30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Vi lyckades inte med en enda magbild på två graviditeten. De enda som finns är från ett bröllop vi var på en vecka innan H kom...
Vi lyckades inte med en enda magbild på två graviditeten. De enda som finns är från ett bröllop vi var på en vecka innan H kom...
Fin mage hormon!
Trist Barba, men kan hon inte få den vid 14?
När lägger hon sig? Kan hon få sista en timme senare? Jag tänker att de ska fördelas ut på dygnet så mkt det går...
Jag tänker lite som Fisk, men funderar mer på vilka man umgås med nuförtiden eller inte. Vi umgås helt enkelt med dem det funkar och är enkelt att umgås med. Några vi umgåtts jättemycket med innan barnen funkar helt enkelt inte lika bra längre eftersom de och deras barn är EXTREMT inflexibla. Om man bestämmer en tid så ska den sättas exakt mellan deras ät och sovtider. Då försöker vi fixa till så att våra barn äter och sover så det ska funka den dagen. Helt plötsligt så dyker de upp en helt annan tid så det strular till det. Lite stökigt i längden att de aldrig kan anpassa sig. Med andra vänner flyter allt bara på, barn sover och äter när det passar individen om middagstiden inte passar alla, det funkar ju oftast med någon frukt innan maten är klar osv...
Milla: Precis så är det med dem vi enkelt och gärna umgås med, den som är klar roar barn eller börjar med maten (vem man än är hos), så får resten göra sig klara i lugn och ro.
Milla: jag har inte heller hört det.
Assar: Precis såna familjer tycker jag det är jobbigt att umgås med, det blir helt enkelt inte lika trevligt! Man får hjälpas åt att ta och ge tycker jag. På nyår så lät vi familjen som kom hit ha båda barnens rum och så pysslade vi och fixade med läggning av våra i samma istället. Vi vet att deras läggs samtidigt och itne kan somna i samma rum så det blev liksom lättare så tyckte vi. Efter ett par glas vin sa de att de var imponerade över vår gästfrihet, de skulle aldrig gjort så själva . Jag tycker att mna får hjälpas åt helt enkelt, de barn som är hemma har förmodligen lättare att ändra sina rutiner än de som ska somna borta tänker jag...
Igår körde jag femminutersmetoden med N, han gav upp efter typ 15-20 min och lade sig ner och surgnällde. Somnade efter en halvtimme ungefär. h var skitarg i samma ålder och skrek och levde rövare i 1 tim 15 min första dagen. Man ska inte ropa hej än, men jag hoppas det ska bli lättare. Sista veckorna har han somnat som vanligt med någon liggande bredvid, sen har han vaknat efter en timme och röjt runt ett par timmar innan han somnat igen. Jag orkade helt enkelt inte ha det så längre så han får lära sig att somna själv
Nu är de på förskolan och jag ska ta ner julgrejorna. Måste bara virka lite först. Jga virkade en mössa åt H innan jul, och skrev hennes namn på. Hennes idol tyckte den var så fin att hon också ville ha en. Idolen fyller år i veckan så jag tänkte snabba på lite.
Moppen: Det låter extremt välartat att se skillnad på vardag och helg
Assar: Vaknar de verkligen av Elsa då? H vaknar inte av N, han hojtar och skriker om han vaknar på natten, men hon vaknar inte. Bara om klockan är efter 6.30-7.30, för då är hon lite mer lättväckt
Lena: Virkningen är bra terapi för att faktiskt sitta på rumpan Jag var rätt uppe i varv i slutet av terminen och behöver då hjälp att varva ner. Virkade Hs mössa på tre kvällar, ns på två och nu har jag två på gång åt Hs idoler . Har en färdig som blev över också, kanske ska virka en åt mig själv sen? Får väl se vad jag hinner innan skolan börjar på måndag.
N gillar att äta, i började ju ge honom en flaska innan vi själva gick och lade oss för att han sov längre på morgonen då. Nu vaknar han själv och vill ha den. Undrar när det är dags att sluta med den? Jag tänker att h i samma ålder vaknade och var hungrig på morgonen, N vaknar senare och är nöjd med att gosa rätt länge innan han blir hungrig så vi får väl fortsätta ett tag med kvällsvällingen. Jag tänker att man kanske kan dra ner mängden efterhand.
Läskigt Fiji!
Hormon: Det är hur lätt som helst: http://www.icakuriren.se/Hem-Tradgard/Handarbete/Virka-Sverres-mossa/
Ja, GBS syns inte på sticka . Jag har ju bara haft uvi en gång men då var det verkligen ingen tvekan! Näradödenupplevelse dagen före en tenta