Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tilda, oj då. Bra att du får kolla i morgon, är det någon fara ser de säkert till att du blir igångsatt eller snittad. Men du, har du glömt att man inte får googla?! Kram!

• cilla67

Ja, fransfärgning låter som en bra idé, så det kommer igång! Tvätta fönster, kanske?

• cilla67

Afro, härligt med steg!

Jag fick också mage tidigare denna gång, men sedan har det nog planat ut lite.

Lite ego-rapport..

I fredags när vi var på UL för att mäta flödet, var det ju på håret att vi alls fick åka hem. Idag, ny mätning, ny doktor och nya besked. "Nej nej, det är ingen fara. Det är lite trögt flöde, men ingen fara alls. Igångsättning? Ja, det kan vi väl diskutera kring BF." 
    Man blir lite fundersam och förvirrad med så olika besked, Vi hade så smått ställt in oss på att jag skulle bli inlagd idag eller åtminstone att man skulle planera för något i veckan, men allt som hände var att vi fick ännu en ny tid för ny mätning av flödet på onsdag.
    Trots att det ju är positiva besked så blev jag ändå lite besviken, eftersom jag under helgen har ställt in mig på någon form av hjälp igång snart.

• cilla67

Juni, vilken eländeskväll du har. Förstår att du vill dra nåt gammalt över dig när det blir så motigt. En sån rackarunge H är. Typsikt att N skulle sätta igång precis då, men han vill väl vara solidarisk med sin storasyster, kan jag tro.

Milla, vad roligt med både jobbet och familjen! Visst är det skönt när man känner kärleken växa så där! 

• cilla67

Lycklig, onsdag är det dags igen. Det värsta är att de bollar med en mellan ställena så man missar  tider. Idag var vi på UL kl 14 och skulle vara hos läkaren på ett annat ställe i stan kl 15. Och däremellan kommer ctg på förlossningen... så där försvann min riktiga läkartid och jag fick prata med den på förlossningen istället.
    På onsdag blir det väl samma visa, för då har jag UL kl 8.15 och barnmorskan 10.30 med ctg emellan. Men då tänker jag säga ifrån att jag kommer tillbaka  för ctg efter barnmorskan, om det drar ut på tiden.
    Jaja, det är väl bara att hålla koll på sparkandet och åka om jag blir orolig. I övrigt får man väl anta att parvel kommer ut när han vill...

• cilla67

Hanya, kan inte du och I åka själva ett par veckor bara, så du får träffa din farmor åtminstone? Så kan ni åka hela familjen senare?

Ela, ska kasta mig över dina bilder! 

• cilla67

Ela, vilka fina bilder! Det är så härligt att se era barn tillsammans, jag blir glad av det och hoppas att A kommer vara lika go mot sin lillebror som dina barn verkar vara mot varandra!

• cilla67

Vi har också alla kritor högt upp för säkerhets skull, sedan A började kludda på möblerna häromveckan. Hoppas det går över, för jag tror egentligen inte att han har riktigt den typen av busgen som H verkar ha. Eller så är han bara för liten.

Hanya, jag förstår att du mest ser problem nu, när allt går emot er. Eftersom jag har en problemlösardag (jag har gett upp mina egna problem och lägger mig därför ohämmat i andras istället, ursäkta!) så tänker jag bara att du kanske kan ta med er bakåtvända stol och checka in den, så du har en riktig med dig?
    Jag har också åkt bil i Italien, så jag vet ungefär hur det kan låta! (Va, enkelriktat? Jaså, ja men det är ändå aldrig nån som kör här!)
    Jag tycker det känns viktigt att du i alla fall får träffa farmor om hon nu är dålig. Låt inte allt det andra skymma, farmor förefaller mest akut i mina ögon. Papper som ska skickas, kan i värsta fall vänta en vecka, även om det är skitjobbigt att allt pappersarbete ska vara så långsamt. Kram!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8