• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tilda - Så spännande! Heja heja!

Evasha - Då förstår jag, vi gjorde något liknande när vi fotade och visade vår lägenhet. Den är jättefin iaf, hoppas det kommer någon rik knös som betalar multum för den!

Pysslig - Det blev jättebra med garderoberna! Det enda felet är att det inte är en sådan där Narnia-garderob, känns som att det vore vad som behövs för att få plats med allt man vill stuva undan. Obestämd Jag som gillar luftigt boende och tomma rena ytor kan grubbla mig fördärvad över hur vi ska få bort alla grejer man inte vill se hela tiden. Går nog inte..

Milla - Tänkte på det där med ekonomin, var det några speciella utgifter den här månaden som ställde till det? För om det bara var "en vanlig månad" och ni var tvugna att nalla på sparpengarna så förstår jag att det känns oroligt, men annars kan man ju försöka tänka att det är sådant som händer men att nästa månad blir mer normal igen. Fast jag vet ju att elpriser och bensinpriser stigit så även en vanlig månad är ju dyrare än vad den var för ett tag sedan. Inte lätt det där.

• asap

Tilda - Jag fortsätter att heja på, heja heja!!

Pysslig, Evasha och Fiolina - Ja, det är sanslöst vad man har grejer som tar plats, trots att det bara är det nödvändigaste... Man skulle ha ett stort osynligt shurgard-förråd på tomten.

Lycklig - Min mage är också jättestor. Många som har ojat sig över den redan. Och jag börjar tycka att jag inte får luft redan, 3 månader kvar. Men jag tänker inte vara orolig för det.

• asap

Cissi - Säger som de andra, de har ju ätdagar/-perioder emellanåt för att styra så att det blir mer mat när de börjar kräva mer mat, men kolla med läkaren för att vara säker om ni är oroliga.

Milla - Men då så, det var en jäkla månad, helt enkelt! Nästa månad kommer se bättre ut på flera sätt - mindre utgifter, större inkomster, friskare barn, mer välmående mamma, varmare väder, färre tjocka kläder vid lämning och hämtning, god sömn och glada miner laget runt. Så det så!

• asap

Lycklig - Mmm, jag hoppas också kunna andas hela vägen fram. Blir ju lite jobbigt annars.. Men lite senare ramlar väl magen ner en våning om jag inte minns fel, och då blir det ju bättre plats upptill.

Mippe - Oj, är det sant? Grattis då till Tilda och Minna!
    Skönt att du fått hjälp på mvc, men jobbigt med mammas op. Låter som en redig op.

• asap

Evasha - Haha, du kan konsten att sälja in en stad! Om det ändå inte går hem så kan du ju trycka på mental-sjukhus-aspekten av området.
    Du lät så neg. över Uppsala att jag nästan känner mig dum som gillar stan, har jag inte fattat hur det verkligen är?

Gustav har feber, han var jättehängig när jag kom hem från jobbet. Tack och lov tar maken VABet imorgon, jag har ju själv varit sjuk nästan en hel vecka, och jag tror att kollegerna gärna ser att jag jobbar mer än en dag innan jag är borta igen.

Någon som ska se tvserien som börjar ikväll om förlossningsavdelningen i Västerås? Jag är i valet och kvalet, om det är mycket dramatik vill jag helst inte se. Ingen idé att sätta igång några katastroftankar i det här läget. Men det löser sig nog genom att jag går och sover istället, orkar väldigt sällan vara vaken efter 21 på kvällarna nu för tiden.

• asap

Cissi - Gulligt! Vår Gustav hette Guttao länge innan Ida lärde sig ordentligt.

Zeeda - Tack o lov!  Förstår att det var livets längsta timme och att du är helt slut nu. Säg nu till din bebis att aldrig mer skrämmas på det där viset!

• asap

Det där med att födas på samma dag är ju relativt, vad menar man med samma dag? Ida kom på 40+3 och Gustav på 41+0, men att han väntade några dagar längre än henne var förstås för att vänta in tisdag den 12:e, för det var jupå en sådan hon kom.

Evasha - Haha, jag tycker som du, vad gör folk inne på förlossningen så länge? Jag har skrattat åt situationen när G föddes - det satt ett par och tittade på tv i väntrummet när vi kom in, jag fick intrycket att de väntat ett tag. Vi kom in, var i väntrummet högst en halvminut innan vi fick komma in på ett intagningsrum. Efter 10-15 minuter på rummet var G ute och vi rullades ut med säng o allt för att få komma till förlossningssal. Kvar satt paret och tittade på tv... Varför traggla i flera timmar när man kan riva av det på en kvart?

• asap

Boomie - Tack, men nä. G är fortfarande vissen och får bli hemma imorgon också. Men han hade en sådan sjuka som Iris för några veckor sedan, verkligen skönt när det går över nästan innan det börjat, mer sådant! Spännande med dagis, lycka till!

• asap

Sara -
    Men finns det kikhosta fortfarande? Hur vet man skillnad på det och vanlig hosta?

Undrar även för egen del: Gustav har bara blivit värre hittills, idag har febern och snoret fått sällskap av hostan from hell. Han har hostat så han kräkts 4 gånger under kvällen. Det är uppladdat med plastad frotté, handdukar, uppallad huvudände i sängen mm, och vi håller tummarna för en lugn natt. Det är så jobbigt när de är så sjuka! VAB imorgon för min del, förmodligen fredag också.

• asap
    Eshack skrev 2011-03-09 22:55:35 följande:
    Assar hoppas ni slipper kräkningar på natten. Usch.

Slippa, säger du? Oh, no, framåt midnatt var det tomt i Gs pyjamaslåda och tvättmaskinen full med lakan och handdukar. Tappade räkningen på hur många gånger han kräktes efter att han gått och lagt sig, men det var minst 5. Han är eländigt hostig och hängig nu med, men han kan ju inte heller sova sig frisk när det håller på så här.
    Jag har just ringt och tiggt till mig ett Mollipect-recept från VC, att komplettera med Bricanylen vi redan ger, men det verkar ändå inte ha någon effekt. Det är mest för att känna att man får göra iaf något. Ingenting hjälper, det gjorde noll skillnad när vi försökte att han skulle sitta och sova inatt, han får varm svartvinbärssaft och han dricker mycket vatten, men det blir ju bara jobbigt när det kommer upp igen.

Pysslig - Nej, någon speciell nummerlapp var det inte, det räckte med att börja krysta när sköterskan stod och tog blodtrycket på en för att man skulle skrivas in.. Då sprang hon iväg i en hejarns fart och jagade tag i en bm.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8