• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Kanske, kanske, kanske att jag ska fixa med barnens album nu i helgen då...? Gustav och jag är själva hemma, maken och Ida är på Åland. Så det vore kanske ett lämpligt tillfälle att ta tag i det. Fast egentligen är det inte fotona jag har mest ångest över, de finns ju kvar och kan, teoretiskt sett, gås igenom när som helst. Värre är det med de skrivna noteringarna över barnens bravader och framsteg, det måste vara ett år sedan vi skrev något senast.

• asap

Marge -

Lena - Ehrm... Skäms Nej, det har inte blivit något album. Var det någon som trodde det, egentligen? Däremot har jag kokat äppelmos; namnat alla kläder som ännu var onamnade, inklusive sådant som krävde sydda lappar; sorterat om lite i köksskåpen; sorterat och packat i lådor alla urvuxna kläder efter barnen; bäddat rent i sängarna, och lite annat småplock som behövde göras här hemma. Det är fantastiskt lätt att få saker gjorda med bara ett barn hemma.

Ela - Åh, jag lider med dig! Inte nog med en flerårig sömnbrist så ska du ha ont och må illa med. Vem som helst hade packat ihop. Grattis iaf till den smidigaste läggningen någonsin, hoppas det är början på en trend. {#emotions_dlg.flower}

• asap

Lena - Oh, överviktiga amerikaner!? Jag älskar "tjockisprogram", vad tittar du på?

• asap

Lena - Pizza till frukost! Kräks Blärk!

juni - Nej, några album blev det ju tyvärr inte, men lite annat istället.

Lena - Jag har inte varit sådan att jag inte har vågat åka någonstans mot slutet av grav, däremot sett till att det är rimligt tidsavstånd hem/till maken. Men efter att ha blivit varse att hela "affären" kan rivas av på 45 min så skulle jag absolut inte våga vara några två timmar iväg om det blev en tredje grav här. Fast jag har inte fått för tidigt någon gång, och har svårt att tänka mig att det skulle hända, så det är nog bara de sista veckorna jag hade varit så försiktig. Två månader innan hade jag varit lugn som en filbunke.

• asap

aigee - Surt bemötande från kollegan! Antar att det har att göra med att du är lärare? För att det inte är tillåtet för barnen att tugga..? Eller varför fick kollegan annars ens för sig att kunna/få kommentera en sådan sak? Knäppt!

M73 - Argh, don´t get me started on BVC....

Lena - Nej fy för att föda på ett tåg!! Då är det nog bättre att stanna kvar på Arlanda, känns mindre trångt där.

• asap

aigee - Det var något ditåt jag tänkte mig som kollegans argument för att få hoppa på dig. Men vaddå, skulle alla elever börja tugga frenetiskt bara de såg någon annan som gjorde det? De fattar väl också att det är en sak på lektion och en annan utanför. Obestämd

Har beställt jultidningar idag, här i barntäta suburbia är det fajt om kunderna. 4 olika påringningar har vi haft redan.

• asap

Minimalla - Härligt med en liten rapport från dig, låter som att ni har det bra!

aigee - Nää, det var väl det jag tänkte - att eleverna inte kan vara så dumma att de sitter med varsitt tuggummi i fickan som de bara väntar på att slänga in i truten i samma sekund de ser någon annan tugga. Misstänkte faktiskt att de kan tänka lite själva också.

malin - I like hemsidan! Jättefina bilder. Fast jag fattar inte vad det står...

• asap

Milla - Va? Inget ego? Jag tror inte jag bara talar för mig själv när jag tycker att det är de bitarna som är roligast att läsa i allas inlägg.

juni - Usch, känner du så många med diskbråck? Är alla ryttare? Det känns väl skönt att du har en liten känsla för vartåt det lutar, och att du har möjlighet att stöta och blöta lite till innan du bestämmer dig.

Lena - Det är väl inte ditt fel att vikarien slutar, så i en rättvis värld skulle det ju inte innebära mer stress mot slutet. Men, det är ju inte alltid rättvist så jag håller tummarna för dig.

• asap

juni - Besvärligt med så få och så dåliga val på restaurangen, surt när man går ut och måste betala för maten, och så finns det inte något vettigt att äta. Obestämd Hoppas du får ett bra möte med mödravården.

Lena - Trist att I är sjuk, hoppas på snabb vändning.

säger som Milla, sova medan man föder barn!?
    Med Ida hade jag värkar från ca kl.10 och  var på sjukhuset från kl.12 och 15.15 var hon ute. Och med G hade jag värkar från kl.21 och var på sjukhuset från 21.10 och 21.31 var han ute. Så det fanns ingen tid att hålla på och sova då inte. Var sak har sin tid.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8