juni - Skönt att du kollade med förlossningen och att det inte var någon akut fara. Min första tanke var också havandeskapsförgiftning... Hoppas nu att pappa får må bättre snart också!
Lena - Är du säker på att I inte sov lika mycket när hon var så pyttig som V är nu. Jag tycker att man glömde bort de första veckornas sovmaraton mellan barnen. Nu ser jag fram emot en ganska lugn början på nästa år med en bebis som bara ammar och sover.
Mini - Jättesöt C du visar upp!
Aigee - Och en jättesöt I du visar upp! Jag blir sugen på leverans efter alla bilder.
Boomie - Förstår att du känner dig orolig för ögat. Jag håller tummarna för att förkylningen snart är väck och att värken bakom ögat släpper då med!
malinkatarina - Grattis till genomförd mässa! Hoppas att du får någon eller helst några bokningar men jag förstår att det måste vara en bra erfarenhet vilket som.
Som vanligt har mitt "avskrivande" i tråden hjälpt mig att sortera mina tankar. Beträffande svärisarna och mina problem med dem kan jag nog sortera in dem i tre kategorier.
1. Jag tycker inte om mig själv som jag är när jag är med dem. Jag blir fem år, trulig och letar fel. Jag ska försöka hålla en sådan distans (utan att vara otrevlig förstås) att jag kan undvika att bli så påverkad. Släppa alla förväntningar på dem för jag kan ändå inte ändra någon annan än mig själv.
2. Det här är typ det enda område som jag och maken inte kan diskutera om rakt och öppet. Han tycker ju om sina föräldrar och jag kan kritisera dem i vissa avseenden (där jag vet att han håller med) men vill inte vara helt öppen med allt jag tycker och tänker för jag vet att han skulle bli ledsen då. Det känns lite jobbigt.
3. Mycket bottnar ju i min saknad efter mamma. Den måste ju få finnas där men jag ska försöka att hålla den separerad från det här. I lördags åkte jag, syrran och hennes man till mammas grav i Uppsala och la en krans och tände ljus. Det kändes skönt.
Så! Nu tror jag inte att jag behöver älta detta mer för den här gången.