Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Maken knäckte ratten på min antika Snowracer förra eller förförra året. Det bar var att man kunde köpa reservdelar i sportaffären, superenkelt. Inte helt förväntat dock såhär 30+ år efter jag fick den i julklapp

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Härligt med fler rundisar, vårt bvc fick ju spel på 18-månaderskollen att han hade för högt bmi . Idag har jag skrivit i pappren och lämnat in för att byta vc, så då blir tvåårskollen på nya istället. Den sköterskan är lite "rivigare" så det känns bra, om hon tycker nåt så känner jag att jag tar det mer på allvar.

Firren: Vi har kört hårt med att man ska prova att ge något annat som lillebror blir sugen på, när lillebror tar den nya så fick H ta den "gamla"... 

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

asap: Jag tyckte det var knäppt för N följer sin kurva, äter vanlig mat (har såklart smakat godis några gånger) och springer som en tok. Men det sitter ändå där som en tagg jag inte kan glömma helt

• Piggley Wink

Såklart dock-torn är i dock- huset . Samma logik som att ekorren gillar pannacotta (han gillar ju kottar)

• Piggley Wink

Galia: Kan du äta snällare kost så mjölken blir snällare tills lilla magen är i form igen? Stackars liten

• Piggley Wink

Galia: Mitt bästa tips är att läsa på www.aqpunktur.se. Där handlar det iofs om kolik, men snäll mat borde väl vara snäll mat i vilket fall? Kontentan med den dieten var iaf rent kött, ingen mjölk mm för att magen ska få lugna sig. När det är kolik lägger man sedan till en sak varje dygn för att se reaktion. Här kanske det är intressantare att bara ta bort typ mjölk och kryddor ett par dagar?

• Piggley Wink

Jag tänker att det säkert inte är allergi/överkänslighet, men jag har förstått att många är känsliga för tex mjölk efter en magsjuka. Att magen helt enkelt behöver lite snällare kost ett par dagar för att komma i fas igen.

• Piggley Wink

Firren: Finns det såna barn???? H är sån ibland men det visar sig bara när vi är borta, aldrig någonsin hemma - kanske ibland men det känns som aldrig...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8