVi

juni: Vad läskigt med det magonda! Hoppas du kan få lite lugn och ro så det lugnar sig för dig!

Sara: Bra gjort av dig. Känner jag mig själv rätt så hade jag nog blivit ganska skärrad. Men har man tur kan man ju behålla lugnet under tiden det händer.

Ego: Det blev visst vab hela veckan. Ida hade näsatn 39 graders feber igår kväll igen. Idag verkar hon dock bättre, men är fortfarande jättesnorig och hostar massor. Så det slutar väl med att jag jobbar MAX 4 veckor innan nästa ledighet. Om jag inte behöver vabba mer

Nu ska jag ta mig en efterlängtad dusch medan Ida leker bra för sig själv

• IdaVi

juni: Skönt att det lugnat sig lite.

Skulle inte ha sagt för mycket om att Idas feber gått ner osv. För nyss hade hon 38,6 igen! F-n! Har pratat med BVC och har det inte blivit bättre imorgon ska jag ringa sjukvårdsupplysningen. Men det kanske jag gör redan ikväll, för hur lätt är det att få en tid på helgen?! Har iofs fått det förut, på jourmottagningen, men ändå

Och så har jag varit alldeles för duktig här hemma; rensat ogräs i trädgården, tömt krukor på gamla fula blommor, tvättat kläder, laddat diskmaskinen, plockat undan papper och tagit hand om hängig tjej.
    Nu protesterar fogarna och underlivet så jag tänker sätta mig ner med en kopp te och några hembakade kakor. Because I'm worth it!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8