• M73

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Barba; bra med besked utan trassel!

IdaVi; det är väl förmodligen en faaaaaaaaaaaaaaaas!  Kan ni försöka att inte uppmärksamma det jobbiga beteendet, avleda o hitta på positiva saker att uppmärksamma? Min tvååring är ju av den intensiva sorten så jag känner mig som en urvriden trasa efter att tampas med hennes utbrott.

Lånat hem ett par böcker om profylax o förlossning idag. Börjar bli lite nervös inför trean. Ni som har fått era treor var det nån skillnad i tid mot de tidigare? 

• M73

ang magdiskussionen förut har jag mindre mage den här gången än med tvåan och känner att hen ligger annorlunda mot de andra två. BM säger att det är rätt vanligt att magen "halkar ner" med trean för att musklerna (vilka muskler? ;) ) är uttänjda...
    Blir lite irriterad på folk som ska kommentera att min mage inte alls är så stor för att vara i sjätte månade men försöker strunta i dem. Känner ju att det är rätt mkt bebis i magen om vi säger så *S*

Hoppas iaf att tredje förlossningen blir lugnare än tvåan. Värkar i ett dygn o så full cirkus när vi kom in på BB o hjärtljuden gick ner då vattnet gick under CTG-kurvan. Hann inte ens bli inskriven ordentligt innan leveransen. 

• M73

IdaVi; min T sövdes ju för gastroskopi i januari, jag var rätt nervös innan men det enda som trasslade lite var att de hade svårt att sätta droppnålen. Det jobbigaste var att behöva gå iväg efter sövningen o bara vänta men jag kände ändå att hon var i trygga händer. Det kommer att gå jättefint.!

• M73

Mrs Firren; jag har också kommit på att det kan vara läge för ikea och lite annat boande även om jag ligger ett par veckor efter dig...

• M73

Barba; om du ligger på sjukhuset tycker jag ju att längre dagar på förskolan inte vore något problem. Hs förra förskola var jättekinkiga med tider men när jag behövde skrapas efter mitt ma så var det OK att hon gick heldag o sambon hämtade efter jobbet.

Vi har också de flesta grejorna till bebis men om vi inte kan låna säng behöver vi ny spjälis, hivade vår gamla för jag vill ha en med borttagbar sida... 

• M73

Barba; ingen sjukdom men du är ju inskriven på sjukhuset. 

• M73

Idag är det en sån där dag när jag nästan funderar på om det är för sent att ångra sig o skaffa en hundvalp istället? Är tung o otymplig o funderar på vad jag gett mig in på som chansar på en frisk unge för tredje gången. Hänger kanske ihop med att Ts förlossning blev lite väl dramatisk så jag ska ta ett snack med barnmorskan nästa besök.  
    Snart sexåringen tycker att bebisen kan komma NU, jag förklarade för henne att hon den kommer ut nu behöver den förmodligen hjälp med att andas, äta o hålla värmen så den behöver växa lite till, på ett plan är jag dock nästan beredd att hålla med henne. Börjar komma in i slutfasen när man är så less på att vara gravid att man inte bryr sig om hur förlossningen går till bara ungen kommer UT nångång... 

• M73

Barba; nu är jag osäker på om mina tjejer verkligen haft vattkoppor eller om det varit ngt annat eftersom det inte varit mcket utslag men vi fick Tavegyl på recept fr BVC 

Galia; tror faktiskt inte att jag lagt till mig i BF-listan. Gick o smög så länge med den här graviditeten att det inte blev av ;) Men det är BF 16/6 så det är ju en bit kvar...  '

Full cirkus i magen inatt, snurrande, sparkande bebis o jag som bara ville sooooooova.. skönt att kunna bestämma takten själv på dagen i det läget. Börjar få tillbaka min gamla graviditestskumpan halsbrännan från helvetet. så det känns iaf att man närmar sig upploppet :)

• M73

Asap; försökte snoka inne hos dig nu men var oinbjuden... ;) 

• M73

...o jag som bllir jättelycklig när tuttarna krympt efter ammning o går att få ner i vettiga storlekar. Är sullt villig att skänka bort hälften av storleken till nån som vill ha påfyllning (om det bara hade varit att tanka över)

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8