Inlägg från: Tilda08 |Visa alla inlägg
  • Tilda08

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ela: Verkligen!!

Eva: Men fy sjutton! Vilka idioter!

Fiji: Man kan ju hoppas. Min man tycker att det vore ett väldigt coolt datum att födas. Dessutom härmar då hon sin syster. Tilda var beräknad på en lördag, men kom på måndagen nio dagar senare. Om Minna kommer på måndag så blir det precis likadant. Ska jag räkna med att vattnet går 20:30 ikväll då?

Pysslig: Verkar inte så. På tisdag har jag fått i uppgift av BM att ringa och boka igångsättning. Tur att det finns, annars hade jag väl varit här och gnällt framåt påsk...

• Tilda08

Tyvärr tjejer, ni verkar inte bli av med mitt gnäll. Här händer absolut INGENTING! Minna är nu officiellt senare än sin syster var, gissa om hon kommer att få höra det hela livet...

• Tilda08

Still here... Fio: Egentligen borde det vara lördag, men jag vet inte om de gör igångsättning på helgen. Så det kanske blir fredag, eller så väntar vi till måndag och ser om nåt händer av sig självt i sista minuten... Härligt med avklarad kontroll! Det är väldigt märkligt det där att det är så ofta och sen inte på jättelänge. Men det säger ju nåt om när den snabbaste utvecklingen i ett barns liv är. Ela: Problemet är att jag har skrivit "det händer ingenting sen i lördags"... Sara: Ska försöka förklara för Minna att hon inte betalat hyran för mars och att om hon inte flyttar blir hon snart utkastad. Hoppas att du är lite piggare idag! Zeeda: Hur mår sjuklingen idag?

• Tilda08

Och vad hände med mina radbrytningar?

• Tilda08

Ela: no problem! Jag lär gnälla vidare.

Fast just nu undrar jag om det kaaaaaaanske är något på gång. Har haft två värkar med en timmes mellanrum. Inte så särskilt onda, men iaf så att jag tagit en paus i det jag gjort.  Vi får se om de får fler värkkompisar....
    Har även ont i svanken, men det kan lika gärna vara allt mitt fixande hemma.

• Tilda08

Japp, jag är fortfarande här. Ingen bebis i sikte...

Överburenhetskontroll idag. Allt bra med bebis. Fostervattenmängden verkar ha sjunkit från galet mycket till normalt. Det känns ju lite bra. Liiite öppen, drygt ett finger, men fortfarande 2cm kvar av tappen. Inte mycket framsteg där alltså. I eftermiddag/kväll har jag haft en del molvärk. Det skulle kunna vara av att hon var där och petade och nu gör därför lite ont. Men jag hoppas ju på att hennes petande retade tappen och att den nu drar sig tillbaka och att processen startar. *det sista som överger en är hoppet*

Händer det inget av sig självt så blir det igångsättning på söndag. Nu finns det ett slutdatum iaf. Alltid nåt...

Ledsen för total egorapport, men jag måste i säng nu. SÅ trött...

• Tilda08

Milla: Tack!

Assar, Pyttis: Trotsålder innan hon är född känns lovande...

Assar: Stackare som mått/mår så dåligt. Då känns det i jämförelse helt ok att vara extremt höggravid på nåt sätt...

• Tilda08

Boomie, det är ju det som är det fina med 30+ trådarna. När man behöver hämta kraft men inte har kraft att ge, så är det helt ok att bara hänga i kulisserna. När man vill vara mer aktiv är man det. När man vill gnälla som jag, så gör man det... Ta hand om dig själv! Kram!

Desperate times call for desperate measures...  Läste igår att stimulans av bröstvårtorna gör att kroppen utsöndrar oxytocin vilket kan starta förlossningen. Nån som vet nåt om detta? 
    Sen igår kväll "torrmjölkar" jag därför tuttarna. Alltså handmjölkar som man kan göra när man ammar, fast jag inte har någon mjölk. Har faktiskt inte haft en droppe läckage från brösten innan under den här graviditeten, inte ens om jag försökt direkt efter att jag har duschat. Men nu, efter att ha låtsatshandmjölkat med jämna mellanrum i ett halvt dygn kommer det faktiskt några droppar ur det ena bröstet. Och nu efter lunch har jag en del molvärk emellanåt så vem vet, det kanske funkar? Det minsta jag hoppas på är att det ska få tappen att mogna så att igångsättningen på söndag går lättare.

Japp, jag pladdrar på om mig själv. Ni får stå ut till Minna är här....

• Tilda08

Ha! Hittade just detta. Tricket är att hitta den sida på nätet som bekräftar det man vill att den ska säga...

Stimulering av bröstvårtor
    Teorin säger att oxytocin, det hormon som framkallar värkarna frisläpps när bröstvårtorna och vårtgårdarna stimuleras. Enligt en studie kunde man påvisa en betydande effekt. Förlossningen började inom 72 timmar hos 37,3 procent av kvinnornasom deltog i studien.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8