• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ela - Ja, jag vet inte, är det alltid så att det är längre mellan 2:an och 3:an än mellan 1:an och 2:an? Har inte tänkt på det, men jag skulle tro att det förstås spelar in en hel del hur tätt det är mellan graviditeterna. Fast svärmor har sagt en massa gånger att "andra gången är speciell" och saker i den stilen, jag tror inte hon hittar på.. Men sedan har hon kanske inte så noga grunnat på varför det är så,

juni - Otäckt med propp, men det verkar ju inte ha varit så allvarligt iaf. Skönt!

• asap

Milla - Nej, mer än 15 h låter inte lockande. Inte heller mindre än 45 min, som det var i mitt fall (om det nu skulle gå ännu fortare 3:e gången). Lagom är bäst.

Ela - Gardera med kryss...

• asap

Vilka sötnosar ni bjuder på här! Fantastiskt fina små pluttar allihop!

• asap

Lena - Vilken fin bild på söt kille och tjusig tröja! Var är den köpt, tro? Maken önskar sig nämligen just en sådan slips - det är ju de estniska färgerna!!

• asap

Lena - Så de finns inte i XXL, menar du?

juni - Förstår att du är less nu, men det kan inte vara många dagar kvar nu! Håller tummarna för att lillbarbis bestämmer sig för att komma ut bums!

• asap

Ela - Milla hann före med mitt förslag på pojknamn. Makens syster som har fyra pojkar har satsat på S-namn åt dem, de heter Sixten, Sture, Sven och Stig. Sture är mitt favoritnamn av dem, han är jämnårig med Ida och också hennes favvo-kusin. I mina öron passar det finfint med dina T och R, men smaken är ju som baken...

Vi hade Valter, Alvar och Tage som pojknamnsalternativ när vi väntade Ida, men jag håller med - de var ute ur spelet redan när vi väntade Gustav trots att vi inte använt dem.

• asap

juni - Supergrattis igen, vilken sötis!! {#emotions_dlg.flower}
    Formen/storleken känns igen: Ida vägde också 4040 men var en hel cm längre än er lille pöjk.

• asap

Ela o Sara - Imponerande nattsuddande! I föräldragruppen med Ida var det en mamma som var lärare. Hon döpte sin son till Ruben, för det var det enda namn hon kunde komma på som inte hade någon elev-koppling till.
    Allt prat om Knut får mig att tänka på böckerna om Rut, Knut och lilla Tjut. Inte kul att vara den som heter Tjut när de andra har "riktiga" namn....

• asap

Pyttis - Hoppas du och maken har det riktigt bra nu!

juni - Nej, pajade den direkt? Hoppas lillebror har gjort sitt jobb nu, men annars är det ju ofta så att det känns knöligt och spänt de första dagarna när mjölken rinner till, förhoppningsvis är det inte någon mjölkstockning utan snarare välfyllda mjölkkörtlar som försöker hitta sin balans... Jag tycker inte du ska åka iväg och reklamera pumpen imorgon heller, skicka den med någon annan! Du ska nog vara hemma och ta det lugnt. Kram!

Ela och Milla - Sthure?  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8