• kaz

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Stramalj: Härligt att slippa det!!! 

Hemulen: Stackars M som måste bråka så. Hoppas det lugnar sig snart! Kram

Gabi: Fnissar åt din dröm

Asap: Upplyftande läsning - not

Vi5: Ja, det låter inte som en rimlig arbetsfördelning. Här hemma tar A de stora på natten (om det behövs) och jag tar P. Han hjälper också till med att tanka på P vid 00-tiden för jag orkar inte alltid vara vaken till dess. Men jag förstår också att du inte vill avvisa E om det är så att han gärna sover med dig. Sara är väldigt mammig men hon förstår och accepterar att hon får sova med pappa när jag är upp med/sover med P. Du ska ju orka hela vägen...

Tack för era peppande ord. Kramisar! 

• kaz

Chiqita: Vilket fint initiativ! Jag har skänkt pengar till Läkare utan gränser. Jag tror annars på småskaliga projekt. Driver en välgörenhetsorganisation som heter We Care (se FB) och vi stöttar ett barnhem i Nepal. Det bygger också på personliga relationer. Lycka till!

Skriver mer lite senare

• kaz

Vi5: Det låter kanon om maken kan vara f-ledig på fredagar. Det gör stor skillnad! Klart du ska "läsa" kurs. Hade tänkt tipsa fig om det - doktor som du är Lund har bra distanskurser i NEK som du säkert alltid drömt om att läsa kram

Elsis: Härligt att ni fick en bra helg!

• kaz

PW: Helt otroligt! Jag höll på att gå sönder av trötthet inatt när P hade ont i magen 01-03. Och eftersom vi båda är trötta, maken och jag, så blev vi osams igår.

Chiqita: Min man är klättrare och när han var i Nepal för 2 1/2 år sedan sprang han på Monika, en barnpsykolog från Schweitz. Tillsammans hyrde de ett hus så att gatubarn skulle ha någonstans att sova. Det hände att barn "försvann". Jag och 2 kompisar startade då We Care och stödjer Monika. Hennes projekt har vuxit och utvecklats. Tyvärr har det inte varit helt lätt att samla in pengar. Folk är mycket påverkade av alla skandaler som varit. Ändå går alla pengar fram. Alla administrativa kostnader och bankavgifter betalar vi själva. Jag kan inte utrota fattigdom men jag kan hjälpa några barn. Nu har faktiskt några tidigare gatubarn börjat skolan och det känns fantastiskt. De är ju i mina barns ålder! Men självklart har man inte hur mycket tid el energi som helst!

• kaz

Gabi: Skönt att allt såg fint ut!

Resande: Hemskt med mjölkstockning! Jag har haft massor. Slutade med att jag åt något tillägg som faktiskt hjälpte. Kram till dig!

Kate: Bra, du behöver sjukskrivning nu (även om det känns lite trist kanske), kram

Vi5: Hejja dig! Tror stenhårt på att det blir bra med napp. Som med allt får man ju applicera ett sunt användande. P tar sin napp när han ska sova, åka bil el är lite trött på kvällen (och jag tycker det är för tidigt för sängen). På dagen snackar han konstant och då funkar det inte med napp

• kaz

Vi5: Stackars LillA! Låter jättetufft för er alla! Ang napp har jag 5 st redo vid nattduksbordet så slipper man leta i mörkret.

P sov rätt ok i natt men då kunde jag såklart inte sova. Var på middag igår och åt lite för mycket. Sedan har min farmor trillat och gått flera frakturer i ansiktet. På måndag åker P och jag på blixtvisit till Frankrike. Det är inte så att hon är döendes men mm vet aldrig med gamla människor. Det kan gå så fort.

• kaz

Har inte hunnit läsa ikapp.

Mosing: Härligt med mindre bråk trots bakslag!

Vi5: Hoppas det håller i sig! Kram

Ja, farmor fyller 93 år snart. Men hon verkar repa sig fint och jag åkte hem med en bra känsla. Men fy vilken resa!

• kaz

Vi5: Jag håller med övriga. Du tar redan ett väldigt stort ansvar så det är självklart att han ska rycka in - på mer regelbunden basis. Det kanske är bättre så vet han när det är hans tur och kan planera efter det. Stor kram

Ja, det är en lång resa för hon bor i Normandie. Och så var jag snål och flög Ryanair och då går flyget bara jättetidigt på morgonen. Sedan är det 4-5 timmar att köra ensam med bebis. Men det gick över förväntan!

• kaz

Kate: Mina barn gick som vanligt innan P föddes. Jag hade inte frågat om jag vore du!

• kaz

Stort stort grattis till E!!!

Vi5: Förstår att det var mycket frustration just då. Jag tror ändå på lite planering. Bestäm att maken ska ta några kvällar och då är det inget häng i soffan för din del utan sängen Jag kan ändå förstå om han hade sett fram emot festen och så kommer du och vill ha hjälp (vilket såklart är helt normalt). Om han dessutom har lite svårt att läsa dig... Åter igen, gör det inte svårt för dig själv. Det är tufft som det är med sömnlösheten. Jag är själv sådan att jag ska klara allt själv men vi har ju faktiskt turen att vara två! Ja, hoppas du förstår. Blir lite snabbt för nu är det dagislämning Kram

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8