• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Mini: Mm, man känner sig verkligen blåslagen mellan benen Ska också höra med BM om vattengympa. Gick på det sist, men då hade jag inte lika ont heller.

Fia: Jobbigt att du mår illa igen. Men som Mini skriver så går det förhoppningsvis över snart! Om inte kanske du kan testa någon annan sorts järntablett, om det kan vara den som gör att du mår som du gör?

Jag kanske också borde börja med järntabletter snart för att undvika att förlora mycket blod och få dåligt blodvärde som jag fick sist. Men jag väntar nog lite till tror jag

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Milla: Tack, de flesta jag pratat med verkar jättenöjda med I ur och skur. Och med tanke på att vi väljer bort föräldratjänstgöringen så blir det inte så stor belastning heller. Bara styrelseuppdrag och lite fixardagar

juni: Vad jobbigt att du mår så dåligt . Har du kollat upp blodvärdet på sistone? Hoppas det blir bättre om du får lite tid att vila!

Ego: Tror foglossningen börjar sprida sig, för nu är jag så trött och har ont i ländryggen. I mitten, ganska långt ner. Vet inte om det är fogarna som spökar det också? Och blygdbenet känns helt misshandlat. Men det kanske blir bättre snart *tänker positivt*

Nu är snart rabarberpajen klar. Mums!

• IdaVi

Mini & Pyttis: Mm, har ett bälte som jag är dålig på att använda. Blir så kissnödig tycker jag. Men hellre det kanske än att ha ont?!

juni: Haha, jaaa lite till får du nog vänta på förlossningen tror jag allt Sommarlov låter wunderbaum!

Här kommer ett snuskinlägg. Frågade syrran om hon visste om man kunde bli svullen av foglossning. Jag är nämligen svullen på högra sidan av blygdbenet. Och då kallade syrran mig för bullfi..a först och sen snedfi..a. Sorry, men jag skrattar fortfarande åt det. Vi har nog lite sjuk humor i släkten!!

• IdaVi

Milla: Vad roligt! Grattis till nya tjänsten!

Ego: Nu är det bestämt att Ida börjar på föräldrakooperativet i höst. Dock väljer vi bort tjänstgöringen, så det blir inte så "jobbigt" för oss. Men det känns jätteskönt att ha henne på ett ställe så nära där vi bor (gångavstånd) och med skogen, sjön och naturen inpå knuten

• IdaVi

Va?! Har MQ mammakläder? Det måste jag spana in. Jag har fått "ärva" en hel del av kompisar. Kruxet är väl att de flesta av kläderna är för stora så jag måste nog köpa lite nytt ändå

Emsters: Vad spännande! Kanske kikar ut en liten Ida snart då. Men vår Ida skulle heta Caisa, men det kändes helt fel när hon kom. Tog oss två dagar innan vi kom på att Ida skulle passa perfekt.

Nu ska jag snart ringa MVC och se om jag kan få remiss till sjukgymnast för foglossningen. Ingen idé att skjuta på det längre..

• IdaVi

Milla: Du kan säkert reglera lönen senare när du visat hur bra och oumbärlig du är. Huvudsaken är ju att du kommer att trivas där, sen brukar det andra lösa sig

juni: Här har man inget drop in hos sjukgymnasten. Jag skulle få ett rörelseschema och få börja vattengympa i augusti. Men det komiska är att idag känns det bättre än det gjort på flera veckor
    Tycker också du gör helt rätt i trappa ner lite på tempot. Du är tillräckligt duktig ändå!

Sara: Har faktiskt inte dammsugat sen foglossningen börjat. Såååå skönt att ha något att skylla på

Härligt fredagsväder! Imorgon skulle vi ha åkt till Kolmårdens djurpark med några vänner, men det är visst abonnerat. Blir badhuset istället och sen grillning hos oss.
    Men idag måste vi iväg med vår Emmaljunga-barnvagn som gått sönder i suffletten. En stor stålkant står rakt ut från den, känns inte så barnvänligt!

Trevlig helg tjejer! Hoppas {#lang_emotions_sunny} kommer skina på er alla!

• IdaVi

juni: Vad sorgligt med er hund Det är en av anledningarna (plus lite allergier) till att vi inte har några husdjur. Förstår att lilla H inte förstår...

Vink vink till alla andra. Nu ska jag tvätta bort ögonbrynsfärgen

• IdaVi

juni: Det hamnar en del utanför, men det brukar gå att gno bort. Jag använder ett märke som heter Depend. Kanske finns bättre, har inte testat något annat. Det måste ha blivit något fel i tillverkningen av mig. Jag är mörkhårig med ljusa ögonbryn/fransar och syrrorna är ljushåriga med mörka ögonbryn

• IdaVi

juni: Haha, det verkar ju ännu mera knasigt Nu måste jag bara noppa brynen också, det är väl det värsta

En liten fråga: Jag kollade i kalendern och ska inte till BM förrän i juli och är då i vecka 26. Känns som en evighet att vänta tills dess efter inskrivningen i vecka 11-12. Hur ska jag göra med järntabletter. Dom ska man väl inte ta om man inte vet att man verkligen behöver? Eller har jag fel där?
    Är orolig att jag inte ska hinna få upp blodvärdet så det blir som sist då jag förlorade mycket blod och fick dåligt blodvärde efter förlossningen.

• IdaVi

Milla: Tack för tipset! Jordgubbar är ju jättegott! Och nu är det en fiskgratäng i ugnen och till det blir det broccoli Annars gillar jag inte järnrik mat (blodpudding, lever/leverpastej och annat urkigt tyvärr)

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8