Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Bluegrass: Välkommen "över"!

Mini: Tänk vad orolig hon också var, lillpluttanHjärta. Och vad fint att hon kramar och älskar lillebror .

Fia: Nej då, det berodde deffinitivt inte på sitsarna - för de handtvättade jag . Nej, för säkert två år sedan gick ena vredet av på tvättmaskinen, och sedan dess har vi använt en polygrip . Nu tyckte vi att det var läge att köpa en ny .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    pregga: Kollade lite i min blogg här på FL, och med Gabriel hade jag inga känningar alls innan förlossningen drog igång. Med Lucas hade jag sammandragningar ganska länge, men till slut letade jag så febrilt efter tecken på att det var "på G" att jag bestämde mig för att sluta leta tecken öht. Dock skrev jag på onsdag eftermiddag att lederna kändes alldeles uppmjukade. På onsdag kväll började värkarna och på torsdag morgon är han född .
  • Milla C
    pregga: Det kändes som att man varit på ett jympapass och blivit ordentligt "uppvärmd" ungefär. Jag sa t om till Gabriels ena förskolefröken att jag inte trodde att bebisen någonsin tänkte komma ut. Gissa om de blev lite förvånade när farfar ringde morgonen därpå och talade om att Gabriel inte skulle komma för att han höll på att få småsyskon .
  • Milla C

I kväll för exakt två år sedan satt jag och "mörkade" på mitt eget bröllop. Jag drack alkoholfritt vin, och tydligen gjorde jag "mörkandet" bra, för svägerskan hade konstaterat att "Nej, gravid är hon iaf inte" .

• Milla C
    Fredrika: Jag köpte mina amnings-BH:ar på Babyland och på Babyproffsen. Där fanns det både "små tyglappar" för sånna som mig och mer rejäla doningar i "sport-BH"-stuk som iaf såg ut att ge bra stöd. Byglar ska man tydligen inte ha under amning, eftersom det kan ge mjölkstockning (har jag hört, men det finns kanske nya rön om det).
    Annars kom jag på att Twillfit kanske har amings-BH:ar. Där brukar man ju kunna få hjälp med vilken BH man ska ha i vanliga fall iaf.

Pregga: Hoppas att det är "lugnet före stormen" och att förlossningen börjar snart. Gick du över med dottern, eller kom hon innan BF?
  • Milla C

Har försökt läsa ikapp, men jag hinner inte .

Bluegrass: Förstår precis din oro för MA. Det var en stor skräck för mig med när jag var gravid med G. Tur nog hade jag en underbar BM (gick på Mamma Mia Söder i Sthlm) som lät mig göra VUL och se ett pickande Hjärta i vecka 8 .

Ego: Min lillplutt har börjat förskolan ! Första inskolningsdagen igår, och idag är han och storebror med pappa där i två timmar. Har inte haft någon "ångest" alls - förrän för ett par dagar sedan. "Tänk om han inte trivs." "Tänk om det blir helt fel och han inte vill bli lämnad" osv. Men han drog iväg på egna äventyr ganska omgående när vi kom fram igår, så självförtroendet är det inget fel på .
    Och han har knäckt gåendet nu! Fick ett SMS om att han går jättemycket på förskolan nu, och alldeles nyss ett jättesött MMS med Lucas som kommer sättandes mot kameran .

• Milla C
    Mandra: Lite sent råd kanske, men Bamyl Koffein på Apoteket "borde" hjälpa mot kaffe-abstinens.

Pregga: Vad synd att mannen har ett snedvridet "Oidipus-syndrom", och väljer sin syster framför dig, din dotter och er son. Och hoppas verkligen att det sätter igång "på riktigt" nu .

Ego: Lucas har verkligen knäckt "gå-koden" ! Han har ju gått "i evigheter" med hjälp av vagn, väggarna eller någon vuxens finger samt gått enstaka steg när det varit riktigt intressant, men igår knatade han tvärs över vår veranda (säkert en tio steg) för att jaga efter pappa - som ledde in min cykel i förrådet - och i morse gick han tvärs över vardagsrummet. Sedan hade han som sagt gått en massa på förskolan, och nu i eftermiddag och kväll har han gått omkring på hela nedervåningen utan att hålla i sig . "Krypa, varför då?" verkar vara hans melodi just nu
  • Milla C
    Lena: Ja, och när det släpper på en gång ifrån att inte gå utan stöd alls till att knata omkring i hela huset blir man ganska förvånad .
    Vad skönt att Ida intresserar sig för pottan. Hoppas att hon "fått käm på det" och gör mer och mer där. Det är skönt att bara ha ett blöjbarn .

Hoppas att Preggas röda prick betyder att det blivit bråttom in till förlossninge, och att hon snusar bebis nuBaby.
  • Milla C
    Mandra skrev 2010-08-11 20:29:17 följande:
    Varför får du inte vara vaken vid ett planerat KS?
    juni: Jag undrade just detsamma. Beror det på ditt diskbråck?

Pregga: Nej, nu får lillebror/lillprinsen verkligen sluta tortera dig och se till att komma ut nästa gång du får värkar! *Tittar bestämt åt hans håll*

För er som bor "i närheten" av Arboga och har semesterdagar kvar - eller inte vet vad ni ska göra i helgen - så kan jag tipsa er om att komma hit och titta på "Medeltidsdagarna" - som började idag och håller på t om söndag. Det finns marknader (med både medeltida och inte så medeltida ), ponnyridning, medeltida lekar, riddarspel och medeltidsrodd på ån på kvällarna bland annat. De flesta av oss Arbogabor klär oss i medeltidskläder när vi går omkring för att titta och göra saker, så det är ganska "bra stämning".
  • Milla C

I dag fick jag bara lämna Lucas och Gabriel på förskolan och sedan gå. Ska vara tillbaka vid tio, men OJ! vad kontigt det kändes att gå iväg .

Är det någon som vet om barn kan få svårt att sova när de precis börjat gå? Lucas sov tokdåligt i natt med skrik, gnyenden, snurrade runt i sängen och fäktade med händerna. Han sov iofs väldigt lite på dagen igår, men jag tycker inte riktigt att det skulle bli så av det. Hoppas iaf att det blir lugnt i natt, för jag orkar nog inte en natt till likadan som i natt om jag ska fungera imorgon.

Iväg till förskolan igen .

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8