• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

cissi - Ja, det är inte några långa stunder man lyckas släppa tankarna på familjen när man är ifrån dem. Men skönt ändå att få sova ostört två nätter, och hotellfrulle är ju inte att förakta heller.

juni - Vilket fynd! Vad kostar stolen om man köper den ny? (Vi har fått båda våra i present)

Lena - aka John C - Det är först nu jag har noterat hur nära tvåårsdagen du är beräknad med nästa! Hoppas de slipper dela dag iaf. Min Ida delar dag med sin mormor, men mormor hade ju fått ha den själv i 56 år före det så hon hade inget emot att lämna över den. Värre om det är två syskon, kanske? Fast praktiskt ur kalassynpunkt...

aigee - När är du beräknad? Det låter som att det är dags snart!?

• asap

juni - Vilket apotek är det nya? Någon av kedjorna?
    Det var precis där, högt upp på ryggen/nästa i nacken som första pricken kom på mina barn också när de fick vattkoppor. Om det är det H har så skulle jag inte räkna med en vecka innan det bryter ut, det kommer nog rätt omgående isf. Bra iofs om hon klarar av det innan liten kommer så behöver ni inte oroa er för att bebisen ska få dem.

• asap

Grattis Fia!

Grattis till Lenas Ida idag också!

Har ju inte tid med dem nu Med tenta å fredag låter vattkoppor inte alls lockande Jaja, det blir som det blir, skönt att maken kommer hem ikväll efter en vecka borta iaf!

Det gamla apoteket blev medstop och det nya är hjärtat, har egentligen ingen aning om vad det betyder för jag har ingen koll på kedjorna, men de nya är SÅ mycket trevligare och kunnigare. Tyvärr var min fd arbetsgivare (i den ideella organisationen) till sin proffesion chef på det gamla apoteket så jag tycker synd om personalen där och förstår att det inte är roligt
    juni - Jag glömde svara på det här trots att jag frågade, men min känsla är att de som är nya apotek är mycket positivare till omregl. De som står kvar i samma lokal som alltid och bara har fått byta arbetsgivare är på sina håll bittra surisar. ;-( Är det Hjärtat i Stenungsund som är ditt apotek? De har jag pratat med flera gånger - jättetrevliga!
  • asap

Sara - Gäsp! Hoppas kommande natt blir bättre och att pojkarna snart växer ifrån den där ovanan att vakna och inte somna om.

aigee - Skötväska, ja... Vi har helt legat av oss med sådant, så pass att jag fick ta Gustav och åka hem och byta blöja i lördags när han skulle klippa sig hos frisören. Hade inte alls tänkt på att ta med något sådant dit. Man borde vara rutinerad efter att ha varit mamma i drygt 4 år, men det har bara blivit värre tror jag, glömmer allt numera.

juni - Jag förstår dig, som sagt så är de ju supertrevliga på det apoteket! Ska tänka på dig nästa gång jag ringer dem, du kanske är där då.

Lena - Trött, gissar jag på. Ta det lugnt och vila mycket.

• asap

juni - Vi håller på och "avvänjer" Ida efter en helg hos farmor och farfar. Hon tjatade nämligen också att hon var hungrig nu då hon lade sig, trots att det var middag nyss. När jag sade att hon får vänta till frukost med att äta nästa gång svarade hon "men farmor har sagt att man inte kan sova när man är hungrig". Mmm, och då får man förstås komma upp och äta bulle och mjölk. Men sådana regler har vi inte här hemma, så det måste jag försöka få Ida att förstå nu.

• asap

men Lena - din viktminskning lär ju bli större än deras futtiga 2-3 kg på en vecka (när du väl går ner)!

• asap

I det här huset är båda barnen lite krassliga och har tydligen sovit middag idag, så nu är båda vakna förstås. Jag drar mig för att gå till sängs, även om jag är himla trött, för då kommer de tassande. Mysigt visserligen, men jag är mycket mer utvilad de nätter jag fått sova för mig själv. Men har de inte somnat om 15 så får jag nog strunta i det och gå och sova ändå...

• asap

Nämen! Två barn sedan jag sist var här, så kul!!
    GRATTIS till både Aigee och Lena. {#emotions_dlg.flower}

• asap

Min svärmor som är bm på förlossningen säger att andra gången alltid är den snabbaste (finns förstås undantag). Det är alltså inte så att förlossningarna blir snabbare och snabbare ju fler man går igenom, tvåan brukar vara värst (eller bäst, om man gillar snabbt ).

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8