Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

H tyckte att N skulle heta Hugo. Fint namn men vi ville annorlunda, det var helt enkelt dags för en N i båda våra släkter... När folk frågade innan så sa vi att den skulle heta Hjördis

• Piggley Wink
    Barba. Så sunkigt när gästerna är på g och allt skiter sig... Men du kan komma hit istället, jag hinner baka nåt medan du tar dig hit . Idag bakade jag scones till frukosten. H var inte jätteimponerad, men N åt som en galning!
  • Piggley Wink

Stellan

Ni får gärna   låna Hjördis som namn att säga åt dem som tjatar . De brukar bli rätt tysta, iaf de som inte fattar

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Chiquita: H heter det första Hnamnet du nämnde

Galia: För mig var Mentos livräddningen under båda graviditeten. Både som uppåttjack och när någon på bussen/spårvagnen luktar illa osv. Det finns många besvärliga situtioner!

• Piggley Wink

Men allvarligt talat, hur länge kan de ha ont av nya tänder? H har aldrig visat nåt men N har inte kunnat somna utan Alvedon på fyra-fem nätter nu... Ska det va så? Han är ju inte sjuk i övrigt så ag antar att det är tänder när han gnäller och är orolig... Ingen feber eller snuva, verkar inte ha ont någonstans. Han har två tänder framme både uppe och nere, dessutom kindtänder i alla hörn så att säga, kanske det är tänderna emellan som är svåra?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Chiquita: Jag hade inte halsbränna utan det kom från magen sim Firren säger. Losec is da shit! Och nyponsoppa såklart...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8