• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Billabong skrev 2010-10-24 10:47:06 följande:
    Kanske slipper du städdagen på dagis?

Ja, men precis! Bara en sån sak!

Boomie - Ja, visst är det skönt med någon som kan bemöta en på vettigt sätt. Men att BM berättar om sig själv är väl bra info?

aigee - Håller tummarna för att det händer någor hos dig idag!

juni - Bra tips att förbereda handdukar. Låter som att ni hade en jättetrevlig dag igår!

Milla - Ha det så kul på Grease!

Gaaahhhh! Jag blir galen på vår yngsta dotter. Varför varför varför måste hon envisas med att vara vaken 1-3 timmar om natten? Det vore ju trevligt med några något sånär stabila nätter i hushållet innan vi blir med spädis igen...

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Appropå slemmis. Med R har jag ingen aning om när den släppte. Med T åkte jag in för att jag upplevde att värkarna aldrig släppte (förmodligen en nerv som kom i kläm) och en läkare gjorde då UL och en vaginal undersökning (och eftersom jag var öppen 5 fick jag stanna). Vi blev ensamma i rummet efter undersökningen och när jag reste mig efter den sa jag till maken att de måste ha glömt något instrument mellan benen på mig. Jag kände efter och det var inget instrument utan slemmisen som kom ut. Den var GIGANTISK så där var det verkligen ingen tvekan om vad det var.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Lena - Men ofta släpper den nog i delar. Blodiga strimmor hade jag samma dag det satte igång med T (med R med men då dröjde det några dagar så det låtsas vi inte om ).

Nu verkar mina boarinstinkter sätta igång för jag bara lagar mat (till samma dag, till nästa dag, till frysen etc) hela tiden. Jag blir besatt av att se till att det finns mat till min familj när jag är höggravid. Drömmer

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Lena - Hoppas att molvärken gör någon nytta - om tappen blir riktigt mjuk och förberedd kommer det ju att vara en baggis sedan när den ska öppna sig. Skönt att sova så pass länge!

juni - Osis att du inte fick en förmiddag ensam hemma. Hoppas att H är på ett "lagomt" humör - d.v.s. pigg nog för att inte vara gnällig men inte alltför aktiv.

aigee - All min sympati till dig! Övertid borde vara förbjudet - särskilt när det inte är första barnet!

Själv undrar jag om fönsterputsning är vanskligt om man vill att bebisen håller sig på insidan ett tag till. Obestämd Fast det kanske inte är något att fundera på om man beställer tjänsten och någon annan utför den? Drömmer   

*väntar på fönsterputsaren*

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Ett varmt stort lycka till, aigee!

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Lena - Japp! Vi kör RUT på både fönsterputs (men det beställde vi faktiskt en gång per vår respektive höst även innan RUT infördes) och städning (det sistnämnda har vi varannan vecka). Det är väl därför vi orkar med att ha (och göra... ) så många barn. Nu är det nästan färdigputsat här och jag ser fram emot att kunna äta lunch. Det är tillräckligt jobbigt att bara vara hemma när någon jobbar hos en tycker jag - att smaska i sig mat samtidigt klarar jag inte av.

juni - Ja, det är ju ofta jobbigt när de är lite för pigga för att vara hemma egentligen. Hoppas att hon kan gå på dagis imorgon!

Jag är också så spänd på nyheter från aigee vilket osökt leder mig in på att fråga er lena och juni om ni har några SMS-kompisar? Annars tycker jag att ni ska skaffa det!

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Men nääää, aigee! Fy så segt att få åka hem igen! Och den där behandlingen lät inte trevlig alls - hoppas att den gjorde nytta i alla fall...

Om jag säger influensavaccin vad säger ni gravidosar då? Jag var på vattengympa i eftermiddags och ämnet kom upp i omklädningsrummet. Jag läste i tidningen i helgen att det kanske inte var nödvändigt om man tog svinisen förra året (vilket jag gjorde) men en tjej hade pratat med sjukvårdsrådgivningen och de rekommenderar att alla gravida ska ta årets spruta och sa att barnet i magen får visst skydd då också. Så nu ska jag kolla upp när min VC vaccinerar. Influensan ska visst pika kring jul också och det känns ju inte helt optimalt med mitt BF-datum. Maken får genom jobbet och det är ju bra för jag känner varken för att han ska ligga däckad så att jag får ta alla barnen själv eller för att han ska portas från förlossningen...

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    IdaVi skrev 2010-10-25 20:23:25 följande:
    Sara: Jag håller också tummarna för att aigee får före mig om jag ska vara ärlig. Because she's worth it!
    Du är en stor människa (och då syftar jag inte på magen ) men jag förstår hur du tänker för jag fick faktiskt en släng av dåligt samvete när jag fick barn före Sara förra sommaren. Det kändes liksom inte rättvist när hon kånkade på två...
    Två är dubbelt så bra
  • Ela

aigee - Jag är inte "rädd" för vaccin och med tanke på att de inte rekommenderar barn under skolåldern att ta den känns det som att det är bättre att vi vuxna och spädisen har visst skydd om T och/eller R drar hem smittan från dagis. Så jag har nog redan bestämt mig för att ta den.

Två är dubbelt så bra
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8