• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Assar: Jag tycker du har varit skitduktig utan att ha fixat med fotoalbum

Ela: Låter som du behöver lite avlastning och vila nu. Hoppas det lugnar sig snart. Kram!

pregga: Sniffa lite bebis åt mig också är du snäll

Nu ska jag påbörja läggningen av Ida. Tar ca 1 timme var je kväll, men kanske kortare idag när hon varit på dagis från 7.00-16.00?! Kan man ju alltid hoppas iaf...

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

aigee: Jaa, det är bara att ha tålamod. Vi ligger bredvid tills hon somnat, kanske inte så smart men det får vara så så länge. Idag somnade hon på ca 15 min inkl. välling.
    Jobbigt med sammandragningar. Man får liksom stanna upp och göra - inget - då

Har fått hem en hel kasse mat från Linas matkasse. Men vem orkar börja med lammspett så här dags??!! Näpp, får bli te och smörgås istället och så kolla på överviktiga amerikaner medan man svullar i sig ostskivorna

• IdaVi

Assar: Halvt ton tonåring heter det och går på 3:an nu. Har du sett Jamie Olivers matrevolution i USA nu då? Skrämmande vilka matvanor de har over there! Jag har ju själv bott i USA och gick upp 15 kg på 13 månader! Puh!

aigee: Har du några tips på bra vaggvisor får du gärna delge mig dom. Jag kan bara typ när trollmor har lagt de 11 små trollen och en till som jag helt förträngt nu. Blir lite tjatigt i längden
    Kroppen övar så vi bara behöver nysa ut bebisarna sen. Blir ju perfekt!

Mat - NU!

• IdaVi

Assar: Precis! Men chicken nuggets kände de igen och fick pizza till frukost och mjölk som smakar jordgubb eller choklad (från kor som betar på choklad då eller)?
    Inte heller fick de använda kniv och gaffel, bara sked, och skolan var från 4-10 år!

• IdaVi

Tack för länken förresten! Perfekt!!

• IdaVi

juni: Skönt att första skoldagen gick bra. Förra gången spydde jag varje gång jag borstade tänderna. Har klarat mig denna gång, även om det är nära ibland. Men Flux smakar ju apa tycker jag, beror nog på alla kräkningar
    Maken är hemma pga inskolningen så det hoppas jag Iofs är det inte kommunalt vårt dagis så reglerna är ju kanske lite lättare att "ändra på".

Puh, är definitivt inte van vid de här tidiga morgnarna! 06.00 ringer klockan nu och 07.15 lämnar jag Ida på dagis. Gick bra idag så det känns skönt. Idag ska Ida till frissan för första gången och få bort pottfrisyren

Näpp, dags för lite kaffe tror jag! Kaffe

• IdaVi

Måste bara fråga hur ni har resonerat kring tjänsteresor under graviditetens sista tid. Hur länge "törs" man åka iväg på tjänsteresor? Nu pratar jag bara om tågresor och mina ligger ju på ca 2 timmar enkel väg. Men 2 timmar kan ju kännas som en evighet om man börjar få värkar eller om vattnet går??!!

• IdaVi

Assar: Ida föddes ju på BF och de tror inte jag kommer gå över den här gången heller. Men det vet man ju aldrig och det behöver ju inte heller betyda att jag kommer föda 3 veckor före BF. Men det vore ändå trist om något hände när man sitter på tåget eller kontoret på Arlanda och ska försöka ta sig hem på något smidigt sätt

aigee: Skönt att du blev godkänd! Men vilken puckad kollega!?!! Jag hade också blivit spritt språngande galen!

ego: Idag ska jag till Arlanda och imorgon till Ullared (ca 8 tim i bil + shopping) och så har jag ryggskott på G. Ingen jättekul kombination. Hinner ju inte till naprapaten idag heller men ska ringa och se om jag kan få nån tid på fredag.

• IdaVi

Ja, vi får väl se hur det blir med tjänsteresorna. Nu har min vikarie sagt upp sig också till råga på allt och slutar före jag går hem på F-ledighet! Och den andra konsulten har bytt arbetsuppgifter. Hoppas inte detta innebär en massa stress för mig in i det sista bara

juni: Skönt att det snart är måndag så du får prata igenom din kommande förlossning. Hoppas böckerna kommer fram i tid också så det löser sig med pluggandet.

Oj, nu blev klockan mycket. Måste logga ur och iväg på lunchdate. Hoppas alla får en mysig helg! Försöker läsa ifatt under helgen (som är fullbokad som vanligt *puh*).

• IdaVi

Milla: Hoppas förresten du fick dig en liten power nap!

Assar: Näe, iofs. Men hur ska man hinna hitta en ersättare till min vikarie på 1 månad undrar jag, samt få en bra överläming. Innebär väl att jag får ta överlämningen, som jag trodde jag skulle slippa. Nåväl, den här gången slipper jag iaf en elak kund som gav mig högt blodtryck också

Passar på att smita lite tidigare idag. De ringde från dagis och Ida skulle vara ensamt barn från 15.30. Det gjorde iofs inget, men det känns som att jag lika gärna kan hämta henne lite tidigare då.

Trevlig fredag everyhopa!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8