• kaz

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jossan: Stor stor kram! Instämmer med övriga. Klart du känner dig sorgsen! Ha inte dåligt samvete för det. Kramis

• kaz

Hemulen: P är nu 10 v och börjar få lite rutiner på mat och sovande. Han har också börjat sova ett längre pass på natten (såklart inte alla nätter), vilket inget av mina 2 första gjort. Jag tror man glömmer hur intensiva och faktiskt ganska jobbiga de första veckorna med bebisar är. Och jag förstår verkligen ångesten över att man bara vill att det ska ta slut när man egentligen bara vill njuta av att ha en sådan där pytteliten bebis! Så sammanfattningsvis: det blir bättre, man känner sig otillräcklig och ha inte dåligt samvete över att du inte kan njuta. Och prova Semper-droppar. De hjälper för P! Kram

• kaz

Vi5: Hoppas ni har det bra på ALV! Du skrev att man kunde ta ngt mot restless legs, vad?

• kaz

Ok tack! Ska testa det. Finns det på apoteket? Jag har det nu efter grav (det var likadant efter Sara). Har kollat mig tidigare att det inte är fel på blodcirkulationen. Det är enbart höger ben. Sist hjälpte akupunktur (och träning).

Firren: Hjälpte det för dig?

• kaz

Uppi: Tänker massor på dig! Många många styrkekramar i allt det svåra!

Firren: Kram! Snart är det semester för er alla!

Hemulen: Härligt att det känns lite bättre!

Har varit på återbesök ang P:s andningsproblematik och det ser bättre ut nu. Inget ingrepp behövs - så skönt. Nytt är ljusa pigmentsfläckar på magen (som blir fler och större). Vi har fått remiss till hudläkare. En teori är att han har torr hud som nu byts ut. Ngn som haft liknande?

• kaz

Stramalj: Hm, svåra val men tycker du fått argument för en igångsättning. Har ingen erfarenhet av EDA men blev igångsatt med både 2:an och 3:an pga vattenavgång. Med 2:an kunde jag aldrig få EDA pga för få värkar och sedan helt ihållande värkar och då var det dags. Har en mycket positiv upplevelse av den förlossningen. Med 3:an hade jag helt inställt på att jag inte behövde EDA. Min poäng är dock att det inte alltid går att få EDA vid igångsättning då det riskerar att "stänga av" värkarbetet - svår balansgång.

Det är ganska trist att bli igångsatt. Med 3:an hade vi med filmer på datorn - rekommenderas varmt för då har man ngt att fördriva tiden med (när man gör själva förarbetet).

Vi5: Aj att inte järnvädena vill pigga till sig! Har inga erfarenheter av SD. Men det låter verkligen som om du bör ta det lugnt (även om det är svårt och trist). Jag mår ganska bra så jag tror mina järnvärden är OK. Borde jag kolla upp magnetsium innan el kan man självmedicinera?

Nu är liten ledsen så jag hinner inte kommentera mera. Kram och trevlig helg!

• kaz

Vi5: Bra att du åkte in! Hoppas du lyckas vila lite nu! Tack för input till mitt "problem". Kram

Jossan: Hoppas du får ngr lata stranddagar innan det är dags! Kram

P har knappt ätit idag - kanske har det varit för varmt. Han har nästan bara velat ha nappen - tycker ibland att han verkar blanda ihop napp och flasknapp.

• kaz

Vi5: Så fruktansvärt! Förstår verkligen att det väcker minnen till liv. väldigt fint av dig att visa att du finns där om det behövs!

Jossan: Snart är det dags! Håller tummar och tår för dig!

Uppi: Skönt att höra att du är i goda händer. Får jag fråga om de hade ngn teori på varför det hände igen el är det ett sammanträffande? Som ngn skrev så klokt ska du nog lyssna till ditt inre. Kramisar

• kaz

Stort lycka till Jossan. Skönt med ett sådant omhändertagande!

• kaz

Stort grattis Jossan! Härligt att allt har gått så bra! Jobbigt att inte få sova men bra att lillan är pigg på bröstet! Kramis

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8