Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Juni: Hoppas att ni får till ett bra samtal kring vaginal förlossning/KS. Jag tror också att det är väldigt svårt att garantera att din rygg inte blir påverkad av en vaginal förlossning, eftersom man ju faktiskt inte kan veta på förhand exakt hur den kommer utvecklas.

Lena: Förstår att det är stressande att din ersättare försvinner så här precis när h*n "börjar behövas".

Aigee: Min man brukar fråga mig om jag springer runt och kollar i vrårna när jag är hemma hos andra människor. Eftersom svaret är "Nej" så tycker han inte alltid att det är nödvändigt att fara fram som en skållad råtta med dammsugare och skurmopp bara för att vi ska få besök .

Knase: SKa leta "i gömmorna" vad som finns. Jag har redan lovat bort det mesta av kläderna, men några par skor och lite leksaker kanske finns.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

Och så bara "måste" jaf skriva ett ego.inlägg också .

Det har blivit sååå bra med Gabriel och Lucas gemensamma rum ! Det tar ibland en stund för dem att somna - mest för att Lucas kan få för sig att stå och hoppa och hojta i spjälsängen   - men både de och jag sover helt klart bättre på nätterna nu (vissa nätter undantagna). Mitt och makens "nya" sovrum är väldigt likt det vi hade när vi bodde i lägenheten i Skarpnäck, så där har jag kännt mig "hemma" ifrån första natten.

• Milla C
    Malin: Ser att ni har ungefär samma "rutiner" som vi: Är man krasslig beställer man pizza, och tidiga barn på morgonen är standard även här . Kvart över fem i morse...Zzzzz

Maken ska iväg till flygfältet och vara flygledare idag. Gabriel vill hemskt gärna åka ut till flygfältet han med, men han är hostig och lite febrig, så vi har t om fått ljuga om vart maken skaSkäms. Allt för att husfriden ska hålla ett tag .

Sova medan ma föder barn? Kan någon förklara hur man gör då? Jag lyckades inte sova någonting under förlossningen med Lucas, som höll på hela natten. Med Gabriel var det ju helt OK att inte sova, eftersom värkarna startade på morgonen och han är född på kvällen.
  • Milla C

Lycka till juni och Lena!

• Milla C
    Lena och juni: Hur har det gått med BM-besöken?
  • Milla C
    juni: Skönt med bra samtal på Spec.MVC. Hoppas att magontet håller sig borta, och att du fortsätter att vara duktig och ligga på soffan .
    Hemskt när det händer sånna saker som i artikeln .

Aigee: Snart bebisleverans ser jag. Hoppas att du mår bra.

Malin: Kan du "utnyttja" föräldrarna för att få lite lugn och ro och bli frisk(are)?

Lena: När jag väntade Lucas "Läckte" jag också när jag hostade eller nös. Det var bara urin, men om du misstänker att du läcker fostervatten tycker jag definitivt att du ska ringa FL. Och så tycker jag att du kanske borde "ge" maken en heldag när han får fixa allt hemma. Det gjorde jag en dag i somras när jag bara kände att "Neej, nu orkar jag inte projektleda allt som maken hittar på att vi ska göra". Intressant att se hur lång tid det helt plötsligt tog innan vi kom iväg till badet när han själv fick packa väskan, och se till att det fanns mat till barnen, och till oss, och... .

Här har vi också råkat ut för en dunderförkylning hela gänget - utom maken som tydligen har ett hejdundrandes imunförsvar. Så sova på nätterna är en utopi just nu. I "morse"  var jag uppe och sprang till killarna med början strax efter halv tre. Vid fyra vägrade Lucas att somna om öht i sin säng, och fick komma in till oss, och fick sig en välling vid halv fem. Då började Gabriel att tokhosta (maken och han var t om på barnakuten natten till igår för att de på sjukvårdsupplysningen misstänkte falsk krupp - vilket det inte var), så jag och maken satt i varsitt rum och försökte få barn att somna. strax innan fem hade jag fått Lucas att somna och gick in och tog Gabriel som ville gå ner till vardagsrummet. Efter välling somnade både han och jag i soffan mellan sex och åtta - då maken och "lillbus" kom ner och väckte oss.
    Gabriel hade feber i sex dagar i sträck, men i går kväll tror jag att den bröts ordentligt. Han fick Alvedon när han skulle gå och lägga sig, och två timmar senare vaknade han och grät. Då var han totalt genomsvettig (trodde först att han hade kissat ner sig), så pass att det bara var att byta alla sängkläder. Sedan låg han i makens famn och somnade om.
  • Milla C
    Lena: Skönt att maken kommer hem. Hoppas att han tar hand om dig ordentligt nu .

Här uttalade maken i tisdags de mest underbara ord en karl kan uttala (enligt mig) i ett telefonsamtal med jobbet när man har två förkylda och gnälliga barn och själv också är sjuk: "Jag kommer nog inte imorgon heller" Då vet man att han tar situationen på allvarHjärta.
  • Milla C

Hoppar bara in med en egorapport:
    Idag har farfar varit här, och han och maken tog med sig Gabriel och Lucas ut i skogen för att plocka bär medan jag fick ligga hemma på soffan och slappa (och hosta ). Nyss kom det hem en sovande pojke (Gabriel) och en väldigt trött, men vaken och glad pojke (Lucas). Och som Lucas såg ut! Blåbärsfläckar över hela ansiktet och händerna - ja, t om i håret . Det hade tydligen bara varit att sätta honom i blåbärsriset så plockade han av hjärtats lust alldeles själv. Nu sover han också (Slockanade så fort jag la honom i sängen), och de verkar verkligen ha haft en underbar eftermiddag.

• Milla C
    Lena: Vad sa de på 1177? Hoppas att ni har fått eller ska få komma till en doktor med Ida. Det kan ju inte vara bra att ha feber så länge. Kanske en "bacill" som snabbt ger sig av med härlig pencilin .

Mini: Förstår att det skär i mammahjärtat att tänka på Lilly. Det verkar som att ni fick ett fint firande, och vilken tur att du har dina fina barn omkring dig som ger styrka. *Kram*

aigee: VIsst är det frustrerande när man nattar, och nattar, och nattar... Men jag tycker själv att det går ganska bra de dagar då jag inte tänkt att jag ska göra något speciellt efter nattandet. De dagar då man hinner tänka "Om barnen somnar fort nu hinner jag göra..." - tappar jag deffinitivt tålamodet lättare.

Ego: Har inte sovit mycket i natt heller, men de senaste två nätterna har det inte varit för att barnen har hostat eller gnällt, utan för att jag själv hostat som en tok. Har ringt VC på morgonen, och de ska (förhoppningsvis) ringa in ett recept på en hostmedicin som fungerar. Får tyvärr inte ta Cocillana, för jag är allergisk mot morfin.
  • Milla C
    Lena: Jag har inte haft förvärkar, men det där du beskriver att magen blir hård, men inte gör ont låter iaf som sammandragningar. Det hade jag lääänge med Lucas. Hoppas att bebisen håller sig på insidan ett tag till.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8