• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Stramalj - Tumhållning pågår!

• asap

Hemulen - Välkommen!

Stramalj - Jippi, vad roligt! Grattis till lillhjärtat.

• asap

Stramalj - Jo, jag är nog lite dum i huvudet. Men inte tillräckligt dum för att göra det en FJÄRDE gång, alltid nåt!

• asap

Ela - Jag är inne på lite samma sak som de andra:
    -Att det är självklart att behålla en hoppsan tyder nog på att det skulle finnas plats för en till.
    -Steget från tre till fyra kan inte vara särskilt stort, (bortsett praktiska bekymmer som bil- och bostadsfrågan. )
    -Den fysiska formen, ja den väger ju in, men kanske inte tillräckligt för att låta bli ett barn till om det är vad man vill? Och jag har förstått det som att du är i bättre form än på länge?
    -Eller så är det bara en sorg över att den barnafödande perioden i livet är över. Men jag hade nog velat vara helt säker på det före en sterilisering.

Jag läste Ebba von Sydows blogg häromdagen och fick ett rejält bebissug när jag såg att hon fått en liten, sedan läste jag om såriga bröst och mjölkstockningar och kände lättad att jag inte ville ha den biten igen, även om jag haft minimalt med amningsproblem. Så du kan väl testa att läsa där och se hur det känns?

• asap

Vi4 - Så bedrövligt jobbigt att må så illa! Kräks du också? Jag är ruskigt imponerad att du grejar att jobba (och undervisa t o m!). Hoppas du slipper folk som tvättat händerna idag.

• asap

Resande - Jag har tokmissat din stora nyhet! Stort grattis!!
    Hade ni det bra på spa?
    Maken och jag bodde på hotell i lördags. Gud så skönt det kan vara att bara sitta stilla en hel måltid, äta länge, småprata lite, och sedan somna tidigt. Man har inga höga krav på avancerade nöjen när man är iväg precis, även om vi hann med en drink i isbaren också. Men sova är högprio!

Jossan - Hoppas ni har en finfin semester! Så skönt att allt var bra bebis kromosomer, vilken lättnad efter allt som varit.
    Även jag fick en mjuk markör för DS när det var rul med min yngsta. Vi hade inte gjort någon annan diagnostik, utan rul var första kollen. Man såg då en vit prick på hjärtat, och det ledde till ett par extra ul och en massa extra oro. Men jag känner igen mig i det du skriver, för vid sista ul fick vi träffa en suverän läkare som förklarade så bra och var så lugn och rutinerad, och bebisen var vid det laget så grundligt genomgången att vi kände oss säkra på att OM det var något fel så var det "bara" DS (vilket risken faktiskt inte var så stor för trots allt) och inte något av allt som kan följa med det (hjärtfel etc). Vi kände oss tillräckligt lugnade iom det och gjorde inga andra koller sedan. Men det var ett par riktigt jobbiga veckor innan vi kommit dit.

• asap

Elsis - Grattis, så roligt! Och också oroligt förstås jag. Vad är det för risker den extra kromosomen bär med sig?

• asap

Elsis - Vad skönt ändå, det är ju inga väldigt allvarliga saker du räknat upp, även om det självklart kan bli jobbigt om det blir så. Men i så fall har ni säkert hjälp av att vara förberedda på det som ni är nu.

• asap

Vi4 - Håller med de andra, säkert irriterat efter undersökningen och i kombination med din förkylning. Kram!

Jag kan ju skriva det i denna tråd också: jag har en ask Niferex som jag inte har någon nytta av, skänker den gärna till den som vill ha! Tror jag ätit typ fem kapslar, så det är väl en 45 kvar i asken.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8