• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Sara: Håller med Milla. De börjar knalla när de är redo för det. Ida började vid Lucia, då var hon 13,5 månad och tog sina första "ordentliga" steg. Sen dröjde det inte länge förrän man fick jaga henne över hela huset. Var på något sätt lugnare innan hon gick Så det löser sig ska du se!

Milla: Grattis till pluttar på pottan Hur 17 ska man potträna en tjej som inte kan sitta mer än 2 sekunder? Hinner ju varken komma kiss eller bajs på den korta stunden. Samtidigt kan man ju inte tvinga dom att sitta om dom inte vill. Eller??

Snart ska vi iväg och besöka Idas nya dagis. Personalen ville träffa oss och prata lite. Ska bli spännande. Regnet ÖSER ner, hoppas det lugnar sig till e.m när vi tar bilen till hufvudstaden.

Ha en bra helg alla goa tjejer!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Jag har också tänkt tanken några gånger; hur ska man orka med två små barn när man knappt orkar med ett ibland. Och så är ju folk ganska duktiga på att kommentera; "oj, vad tätt mellan barnen, nu blir det full rulle". Och jovisst, jag är ju införstådd i det. Men jag tänker iaf inte renovera hus eller bygga garage när båda är små. Hoppas gubben hinner klart med garaget iaf, så är det bara "findetaljer" (typ en altan till osv) kvar. Men som sagt, när de små blir lite äldre har de ju glädje av varandra och då blir det säkert lättare. Och så får man ju faktiskt dubbelt så mycket kärlek Hjärta

Men jag hoppas innerligt att Ida börjar sova hela nätter innan bebisen kommer. I natt sov hon från 22 (kom hem sent från en middag) till 09 utan att vakna på natten. Hoppas det är en ny trend.

F-n, ingen chocklad hemma. Jag får panik!!

• IdaVi

Ela: Du får berätta om några månader om skillnaden mellan 2 och 3 barn. Jag menar, hur svårt kan det vara?!!
    Hoppas du mår bättre imorgon om du får sova lite bättre. Sömn brukar hjälpa mot det mesta.

Nån som har tips på att få Ida att sluta slå? Hon har kommit in i nån fas där hon slår både mig, maken och andra barn och vuxna. Och sparkar som en galning på skötbordet så man får ordentliga sparkar. Försöker säga till henne ordentligt, titta henne in i ögonen och ta tag i armen om hon slagit. Vet inte om jag gör rätt eller fel?!

• IdaVi

Ela: Precis!
    Tack för tipsen! Ska testa det, ignorera madamen när hon gör så. Hoppas det en övergående fas.....

• IdaVi

Ok, låter som jag/vi gör ungefär som er. Vet dock inte hur mycket hon förstår, hon är ju bara drygt 1,5 år Men jag säger också att det gör ont och att man blir ledsen. Bara att fortsätta tjata antar jag.

Hur svårt kan det vara?!

• IdaVi

Assar: Låter underbart!! Vad sugen jag blev på en resa nu. Vad hette hotellet ni bodde på?

Ela: Usch, redan?!! Hoppas det lugnar sig snart

Milla: Jag kör vidare på bruna veckor (choklad alltså). Här blir det inga vita veckor på flera månader

Ida sover fortfarande! Otroligt!!

• IdaVi

Milla: Klart man får klaga, det är ju det forumet är till för bland annat

Och jag kan klaga på den färska kycklingfilén jag köpte idag som luktade riktigt ruttet när jag öppnade förpackningen. Ringde faktiskt till affären så jag ska få pengarna tillbaka. Det hade jag inte gjort för 2 år sen. Vuxenpoäng!!

• IdaVi

juni: Hurra vad duktig du är!!  Och som Malin säger, Systemets alkoholfria bubbel är jättegott!

Milla: Vad tråkig, jag känner igen migt...
    Jag fick också ett mindre utbrott på en frånvarande man igår. Igår hade de sommarfest, förra veckan och veckan innan det var det möten med vägföreningen. Nästa vecka är det avslutning med vägföreningen. Och som pricken över i:et så börjar maken bygga på vårt garage på fredag vilket innebär att jag får ta alla hushållssysslor de närmsta 10 dagarna och har dessutom gjort det den senaste tiden (tvätt, storhandla, laga mat, ta hand om Ida osv). 
    Och så fyller maken 40 år om en vecka och ska ha kalas. Gissa vem som kommer få ordna med en? Näe, nu ska jag inte vara neggo!!

Ela: Spik!

FB: Undrar som dig, fast tvärtom om ni förstår mig. Jag är skitnervös för att det ska bli en utdragen förlossning denna gång också och att jag ska förlora mycket blod och få dåligt blodvärde och yrsel efteråt igen.

Bäst jag jobbar lite. Insåg att jag faktiskt går på semester på fredag, iaf 3 veckor till en början

• IdaVi

Assar: Ska spara länken till hotellet. Om några år kanske det blir aktuellt att åka
    Och apropå snickarhjälp så hjälper gärna Ida till också,  men inte alltid till makens eller min glädje

Vi 4: Hej hej! Jo, man försöker ju uppmuntra och vara pedagogisk när det går. Kanske skulle testa lite sång och prylar på skötbordet, allt för att avleda lite

juni: Mums!

Apropå egentid så hade jag en riktig deppdag igår kväll. Känner mig så jäkla värdelös på jobbet, har ju, som ni kanske vet, inte funkat så bra för mig att komma in i jobbet efter f-ledigheten. Och hemma känner jag mig som en hushållerska som passar upp på allt och alla. Påpekade för maken att jag måste få lite egen tid på kvällarna snart innan jag kollapsar av uttråkning. Vet inte när jag var och fikade med en kompis sist. Nästa vecka ska jag f-n i mig göra det (om jag hinner mellan garagebyggen, midsommarfirande och makens 40-årsdag plus lite andra födelsedagar ).

Sorry, egoinlägg igen. Härligt väder är det iaf! Och snart semester! Tjoho!!! Solig Skål

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8