• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ela: Skönt att det är lite lugnare idag iaf. Har du pratat något med din Bm om läckaget och sammandragningarna?
    Haha, då borde jag också börja tänka på killnamn enligt din matematiska uträkning!
    Fattar inte heller hur jag orkar! Men det var nog sista resan tror jag.

juni: Ja, man måste ju ta igen den förlorade tiden va?! Helt rätt gjort av dig att hålla dig hemma idag!

Och apropå att hålla sig hemma så har jag meddelat chefen att jag i eftermiddag och imorgon ska "jobba" hemifrån. Har ju så himla lugnt nu så jag kan lika gärna vara hemma och småpyssla och vara anträffbar om något händer. Så i eftermiddag ska mamsen och jag gå igenom bebiskläderna, tvätta dom och fixa lite och så ska hon följa med och hämta Ida på dagis för första gången.

Skaplig hicka i magen nu, men nu känns den både mot min rumpa och mot framsidan av min mage?! Kanske är en JÄTTEUNGE där inne??!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Ela: Intressant läsning!!!

juni: Pippi skulle nog kunna  vara ett favoritnamn här hemma också. Ida fullkomligt älskar Pippi!!

aigee: Blodgruppsbestämning?!  Que?! Nu känner jag mig också lost?! Men sånt kanske de har i datorn?

Tyvärr vill inte maken prata namn. Sist hade vi bestämt oss för en Caisa (gotländskt släktnamn på min sida) men det kändes inte rätt. Det tog oss nästan 3 dagar på BB att komma på ett passande namn (Ida alltså). Därför tror han det blir likadant den här gången igen. Men jag har skrivit en lista som jag tänker ta med till förlossningen

Ego: Idag har kroppen totalvägrat! Hämtade Ida på dagis och på väg därifrån så högg det till i ljumskarna och ut mot rumpa/rygg så hårt att jag nästan tappade andan och skrek!  Shit!! Och så har jag skitont en bit nedanför korsryggen i mitten. Tror fogarna börjar krångla ordentligt nu

Annars har jag idag lagat en variant av korv stroganoff och köttfärslimpa plus tvättat lite bebiskläder. Imorgon är jag också "ledig" från jobbet och mamma ska bjuda på lunch på Söderköpings Brunn. Lyx!!

• IdaVi

Ela: Jag BLIR galen av att inte få diskutera så jag försöker så gott det går. Och jag gillar också korta namn
    Usch, låter inte kul alls det där! Jag kör ju vattengympa och det är så skönt, för då är man liksom viktlös och smidig för en stund. Men de som har riktigt ont har nog ont även i vattnet, men jag är inte riktigt där ännu...
    Javisst, värsta lyxet ju!

• IdaVi

Assar: Vissa namn förknippar man ju med så konstiga grejor. Arne för mig är mannen som tvingar med sin fru och sin familj ut och segla i SOS. Och så hör jag hur frugan ropar med lite gnällbältesdialekt på honom
    Gunnar hette min farfar som jag aldrig fick träffa och min pappa hette det i andranamn.

Men vi får nog en tjej... Kanske...

• IdaVi

juni: Jag ser frugan framför mig, hängandes i masten under bron i sin cerisa WCT-overall!
    Nu får ungen komma ut istället, är trött på det här nu. Är riktigt tjock om magen också! Enough is enough känner jag! Har också haft rejäla sammandragningar, riktigt långt ner i magen också och som gjorde lite ont.
    Men gud vad jag klagar!!

Mm, inte lätt det där med namn minsann

Assar: Min östgötska är väl inte världens sexigaste heller!

• IdaVi

emmli: Usch för uttråkad hemmamamma! För mig tog det nästan ett år att komma dit med Ida, men vi får se hur lång tid det tar den här gången. Har för säkerhets skulle begärt ledigt från jobbet 2011 ut

aigee: Jaaa, heja oss! Vi är bäst!!

juni: Hoppas det gick bra med nålarna!

Nu ska jag hänga lite tvätt och skala potatisen innan jag hämtar Ida på dagis. Mamma har varit här och hjälpt mig städa i tvättstugan. Oj vad mycket bänkyta vi har nu och så fint strukna kläder! Och som pricken över i:et blev jag bjuden på god lunch

• IdaVi

aigee: 12 dagar kvar att jobba och mindre än 30 till BF tror jag Tjoflöjt!

• IdaVi

lilablå: Näe, 3 dagar kanske inte var så mycket ändå!?
    Usch, ibland har man bra lust att vara riktigt elak mot folk i såna lägen! Vi har ju problem åt andra håller eller hur man ska säga. Ida gråter när man lämnar på fsk. Men det går iofs över fort. När vi hämtar henne är hon övertrött och oftast gnälig med. Jag får bära henne hela tiden och det mår inte min rygg/fogar bra av alls just nu

juni: Vad skönt att akupunkturen gjorde nytta!! Själv har jag bestämt mig för att bita ihop. Har t.om avbokat vattengympan imorse för det blir så stressigt att lämna på dagis vid 8, lämna gubben vid jobbet och sen hinna till sjukhuset och vara duschad och klar till 8.30. Så tyvärr kommer jag nog inte gå mer på gympan innan BF

• IdaVi

juni: Får se hur jag gör sen när jag slutat jobba. Kruxet är att jag då måste ta bilen alt. in till stan (vi har 2 km till bussen) och sen byta buss 1 gång. Lär jag inte hinna. Annars får jag lämna Ida tidigare än man gör när man har 5 timmars-dagar och lämna maken vid jobbet. Och sen hämta maken efter jobbet... Är det värt det för 2-3 ggr är frågan? Hmm, får fundera lite

Ela: Usch för både äckel-blodpudding (som jag avskyr men försöker tvinga i mig ibland) och krånglande fogar!
    Jag förstår precis vad du menar med tandborstningen! Urk! Det värsta är att det satt i även efter graviditeten, den där paniken då det blir lödder i halsen

lilablå: 98 är inte kaxigt! Har du testat Blutsaft som komplement? Det körde jag med förra gången, men det hjälpte iofs inte i slutet. Jag hade 77 efter förlossningen... 

Ris är inte heller trevligt när det vänder och liksom fastnar i näsan på sin väg ut!

Och namn är inte lätt alls. Puh! Och maken vill ju som sagt inte bestämma innan den lilla torrisen!

Nån som läst boken "Föda utan rädsla" förresten? Funderar på att köpa den idag

Ego: Har ganska mycket ont i magen nu. Svårt att förklara hur det känns, men det är liksom invändigt i magen. Känns ungefär som om ligamenten är så uttänjda så de håller på att spricka... Hade ganska ont i natt... Nu får pyret kika ut snart! Komsi komsi!!

• IdaVi

Börjar fundera på om jag ska ringa förlossningen eller inte. Inte för att jag tror att det är något på G, utan för att jag har ont i magen. Och det kanske är helt normaaalt, men jag har inget minne av att det kändes så här sist?!
    Nu gör det liksom ont hela tiden i magen, från mitten av magen och neråt, mot blygdbenet. Men det kanske bara är ligament/muskler som spökar?
    Det började häromdagen och jag hade ont i natt också... Blir ännu värre när jag går...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8