Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

hormonstinn, jag får nog i mig alla vitaminer via kosten, men järn är värre, där gäller Duroferon som är icke-hemjärn. Jag tänkte kombinera med blutsaft.
    Trots min vegetariska kost brukar jag ha bra/ok värden, men koliten har ju jäklats över ett år och jag har ju blödit ur rumpan vid varje toabesök. Det har tack o lov slutat nu. 

• Barbabok

Mrs F, det är både pga medicinen och för att J hade hjärtfel som jag får det extra ULet. BM pratade om att dr på specialmödra ville diskutera ev FVP/MKP eller så, men det vill inte jag. Alltså prata kan vi men jag vill inte göra't.

Tack för omtanke alla

Vagn ja, J älskar sin vagn, hon kommer nog bli alldeles avundsuk skulle jag tro. Men, det är sommar och förhoppningen är att en ståbräda räcker. Hon kommer att vara 3år 2-3mån.   

• Barbabok

EGO
    Idag är det v13, ds 12+0 och minskad MF-risk, hurra! 
    Dilemma. Jag funderar på att gå ner i arbetstid snart. Jag vet inte om jag vill jobba 8-15 vilket innebär att jag får både hämta och lämna J, eller om jag ska jobba 7-15, eller 6.30-15? Jag har normal arbetstid 7-16 men jobbar idag 06.30-15.30 och hämtar alltid strax före 16.

Jag funderar även på 7-14 (vill jag helst), men då kör det ihop sig med ett "viktigt" möte jag har varje vecka 12.30-15 (som jag iofs gärna slipper). De har mellis 14.30 på fsk. Jobbar jag 8-15 funkar det inte med planeringen som jag är förste/enda backup på. Vet inte om jag får det.

Går jag ner 2h/dag förlorar jag ca 5000netto/lön, men å andra sidan hade jag/vi ändå tänkt att göra det senare när båda börjar fsk igen. Det vore skönt att ha lite ork kvar efter jobbet, minns hur trött jag var sist. Med lågt järnvärde, lågt blodtryck och gravid är man ju astrött. 

• Barbabok

Jag har varit sänkt hela helgen, orkar ingenting, redan, hur ska det sluta? Nu pratade jag precis med karln, och han röstade faktiskt på 7-14 Trots inkomstförlusten. Visst är det så att man inte inom någon särskild tid måste anmäla nedgång i tid? Tänker mig annars 1jan.

• Barbabok

Kollade, näe 2 mån är det enligt fl-lagen. Hoppas de kan vara generösa, annars får det bli från 1feb.

• Barbabok
    Mrs Firren skrev 2011-11-20 19:35:54 följande:
    Barbabra - Vad bra att ni kom överens om det snabbt och att han tyckte det var okej, det som du helst ville. Kanon!

Ja ibland får man bli extra glad I morse tjafsade vi, han var otroligt barnslig. Nu på em bad han om ursäkt, att det han sa var onödigt. Framsteg.
  • Barbabok

Norrland, näe jag är nog inte tillräckligt sjuk för det. Men, fick godkänt 75% från 1 jan., så skönt!

EGO
    Däremot är inte min nya chef riktigt klok. Han sa åt mig idag att jag borde vara mer tyst, att jag tar för stor plats  Detta enbart för att jag gav 2 korta argument för att jobba 7-14 och inte 8-15 till kollegorna, när de fick frågan vad de tyckte. Ena kollegan är en pratkvarn, den andra motsatsen. 
    Helt jä*la omotiverat att slänga ur sig nåt sånt från hans sida. Som att bli uppläxad. I fredags frågade han om jag hade problem med en annan kollega (som inte är åter tjänst än och han inte ens träffat) för det hade han "hört". Detta frågade han när min andra kollega satt en meter ifrån. Fanns ingen sanning i det ryktet ens, men vad är han ute efter? Fler saker har sagts från hans sida och vi har träffats 9 arbetsdagar Sån jäkla uppfattning om allt/mig kan han knappast ha. En riktig skitsnackare verkar det som. Jag pratade med HR idag (vår allt-i-allo) och hon riktigt baxnade! Han blir nog inte långvarig sa hon... Hoppas inte, han började månadsskiftet.

• Barbabok

Ang chefen. Nä han gav vår nuv (inhyrd konsult)-chef gott intryck men några empatiska sidor verkar inte finnas Hoppas den andra chefen som börjar i jan styr upp (han blir dennes chef). Idag fick jag vara ifred iallafall. Jag tycker det är obehagligt då det är denna jag ska ha utv.samtal med och lönesamtal. Känner noll förtroende.

Mer ego (usch skriver jag bara egosaker numer  )

Jag har sån magkip, säkert "hjälper" järntabletterna till. Försöker äta kidneybönor också men ajajaj. Jag tror tarmarna tagit totalpaus från minsta aktivitet. Inte stopp, bara koma.     

• Barbabok

Namn, måste de ha sånt? J tyckte lillasyster kunde heta lilla Fridolf! Får väl hoppas det blir en pojke då

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8