Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Fio: Så var det när H var liten, och nu sa bvctanten att WHO rekommenderar ju helamning till sex månader, men "det är ju bra att utnyttja barnets nyfikenhet vid ungefär fyra månader för det underlättar ju och de flesta barn är väldigt nyfikna då"

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

La ut några gravidskjortor/toppar och en klänning. Auktionerna tar slut på torsdag men på tre av fem grejor så är det INGEN som lagt bud än. Väntar alla till sista dagen? De är verkligen jättefina i superskick så jag har lagt utrop på 30-50 kr, annars kan jag ju likagärna ge bort dem till nån. Var det för högt tror ni?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Vi har Ikeas mörkläggningsgardiner (demed blinds) dom är betydligt bredare än fönstret. Dessutom hänger det gardiner på båda sidor som ganska bra fångar upp de sista strålarna.

Vi brukar ofta ha diskussioner om att inte bara äta makaroner och grönsaker. Igår trädde jag köttbullar på ett grillspett, varvat med småtomater och gurkbitar, och vips var det makaronerna som blev kvar

• Piggley Wink

Såg en barnväckarklocka på nätet. När det är morgon öppnar figuren ögonen, men om det fortf är natten är de stängda och man ska försöka somna om. Undrar om det funkar?

• Piggley Wink

Ela: N fick vaccin igår så han har varit rejält ledsen i natt. Det ihop med gårdagen blir liksom för mycket. Hur gör man när det inte går att vara hemma, för då väcker H hela tiden lilla N när han ska sova middag. När han är vaken slåss hon men jag klarar inte riktigt att rodda runt båda borta hela dagarna varenda dag

• Piggley Wink

Han sover ute i vagnen, igår kom H på att hon kunde skrika bredvid honom bara för att jag inte kunde putta henne på gungan just när jag lyfte N från bilen till vagnen. Jag hade verkligen förberett henne att jag skulle hjälpa henne när jag lagt N och att jag ville att hon skulle vara tyst eller vara någon annanstans just de få minutrarna. Hon kom och Krek, jag bad henne vara tyst ett par gånger, gick därifrån med vagnen men hon bara fortsätter följa efter skrikande att hon vill ha fart. Nu är gungan konfiskerad ( tog fram den igår efter vinterförvaring). Jag blir helt galen! Tre gånger på en dag blääääää var ordet!

• Piggley Wink

Pyttis: Trist med jobbig start, och dessutom jobbigt med kollegan Det tar så mycket energi när det inte flyter på i relationerna på jobbet.

Lena: Skönt att maken kan vara så mycket hemma, den här veckan är maken borta tre kväller, varav en hela natten. Någon allergimedicin måste det ju finnas som funkar när manammar, och som du säger så helammar du ju inte längre ens. De ÄR definitivt en bra kompis, men det kanske är jobbigt för henne att träffa Willejust nu?

Hanya: Precis vad jag menade, en Italienresa medan ni väntar vore väl mysigt!

Nu har jag ridit (H är på förskolan) så nu har jag lite ny mental energi till dagens sammandrabbning. Maken kommer inte hem förrän sent, men idag får ju N sova middag i lugn och ro när H inte är hemma (sover i vagnen som alltid för annars kan jag ju inte ta med honom till stallet och ridbanan ) så då borde läggningen funka OK också. Jag lägger H först, men om N är för trött så skriker ju han när jag ska läsa saga för H och det känns inte så lugnt och behagligt . Nu sitter jag i soffan med katten i knäet och slappar lite. Ska bara byta i tättmaskinen och väcka+mata N innan jag hämtar om en timme .

När tror ni N kommer börja sova hela natten? Han vaknar mellan 04 och 05, är vaken fem minuter ungefär. Det gör ju at jag blir mycket tröttare, för han somnar bara om så fort om jag lägger honom bredvid mig och då sover jag ju inte så bra resten av natten

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8