• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Fiji - Ha det så bra!

juni - Nej, vad säger du? Det låter ju jättesmart med sådana lakan, ska nog spana in det och göra mig en tur till IKEA snart.

Nu ville G iaf gå och vila en stund, jag hör hur han ligger och hostar däruppe. Hoppas han somnar så han får en chans att krya på sig lite.
    Han är tapper som få - höll på här och skrotade med sina grejer (vände upponed på leksaksdatorn och tog fram sin skruvmejsel och började skruva bort skruvarna som håller ihop datorn. Han förnekar sig inte ens som sjuk. ) och pratar på om allt och inget. Fast det går inte att höra vad han säger för pratet blir blandat med hosta, men ändå. En annan hade bara legat och ojat sig om man var så sjuk, men han försöker ju leka iaf. Hjärta

• asap

juni - Kul att han rullar så! Nu börjar alltså den där spännande tiden då man kan hitta barnet någon helt annan stans än där man sist såg det.

söder - Blä, krya på er!

På tal om blanketter, var det inte något man skulle skicka in till typ fk när man är gravid? Eller har det ändrats sedan sist jag var preggo och sköts numera automatiskt? **Alldeles hopplöst naiv som tror att fk skulle ha förenklat någonting**

G har sovit 1,5 h, yey! Jag har jobbat under tiden, dubbelyey! Han är inte ett dugg piggare nu, inte så yey.

• asap

Ela - Aha, då fick du ju förklaringen där. Hoppas han sover nu då.

Zeeda - Ja, så var det ja! Då ska jag försöka komma ihåg det nästa gång jag ska till bm.

• asap

Aj!
    Jag vet att jag har klagat på att jag har långa stillasittande dagar som gör att ryggen/fogarna gör ont alltsom oftast. Men så ont som jag har nu, efter en dags VAB, har jag hittills inte varit med om någon gång förut. Jag har just ägnat en timme åt att sakta hasa omkring och prova olika stolar att sitta på och olika ställningar att vara i, men det är lika illa hela tiden. Några tips? Något som brukar lindra smärtan?

Zeeda - Håller tummarna för att det händer nåt snart!

• asap

Pysslig - Och jag fattar inte hur man kan låta bli att krysta när andan faller på? Det går ju inte!

Lycklig - Ja, du. Vilken vecka var det RUL? Jag tänker så här: Jag är i v. 27 nu och gjorde ultraljudet den 13/1. Vad blir det? Jag orkar inte räkna efter, men det är fritt fram för den som orkar. 

Gustav har fortfarande feber och har legat och drömt/yrat inatt, men han har i alla fall inte hostat sig helt fördärvad, skönt!

Tack för alla tips och sympatier gällande ontet. Det artar sig lite olika, när jag jobbar och sitter hela dagarna får jag ont i svanskotan också och skulle gärna ha en sådan där ring att sitta på som Evasha pratar om. Jag har typ brutit svanskotan en gång när jag var 12, och det är det som spökar när jag är gravid.
    Men igår måste det bara ha varit fogarna? - ont som s*tan i ryggen/rumpan så att jag inte kunde lyfta fötterna eller ta normala steg utan att det skar som knivar. Samma sorts ont som jag har vanligtvis också, men gånger 10. Blöjbyten, påklädningar, inout ur bilen med G, kånka matkassar på blankisen utanför affären, kanske ändå är bättre att jobba och sitta på rumpan 10 h varje dag. Obestämd

Ligga i sängen var ingen höjdare heller. Det visade sig att lindrigast var det att sitta på en vanlig köksstol, så det gjorde jag inatt medan tre rådjur mumsade fågelfrön utanför köksfönstret. Gött när man kan få naturupplevelsen utan att behöva gå ut.

Nu känns det lite bättre, bara som vanligt ont och inte som igår, jag ska försöka ta det lite försiktigt idag så att det inte blir värre igen.

Fiolina - Din Stokke-stol ser ju super ut! Skulle dock inte tro att de kostar på mig en sådan på jobbet för de 2½ månad jag har kvar innan fl, det fanns ju inte ens pengar till att bjuda på semla tydligen..

• asap

Knase - Ondansteron, är det sådant som kemoterapi-patienter får mot sitt illamående? Hoppas illamåendet ger med sig självt snart så att du kan sluta med medicinerna och få igång magen igen, låter inte ett dugg kul det där.

juni - Jag har en bra kontorsstol på jobbet och jag ändrar inställningarna lite varteftersom för att få byta ställning ibland, det funkar rätt bra. När jag tänker på det så verkar det obekvämt att sitta på en badring - svettigt och dant - men det kanske är värt att testa ändå?

• asap

Förresten så skulle jag tipsa om en grej tänkte jag:

Igår när jag var till apoteket med G så fick jag en lapp av tjejen i kassan att de har en baby to be-box. Det är apoteksgruppen som har det, man får registrera sig på www.babytobe.se och sedan kan man gå till närmsta apoteksgruppen-apotek och hämta ut. Jag har inte hämtat min så jag vet inte vad det är i, men lite hudvårdsprodukter och någon bok tror jag det skulle vara.

• asap

Ela - Trevligt med besök, men det låter som att det kan bli ett jobbigt ett. Varför kan inte bara alla få vara friska?

• asap

cissi - Förlåt, jag förstår att du har det jobbigt, men jag skrattade högt åt kladdsåsen. Vilken kreativitet!

• asap

Evasha - Jag kan också känna igen mig i det du och Malin skriver, man visste ju så väl hur man skulle göra med en liten tjejbebis, så tanken på en pojke kändes jättekonstig. Nu har inte vi tagit reda på könet i förväg någon gång, och när det kom ut en liten kille nu senast var det som det mest självklara i världen, men innan trodde jag att jag skulle behöva extra stöd för att ta hand om en pojkbebis för att jag inte visste hur...
    Men liksom juni kan jag intyga att kombinationen storasyster-lillebror är toppenbra!

Johanna - Jo man skulle kunna be om en gemensam stol som går runt i laget, men vi ska byta lokaler helt och hållet om mindre än ett år, så alla andra inköpsförslag (bla höj- o sänkbara skrivbord) har fått avslag den senaste tiden. Nu fokuserar man på att rita och planera för hur det kommer att bli och vill inte köpa in något som inte passar på nya stället. Fast en annan kan ju inse att stolar och bord kommer att behövas där också..

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8