Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

asap: Skönt att E gör en insats för forskningen

Måste bara inflika om förskolan att H och hennes kompis E är kära i varandra. Det har de varit i flera månader. Igår hade de lekt "prins och prinsessa" ute. Jag frågade hur man gör då, svaret var "Man pussas och får prinsessbarn" Hjärta Sötisar

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

IdaVi: Bara för att man inte är ensam så betyder det inte att man måste stå ut... Prova tipsen du fått här och funkar det inte så prata med en pedagog på fsk du har förtroende för eller bvc. Jag har en underbar pedagog som jag gärna bollar med och en av mina bästa vänner är kommunens familjepedagog, hade inte de funnits så hade jag inte varit såpass lugn i Hs vidlyftigheter som jag ändå känner mig ...

• Piggley Wink

Å vad skönt Kasperina att ni kunde ha ett bra samtal. Skönt att han är med på tåget och ställer upp.

• Piggley Wink

Jag ger också gärna bort lite tuttfylle. Hade D innan, efter H blev det typ E, efter en sväng upp till G (dessutom med större omkrets) under andra graviditeten så är jag tillbaka på mina 70 E. Skulle gärna krympa dem lite faktiskt!

• Piggley Wink

H tål inte havremjölk, eller tål och tål, hon får diarré av det precis som hon får av fullkorn... I hennes fall tror jag ju det är fibrer som spökar, men Vi4 hade mycket bra länkar ang allergier mot olika sädeslag. Kolla in in "allergiteåden" här på fl, där finns supermoms som kan allt om matallergier, dessutom är de väldigt trevliga och hjälpsamma!

• Piggley Wink

Barba: Fast här visade det sig att man har platsen kvar även om man kör allmän fsk och inte betalar. Men det fick jag inte veta förrän jag blev sur och mailade till kommunens skolchef, då fick barnomsorgens chef eld i baken

• Piggley Wink

Det var vad de lägra cheferna sa här också, men högsta sa att man självklart behåller sin PLACERING, även om platsen byts till allmän och tillbaka.... Ordvändning alltså för att få folk att betala...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8