Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Att vara socialsekreterare försvårarar också när man ska välja namn!!!

Ikväll är vi barnlediga, barnen ska sova hos min syster. Det ska bli helt underbart! Tyvärr går inte filmen vi vill se på bion där vi har presentkort, det går ingen bra pjäs på stadsteatern där vi också har presentkort och stjärnkrogen kräver bokning två dagar före så inte ens det presentkortet kan vi använda! Men vi ska nog ha det bra ändå!

Ang stygn: När Agnes kom brast jag massor och var hos mvc två gånger och plockade stygn som satt illa och skavde, fick infektion med.

FÖr ett par veckor fick jag jätteont i mina nuvarande stygn, när jag kollade med spegel hade en tråd krupit ut och jag trpr att den fastnade i trosorna och drog i såret. När jag klippte bort den var allt ok.

• Gladhannapanna

Juni: Ojojoj, skönt att det löste sig! Hoppas att brösten snart ställer in sig på lagom produktion för lillemans behov! Själv hade jag c-kupa under amningen, nu tillbaka till a-b....

• Gladhannapanna

Skumt, jag skrev ett inlägg igår som är borta!

Hoppas att brösten ställt om sig till lillebror nu så att du slipper fotbollarna!

• Gladhannapanna

Juni: Kommer inte ihåg, men det var ngt om bh storlek...

Just nu gör A pärlplatta, hon har målat med fingerfärg och gjort halsband med. Kul att slippa vakta mot lillasyster terrorist!''

Hoppas att lillebror fattat galoppen med amning snart så att han kan äta mer effektivt!

• Gladhannapanna

Juni: Klart att det kommer att gå bra, men är det så bråttom med att byta kläderna? Han är ju inte ens en vecka gammal!

Jag fattar vad du menar med mysandet, förstår att det är jobbigt.

• Gladhannapanna

Milla:

BLir tokig på försäkringskassan!!! Hra ju varit sjukskriven, både heltid och deltid. Det har minst sagt strulat till det. Att arbetsgivaren sjabblade med att rapportera in rätt dagar till fk underlättade inte heller!

Har pratat med dem ett antal gånger och det blir liksom inte klarare någon gång.... Förra veckan var det en jättegullig tjej som verkade ha full koll och som gjorde en utbetalning till mig. Idag pratade jag med en annan person som tror att det trots allt blivit fel. Dessutom blev jag bortkopplad en gång och fick börja om med telefonkön!!!

• Gladhannapanna

Boomie: Vi beställde trappräcken på ett företag i Falköping, finns ett i Herrljunga med. Har itne länkarna här men om du inboxar mig en påminnelse så kan jag skicka dem!

• Gladhannapanna

Äntligen är vår hall, trappa och övre hall klara! Bara trappräcket som ska upp, det levererades idag men svågern med familj kommer ikväll och stannar tills på söndag så det lär inte bli monterat under helgen.

• Gladhannapanna

Jag fick också hjälp av min bm att ta bort stygn som satt illa/inte lossnade av sig själva.

Vi har valt att hämta efter mellanmålet för att barnen ska vara nyätna så att man kan gå en sväng, vara ute lite utan att behöva stressa hem direkt!

Jag kan bjuda på en kommentar från Agnes imorse. Vi var i badrummet och jag hade bara trosor på mig. Hon tittade på mig och sa: "Mamma, dina tuttar hänger från din kropp när du böjer dig framåt", sedan kom: "Det ena sitter längre ner på dig!"  Mina bröst har olika storlek så jag antar att det var det hon menade....

Hurra för napp!!!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8