30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Milla: Kommer visst inte åt dina sidor. Kan du fixa?
Milla: Kommer visst inte åt dina sidor. Kan du fixa?
Tackar!! För en ex-vegetarian var kött-listan ganska äcklig. Men de andra grejorna kan jag nog äta tror jag
Och havrebollarna såg inte alls dumma ut. Innehåller säkert massor av järn!
Sara: Intressant, kanske inte bara beror på HB hur man reagerar på blodförlust då antar jag
Vi ska på RUL nästa onsdag. Ska be dom kolla mitt HB då. Sist upptäcktes mitt sjunknade HB-värde när det var nån månad kvar till förlossning så därför hann jag inte få upp värdet ordentligt.
Oj, hann komma fler inlägg innan jag var klar
Ela: Låter som du/ni har det riktigt tufft nu. Förstår att det är jobbigt, och får man inte sova ordentligt blir allt så mycket jobbigare. Sömnen är jätteviktig, iaf för mig. Hoppas ni får en chans att vila upp er snart och att du inte är så trött när ledigheten börjar så det tar flera veckor att komma ifatt! Sköt om dig!! Kram!
juni: Gjutjärnsgryta ska jag nog fixa en. Har pratat om det i flera år och nu finns det ju en anledning också. Och så en extrakoll den 2/6 så löser sig allt
Ego: Ida har ordentlig slemhosta och det blir värre när hon ska sova. Hoppas på en lite lugnare natt i natt, utan en massa hostavbrott och gråt.
Ha en skön kväll tjejer!
juni: Att blocket tog slut var nog ett tecken på att det fick vara nog
Härlig bild förresten!
Emsters: Ida vaknade bara 3 ggr i natt. Har ställt in babysången idag, hon verkar inte sjuk och är pigg för övrigt. Men hostan låter inte så trevlig.
Hoppas våra pluttar frisknar till snart!
Milla: Mm, mycket att tänka på. Jag tar nån sån där multivitamin-kvinna-tablett som innehåller järn och en massa vitaminer/mineraler. Slinker ner med morgonkaffet, måste ju vara den bästa medicinen (kaffet alltså)
Ego: Verkar bli en öm dag. Vaknade med värk i blygdbenet. Brukar inte kännas så mycket direkt på morgonen utan komma när jag varit igång mer. Men men, idag skiner solen så det blir ut i trädgården och njuta. Imorgon ska det visst bli regn och 8 grader!
juni: Låter som uvi. Jag har bara haft det en gång men det gjorde hemskt ont och jag kissade också blod. Bra att du kollar upp det. Tydligen är risken att få det större när man är gravid, men jag har klarat mig hittills *ta i trä*.
Krya på dig!
La Gallina: Tycker du är jätteduktig som klarar dig som gräsänka så bra! Och vad skönt med en förstående svärmor/mamma som avlastar dig när du behöver det som mest. Hoppas du får vila upp dig ordentligt snart så du får ny energi!
juni: Lycka till idag & krya på dig!
Jobbigt med dålig sömn. I natt sov Ida hela natten, utan att hostkräkas ner sängen. Och jag känner mig så mycket piggare bara av att få EN hel natts sömn. Kram till alla trötta zombies ute i landet!
juni: Bra jobbat och grattis till sommarlovet! Och vad skönt att uvi börjar ge med sig
Hmm, kålpuddingen börjar ge sig till känna. Tror jag ska undvika det innan RUL nästa vecka
juni: Jag har bara ett par shorts, som jag köpte på HM förrförra året. Men jag gillar inte riktigt modellen, de är liksom låga i midjan så trosorna syns både fram och bak
Annars trivs jag bäst i kjol när det är varmt
Skönt att få ordning på kyl och frys!!
Ego: Gör djävulskt ont i blygdbenet idag. Känns som nån sticker en kniv in i högra sidan när jag reser mig upp. Och jag som tyckte det hade blivit lite bättre annars
Nåväl, det är ju bara 21 veckor kvar eller så
juni: Precis, kommer gå på ett nafs BM sa iofs att jag förmodligen kommer föda tidigare. Så kanske bara 20 veckor kvar då