juni: Skönt med bra samtal på Spec.MVC. Hoppas att magontet håller sig borta, och att du fortsätter att vara duktig och ligga på soffan
.
Hemskt när det händer sånna saker som i artikeln
.
Aigee: Snart bebisleverans ser jag. Hoppas att du mår bra.
Malin: Kan du "utnyttja" föräldrarna för att få lite lugn och ro och bli frisk(are)?
Lena: När jag väntade Lucas "Läckte" jag också när jag hostade eller nös. Det var bara urin, men om du misstänker att du läcker fostervatten tycker jag definitivt att du ska ringa FL. Och så tycker jag att du kanske borde "ge" maken en heldag när han får fixa allt hemma. Det gjorde jag en dag i somras när jag bara kände att "Neej, nu orkar jag inte projektleda allt som maken hittar på att vi ska göra". Intressant att se hur lång tid det helt plötsligt tog innan vi kom iväg till badet när han själv fick packa väskan, och se till att det fanns mat till barnen, och till oss, och...
.
Här har vi också råkat ut för en dunderförkylning hela gänget - utom maken som tydligen har ett hejdundrandes imunförsvar. Så sova på nätterna är en utopi just nu. I "morse" var jag uppe och sprang till killarna med början strax efter halv tre. Vid fyra vägrade Lucas att somna om öht i sin säng, och fick komma in till oss, och fick sig en välling vid halv fem. Då började Gabriel att tokhosta (maken och han var t om på barnakuten natten till igår för att de på sjukvårdsupplysningen misstänkte falsk krupp - vilket det inte var), så jag och maken satt i varsitt rum och försökte få barn att somna. strax innan fem hade jag fått Lucas att somna och gick in och tog Gabriel som ville gå ner till vardagsrummet. Efter välling somnade både han och jag i soffan mellan sex och åtta - då maken och "lillbus" kom ner och väckte oss.
Gabriel hade feber i sex dagar i sträck, men i går kväll tror jag att den bröts ordentligt. Han fick Alvedon när han skulle gå och lägga sig, och två timmar senare vaknade han och grät. Då var han totalt genomsvettig (trodde först att han hade kissat ner sig), så pass att det bara var att byta alla sängkläder. Sedan låg han i makens famn och somnade om.