Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Cissi: Åh vad jag känner igen mig, hela veckan har varit kaos men idag hände det - alla är lugna och nöjda, iaf nästa hela tiden

Ela: du är såklart en supermamma. H har ju tvärt om haft diarré till och från i hela livet så vi har gjort massor av tester... Inga utslag dock - eller, hon är jämt knottrig på utsidan överarmarna, vad tror ni andra om det? Hör det ihop med magen?

• Piggley Wink

Måste bara tipsa Hanya om att det är halva priset på allt i den lokala barnaffären på ön - Sjöbarn. Fyndade ett par bobuxskor och en solhatt åt N för totalt 250 kr! Har verkligen tänkt köpa ett par bobuxskor åt honom så då är det ju toppen med halva priset!

• Piggley Wink

Ela: Det kan ju faktiskt vara allergi mot nåt helt annat än mjölk, H blir ju tex sämre i magen om vi kör mjölkfritt och ersätter med havremjölk... Men hon är inte allergisk mot havre heller

• Piggley Wink

På Hs förskola finns en kille som bara äter brunsås till lunch - varje dag . Frukt äter han inte heller så han har med sig macka som han äter när de andra får frukt. Men han är stor och lång så han äter väl hemm  antar jag.

Nu somnade N så jag ska lägga honom i sängen, parkerade H i sin säng med mp3, ska gå it och läsa en saga nu, återkommer...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink
    asap skrev 2011-05-16 20:06:58 följande:
    Jovisst, jag var idel klackspark, kära du och solskensleende hela dagen, fattas bara annat! Solig
    Fatts bara annat

Barba: håller tummarna såklart, men har inga erfarenheter och kunskaper på området. Ang förskolan och sovande, så tycker jag det låter kanon att de är så flexibla att hon får sova när hon behöver. Det är väl inget att må dåligt över? H har gått 8-17 sedan hon var nästan två år (visserligen med långt sommarlov och långt jullov) och det funkar jättebra. Klart hon inte är sugen på aktiviteter på eftermiddagen/kvällen efter förskolan, men vi pysslar lite eller gör något ute mellan middagen och läggning. Man får helt enkelt se till att det funkar den perioden det blir så. Vi ser fram emot att både far och morföräldrar sanrt pensioneras så de kanske kan hämta tidigare någon dag i veckan sen när jag börjar skolan igen. Jag har ingen lust att plugga på halvtid för då blir jag ju ALDRIG klar och makens jobb är svårt att göra på deltid just nu...
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Sara: Skicklighet såklart! Jag har fullt tillräckligt med cirkusen här (två barn, två hundar och några hästar). Tror det räcker för mig, iaf när maken är bortrest...

H rymmer rätt ofta fortfarande, men nu går hin in till mormor och morfar (bor granne med oss) och säger att hon inte kan vara här för vi är så besvärliga av olika orsaker. De kontrar genast med att de tror att hon fått skäll för att hon varit dum mot N, men då säger hon "Så är det INTE" Oskyldig

Skönt och dumt att hon kan sticka dit, hon får ju möjlighet att lugna ner sig och få lite egentid, men vi löser ju inte problemet hemma. Men å andra sidan vet jag inte om det problemet går att lösa innan hon har klättrat över den här fasen/utvecklingssprånget. Eller? Kanske är det bästa att bara försöka hålla allt så lugnt som möjligt tills hon trillar in i en lugnare fas igen?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Eva: Trist med taket . Gott med skräpmat och kakor

Tänker på dig Barba! Hoppas du snart återkommer med bra nyheter!

Lena: Skönt att du fick tag på henne!

N somnade på vägen från ÖF, men vägrade sova vidare i vagnen. Nu sover han i min famn medan H tittar på film. Sen blir det nog lite cykelträning. Imorgon ska vi bada har jag lovat H.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8