• M73

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

jag har två stora flyttkartonger med bebiskläder men inte f-n har jag kunnat avhålla mig fr att köpa lite nytt... ;)  Har köpt napp till T om hon ska bli avundsjuk på bebisens men ingen bebisnapp. Min logik är strålande...
    idag tänker jag ta barnen med mig o komplettera deras garderober o äta onyttig lunch ute... 

• M73

Mrs firren; med T satt jag hemma med värkar i ett dygn innan jag tyckte att de var så djävliga att vi skulle åka in o kolla, sen gick vattnet på fl o jag öppnade mig skitsnabbt så vi hann vara inne i fyrtio min innan hon var ute. Den här gången åker jag hellre in lite tidigare

ang kläder så ska barn vara skitiga med trasiga byxknän så det syns att de får leka. 

vaggat runt på köpcentrum med tjejerna o förvärkar idag, inte helt genomtänkt utflykt men jag slapp laga mat. Nu ligger jag o försöker bli människa igen o är tacksam över att tjejerna kan leka bra på egenhand emellanåt

• M73

när T kom var jag rätt nöjd över att H fick gå sina timmar på dagis, jag kände att jag hade det svårare med anknytningen då o med H på dagis kunde jag sitta o gosa och maratonamma med bebisen utan att jag H behövde bli svartsjuk... Hon var ju dessutom tre o ett halvt då o ville gå till dagis

• M73

asap; insåg i efterhand att förlossningen med T var rätt tuff för mig o att jag inte riktigt hann med så därav behovet av egentid med bebisen. Nu hoppas jag att allt ska flyta på *optimist* H är ju dessutom mer laddad för sommarlov o skolstart än att gå till förskolan *s*

• M73

missunnar o missunnar, det är ju MIN tur nu? ;) det är ungefär min inställning men det lär väl inte bli leverans på ett tag iaf. Tillbringar förmiddagarna i soffan med vetekudde o badar löjligt varmt på kvällen för att stå ut med hur rydden uppför sig..

• M73

det värsta är väl att man går o väntar på minsta tecken... har rätt mkt förvärkar o ilningar nu men inget som känns som det gör nytta.. på bägge tjejerna har jag haft värkar rätt länge innan det satte fart, ett dygn regelbundna men glesa med  T tex. Jag försöker tolka min påkommna städ- och bakiver som att det iaf närmar sig o dessutom har tuttarna svällt upp. Svårt att ta det lugnt o bara vänta...
    Jag försöker förklara för bebisen att nationaldagen vore praktiskt men tvivlar på att hen lyssnar. Svärfar tror på den nionde o sambon säger tjugoförsta (o då säger jag att vid det laget är jag galen)

• M73

resande; ja du jag fick lite flashback till den där fixeringen vid flyningar o ev blod som man hade när man nojade över graviditet eller ej...

Snuppis; inte säkert att barnet bryr sig om att fixeras, min ligger ruckbar o det är jag rätt nöjd med, tvåan gjorde också det.. 

efter första fick jag ett utbrott på sambon o talade om att om inte han engagerade sig mer i oss skulle jag börja leta lägenhet med andra barnet hade han kanske lättare att hitta en roll direkt och stora behövdee ju honom på ett annat sätt än en bebis som mest bryr sig om tuttar. Är lite nojig över vad jag gett mig in på med en trea o en mkt mammig tvåa men det ska nog lösa sig. De får väl gå ut o köra trakror om T blir för sotis.

• M73

Ja, jag kommer ju inte att acceptera en väntetid på flera månader för utredning av ev reflux om denna bebis också skulle verka ha de problemen, känns som jag fick lägga oproportionerligt stor del av första året för att oroa mig över sånt som vi kunde fått hjälp med tidigare om BVC lyssnat...
    Oddsen för att det blir en nationaldagsbebis här verkar inget bra... den ligger bra där den ligger trots hallonbladste och promenad runt fårhagen igår..

• M73

Glassgrisen; inte förrän 16 men jag har fått för mig att den här kommer innan... mitt tålamod börjar ta slut nu. Tillhör inte de som njuter av att vara gravida.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8