• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Sorry för dubbelinlägg. Verkar bli så om jag postar från jobbet. Skäms

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    Fialialej skrev 2010-10-20 20:57:46 följande:
    Jag höll mitt löfte. Är på BB och har fått en son! Snabbt gick det! Ni andra väntar till 101112 kanske? Hoppas inte! Åker nog hem imorrn. Skriver mer annan dag.
    Härliga tider! Stort grattis!!!
    Två är dubbelt så bra
  • Ela
    Marge75 skrev 2010-10-21 08:40:10 följande:
    Juni - du kanske skulle ta ett gravtest helt enkelt? Då brukar det garanterat inte komma någon bebis på ett bra tag ...  
    Asgarv!

T fick ingen present från R när hon kom och jag tror inte att vi kommer att fixa presenter denna gång heller (det ordnar sig kanske genom att det är julafton ändå ). Nu var ju T betydligt yngre första gången när hon blev storasyster än denna gång men då var det definitivt tillräckligt spännande för henne att det kom en bebis till familjen (hon började ju varje morgon hela sommaren med att ropa beeeeeebis!!!). Vi försökte fokusera på att bebisen ju var "till henne" också - det är ju hennes syskon. Hjärta 
    Två är dubbelt så bra
  • Ela

Grattis till Ida! {#emotions_dlg.flower}

Nu Lena får du tala om om du vill att vi ska hålla tummarna för snar bebisleverans eller om du vill att bebisen ska vänta till storasysters födelsedag är över. Din önskan är vår lag!

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Igår kväll pratade maken och jag om hur konstigt det är att två syskongraviditeter kan upplevas så olika. När vi väntade R kändes det oerhört länge sedan vi hade en spädis i hushållet. Nu känns det som "Va?! En spädis?! Det var ju IGÅR vi hade en sist!" Visst, det ÄR lite tätare mellan R och Spikelin än mellan T och R men det är inte ens två månader så SÅ stor skillnad borde det inte göra. Det är väl "helt enkelt" så att det faktum tiden går mycket snabbare med andra barnet och att man inte hinner med smittar av sig även på den nya graviditeten, men skumt känns det.

Och för den som inte visste det är det "Missbruka användandet av versaler i löpande text-dagen" idag.

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    asap skrev 2010-10-21 10:20:44 följande:
    Ela - OJ! Jag hade HELT missat att det var DEN dagen idag!
    Känns BRA att JAG kunde påminna dig!
    Två är dubbelt så bra
  • Ela

Sara - Åh, fy tusan vilken natt! Jag känner verkligen med dig! Jag tycker att du gjorde ett bra jobb med att fira den speciella dagen idag trots att du lider av sömnbrist - du började lite klent men hämtade uppp dig SUPERBRA i slutet av inlägget.

Lena - Jag har en tendens att använda stora bokstäver lite för ofta när jag vill understryka något och i mitt inlägg ovan tyckte till och med jag att jag överdrivit den grejen alltför mycket men orkade inte ändra. Därav har vi en ny dag att fira idag.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

juuuuuni - Hur gick det på tentan? Och ännu intressantare - är Barba2 kvar på insidan?

Två är dubbelt så bra
  • Ela

juni - Skönt med avklarad tenta! Klart det gick bra! Hoppas nu att du hinner fixa och vila lite lagom innan Barba2 kommer.

aigee - Grattis i efterskott på förlovningsdagen!

Lena -- Se till att hinna vila lite mellan varven nu också. *blänger förmanande under lugg*

Jag var hos BM igår och allt såg bra ut. Fick en hälsning från min tidigare BM som gått i pension och blev lite rörd. Min nya BM är väldigt mycket yngre. Hon är lättsam och verkar ha koll så jag är nöjd. Jag vädrade mina funderingar om mitt snea bäcken och att jag tror att det är därför mina barn hamnar snett med huvudet (de ligger också alltid med ryggen mot min högra sida och fötterna åt vänster i slutet på graviditeten så livmodern verkar vara bekvämast på det sättet). Hon tror att min teori kan stämma men att R nu har ökat utrymmet att tränga ner på så förmodligen kommer inte krystningsskedet bli lika långt denna gång. När hon sa det passade jag på att vädra min oro över att inte hinna in i tid. Hon bemötte det jättebra! Jag ska se till att åka in så fort värkarna är regelbundna men om jag får krystvärkar är det bättre att stanna hemma. Ett barn som kommer så fort mår nästan alltid bra och behöver bara en varm handduk omkring sig och att man gnuggar det lite kanske. Så är det med det! Jag gillar verkligen att bli bemött med saklig info istället för en massa lull-lullande angående att det är klart att det inte blir så. Nu känner jag mig förberedd och bara därför kommer ju allt bli superutdraget och jag blir säkert hemskickad tre gånger från förlossningen innan det är dags.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Pysslig - Säger grattis här med - och välkommen! Klart att nytillskottet ska ha allmän flaggdag på sin födelsedag!

Själv satsar jag nog på 101214 (BF är 17/12) - det ser väl snyggt ut? Men det göööör inget om det blir 101210 (eller lite tidigare ändå) heller. Om jag säger så.

Två är dubbelt så bra
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8