Inlägg från: Tilda08 |Visa alla inlägg
  • Tilda08

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Och nu försvann mina stycken, hmpfr!

• Tilda08

Ela: Åh va mysigt!!! Det är stort när pappan kan känna, blir verkligt för honom och en delad upplevelse för båda. Innan är graviditeten så ensidigt mammans på nåt sätt.

Bluegrass: Vi gör vårt KUB på måndag och får vi godkända siffror kommer vi att berätta både för Tilda och omvärlden. Vi pratar redan om graviditeten i Tildas närvaro, men än så länge har hon inte kopplat. Vi vill dock hellre berätta än att hon ska fatta själva till slut. För omvärlden börjar det bli ett måste, blir svårt att dölja länge till med mitt foglossningshaltande...

Pregga: De flesta av tecknen verkar kunna komma flera veckor innan det faktiskt är dags. Det enda som jag kan minnas är ett säkert tecken är om vattnet går, då brukar det komma igång ganska snart och gör det inte det blir man igångsatt. Tänk för drygt två år sen hade jag stenkoll på allt sånt här, det verkar vara glömt det mesta nu.

• Tilda08

Pregga: det där var med all säkerhet fostervatten. Bra att det var rosa, då är allt bra! Det kan dock läcka av och till innan det går på allvar, inte säkert att det går alls före förlossningen. Du bör nog rapportera till förlossningen dock, vill minnas *senil* att man skulle göra det...

• Tilda08

Sitter på jobbet och hinner inte kommentera. Tydligen måste jag jobba också...

Vill bara rapportera resultatet på gårdagens CUB/NUPP. Enligt min ålder är risken 1 på 250, efter blodprov och UL beräknas just min bebis risk till 1 på 2913. Det känner vi oss väldigt nöjda med! Risken finns ju fortfarande, men nu känner vi att vi kan gå vidare med ett ganska stort lugn. Så igår blev det officiellt, SÅ SKÖNT att kunna vara öppen.

Berättade för Tilda men hon verkade inte vilja ta in det. Sa ingenting. Dock blev hon supermammig senare, undrar om det var en reaktion? Hmmm...

• Tilda08

Bluegrass: Var 12+2 igår när jag gjorde ultraljudet. Såg bebis jättebra, den låg och viftade med armar och ben. Tyvärr kunde jag inte njuta av det eftersom man får siffrorna först efteråt. Vågade inte ta in glädje utifall det skulle bli ett dåligt besked. Nu ser jag fram emot mitt RUL den 20 sep mycket mer än förra gången. De kan ju fortfarande hitta fel, men jag vägrar tänka på den möjligheten. Nu har jag bestämt att allt är ok med bebis tills någon bevisar motsatsen.

Va hemskt med din kompis! Gråter 
    Spänningarna i brösten kan dock komma och gå. Jag hade jättemycket sånt i början men bara de första veckorna. Sen försvann det nästan helt.

• Tilda08

Cissi: Bra att du gick vidare om du känner dig orolig. Du har ju tyvärr åldern ännu mer emot dig och med tanke på din medicin förstår jag att tankarna virvlar ännu mer. *kram*

• Tilda08

Ela: Vilken sötnos!!! Vi frågade Tilda igår kväll "Vad har mamma i magen?" och då kom svaret direkt: "En liten bebis" så nu har hon koll. Hon funderade lite runt det hela och hon sken upp som en sol när vi förklarade att hon kommer att få lära bebisen att pussla...

• Tilda08

Milla: Tilda hade rejält med problem med sömnen när hon började gå. De drömmer nog mer. Tror att gåendet ger ett nytt perspektiv och sätter igång jättemycket därinne.

Pyttis: Härligt med syskonkärlek... Eller nåt...

Cissi: WTF!

EGO: Jag är så vansinnigt uttråkad på jobbet. Trivs bäst när det är mycket action, nu har jag alldeles för gott om tid. Tur att alla kommer tillbaka nästa vecka. Fast jag har redan börjat fundera på att jobba mindre. Jag vet, vecka 13 är tidigt för såna tankar, men foglossningen gör ONT och det lär ju bara bli sämre. Vet hur det var sist... Eftersom jag vet hur svårt det är att få en sjukskrivning pga foglossning godkänd hos FK, speciellt för en kontorsråtta som jag, har jag lämnat in en ansökan om 25% föräldraledighet (för Tilda) från 4 oktober till 30 jan. Räknar med att gå hem för bebis 31 jan. Jobbigt att vara hemma med Tilda på sitt sätt, men då behöver jag ju åtminstone inte sitta på en kontorsstol en hel dag PLUS pendla...

• Tilda08

Juni: Jag ska ringa sjukgymnasten nästa vecka, hoppas verkligen att det hjälper med akupunktur. Det vore UNDERBART!

Lena: Skönt att du får lite hjälp!

Cissi: Att ersätta FVP med KUB/NUPP är ju som att ersätta bilen med en moped. Visst, båda fordon men de gör fan inte samma sak! Siffrorna för Kub är ju bara en sannolikhet som dessutom bara är 90% säker... FVP är 100% vetskap om jag förstått det rätt. IDIOTER, jämt ska det sparas pengar utan hänsyn till individen. GRR!!! *lite arg...ja...*

• Tilda08

Lena: Jag tycker att du ska gå vidare till en annan läkare. Jag hört om flera som blivit sjukskrivna för åderbråck i underlivet. Sen vet jag ju inte hur lätt det är att få det gk av fk men...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8