30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Barbabra: Pyspunka
Rooibos: Ska kolla upp vad den heter ikväll. Minnet är ju jättebra, men ganska kort!
Barbabra: Pyspunka
Rooibos: Ska kolla upp vad den heter ikväll. Minnet är ju jättebra, men ganska kort!
juni: Stackars H! Skönt att det gick bra hos osteopaten. Jag biter ihop varje gång jag reser mig upp och på kvällarna vill jag bara sitta/ligga när det gör för ont. Bläk!
Milla: Vad roligt! Grattis!
Barb: Jag tycker det har gått fortare den här gången. Man har inte lika mycket tid att tänka och vips så har halva graviditeten och mer än så gått Inte är man heller lika fanatiskt faktasökande som första gången. Men det kan säkert variera en del från person till person. Fråga mig igen i oktober om det går fort eller långsamt så får vi se
Barba: Vad jobbigt för dig! Men som sagt, det är ju ganska vanligt med lite småblödningar i början. Men är du orolig kan du väl ringa MVC eller din klinik och prata med dom iaf?
Kram!
juni: Vilken hjältinna H var idag! Hoppas inte det är gluten utan bara en liten överkänslig mage.
Jag fick ju utslag på blodprovet för gluten för några år sedan och fick göra gastroskopiundersökning. Den visade däremot inte något. Men jag blir dålig i magen, uppsvälld, pruttig osv om jag äter för mycket av sånt som innehåller gluten så jag försöker ta det lugnt med såna produkter.
Ja, ring tycker jag. De kanske har lite goda råd och kan lugna dig lite.
Nu spontanhandlade jag 2 golvfläktar på lunchen och fick tvinga mina två kollegor att bära dom tillbaka till kontoret. Haha, smart drag va?!
Barb: Alltid jobbigt att vara ovetandes... Du får ringa imorgon vid 10 eller till sjukvårdsupplysningen om det blir värre och du tycker det är jobbigt.
juni: Precis samma för mig. Jag hade ju ständigt återkommande magkatarrer förr. Nu mår magen mycket bättre *knock on wood*.
juni: Jag bytte livspartner, det var nog det bästa för magen. Men det var så mycket som hände i mitt liv under en period. Jag trivdes inte i förhållandet och efter några år tog jag tag i det, min pappa gick bort i ungefär samma veva, jag försökte hinna plugga och jobba extra och slarvade nog med maten en del.
Jag har faktiskt klarat mig riktigt länge utan magkatarr nu konstigt nog.
Barba: Nej, vad tråkigt! Klart du kommer tillbaka snart, du är ju en fertil kvinna! Sköt om dig! *kramar om*
Milla: Puh, vilken natt! Hoppas verkligen ni får sova bra i natt istället och är utvilade och fräscha imorgon igen och att G inser att morgonen inte börjar 04.30
Har precis pratat av mig med en kollega om makens och mina problem. Han (kollegan) är så himla bra att prata med men nu blev jag så trött och tom. Hade nog lyckats förtränga en del igen.
Nåväl, nu är det helg snart iaf och bara 5 dagar kvar att jobba innan jag går på semester igen. Tjoflöjt!
Sara: Grattis i efterskott till de stora grabbarna!
Ela: Det är säkert ingen fara. Med Ida kände jag inte förrän efter vecka 20, med den här kände jag tidigare trots att jag har moderkakan i framvägg också. Så jag tror det varierar en del. Kommer gå jättefint på RUL ska du se!
Och jag lovar att berätta mer när det finns något att berätta på den "privata fronten". Iaf drack maken bara 1 cider och ett glas vin igår så det var ju bra.
Idag lyckades vi tajma det första ovädret på evigheter när vi plockade jordgubbar på ett öppet fält: ösregn och åska! Haha... Men det var faktiskt skönt. Nu ska det bakas äggfria muffins inför utflykten till Kolmårdens djurpark imorgon
Ha en skön helg tjejer!
Ela: Har det gått bra idag?
Har lite brådis så jag hoppar bara in med en egorapport från MVC-besöket. Allt såg fint ut och hjärtljuden var exakt som med Ida. Kanske är en lillasyster där inne? De har nya "regler" så de kollade varken Hb eller urin den här gången. Däremot fick jag veta att mina bloddepåer som de kollade upp vid inskrivningen var ganska låga. Förmodligen därför jag fick så dåligt Hb efter förlossningen och förlorade så mycket blod.
Men annars var alla värden normaaaaala!
Over and out så länge!