• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jag tror mycket av min trötthet beror på värmen och mina extrakilon ( ). Men det är nog bara att vänja sig, sommaren har precis börjat och jag lär inte bli lättare

Tilda: Vad skönt att allt såg bra ut

aigee: Skönt att allt såg bra ut för dig också. Otroligt att du inte gått upp mer, jag har ökat 6 kg?!! Shit pommes frites! Men jag gick upp 15 kg sist så det blir väl något liknande. Sen rasade jag i vikt när jag började amma och 2 mån efter förlossningen var jag -20 kg och pinnsmal (enligt mamma). Hoppas på samma visa denna gång

Full rulle med garagebygget, arbetande man, förberedelser för 40-årsfest i helgen, matlagning, tvätt, lite jobb idag, fix i trädgården mm mm... Inte underligt att fogarna nästan knakar idag.

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Mini: Vad skönt att allt såg fint ut på TUL. De beräknade Ida att väga 3800 g vid födseln, men hon vägde bara 3400 så de kan ha fel. Och det är väl huvudomfånget som är det värsta om jag fattat rätt.

Mandra: Vad jobbigt för er! Ida är mer gnällig och vill inte äta. Är bara glad när hon badar/duschar/leker vid sjön.

Ego: Hade 40-årsfest för maken igår. Han blev så full och vi blev osams. Är tyvärr inte första gången det händer. Han ramlade av stolen flera gånger och vinglade och var tjatig, drack massor och var jättepinsam. Jag har sovit så dåligt i natt (pga värmen och maken) och bad honom att flytta hem till sina föräldrar en period för att tänka över vår situation. Han har gråtit massor idag och har ångest. Jag är helt slut och apatisk. Hur f-n ska jag orka med både Ida, den kommande bebisen och en make som blir full allt för ofta?!

Sorry för depp-ego-inlägg. Känner mig bara så extremt låg. Funderar nästan på att ringa AA, men jag vet inte hur jag ska göra

• IdaVi

Tack för ert stöd. För några timmar sedan lovade maken mig att bara dricka 2 glas vin på fre-lör. Gissa vem som satt och drack öl hos grannen och rökte cigaretter med Ida sittande bredvid sig för en timme sen?!! Han har redan brutit sitt löfte, trots tårar och ångest.

Usch jag mår så jävla dåligt nu... Tårarna bara rinner... Stackars Ida... Stackars nya bebis...

• IdaVi

Tack för all omtanke. Ni är för söta! Har inte pratat något mer med maken sen igår, han jobbar ju nu. Men han har rejäl ångest och mår dåligt. Men vad hjälper det när det blir likadant nästa gång?
    I köket har vi ett minne från festen i form av att handtaget till köksskåpet är helt snett efter hans vurpa. Tänk om han hade hållit i Ida då?!!

Kram till er alla och tack för allt stöd, det värmer!!

• IdaVi

Milla: Klart du ska söka även de andra tjänsterna! Din make var nog bara lite plump i munnen tror jag. Sen är det ju faktiskt lättare att söka vidare när man har ett jobb. Kämpa på bara, snart sitter du där med ett kanonjobb, oavsett vilket det är!

juni: Vad skönt att allt såg bra ut hos BMC. Ååh, jag har ännu inte fått höra några hjärtljud. Har ju inte varit hos BM sen vecka 11 (inskrivningen). 2 veckor kvar till nästa besök.
    Apropå makens spritbekymmer så har jag inte så lätt att prata med hans föräldrar. Jag berättade för hans mamma att han ofta blir sådär onykter på festen i lördags. Men jag tror inte hon förstår. Hon tillhör den sorten som inte anser att varken hon eller någon i hennes familj har några brister. Skulle aldrig kunna lätta mitt hjärta för henne.
    Men jag har pratat med min mamma mycket och hon är ett stort stöd. Hon skällde t.om ut maken i lördags när hon såg hur dåligt jag mådde. Men det minns han tyvärr inget av...
    Ska låta det gå några dagar och sen ta ett rejält snack med mannen. Ska surfa runt lite om alkoholproblem också och se om jag kan få nån hjälp.

Sara: Vad läskigt! Förstår precis hur det kändes. Exakt likadant blev det för Ida förra året när hennes äggallergi upptäcktes!! Till mig sa de att reaktionen på matallergier oftast kommer andra gången de äter något. Ida fick ju prova lite kokt ägg en gång utan att reagera och andra gången blev hela hon rödflammig och prickig!
    Men vi har undvikit allt som innehåller ägg efter utredningen och nu funkar det kanonbra! Och det är inte alls så svårt att undvika ägg (om det nu är ägg han är allergisk mot, men det låter ju så). Finns mycket pasta utan ägg (dock inte färsk), man kan göra makaronipudding med äggersättning, baka sockerkaka utan ägg och pannkakor. Fråga gärna om du har några funderingar.
    Skönt att han mår bättre nu iaf och sköt om er!

Förlåt för mina ego-inlägg. Jag har nog snart skrivit av mig allt tror jag...

• IdaVi

Förresten regnar det här hemma - helt underbart för en gravid och överhettad kvinna!

• IdaVi

Milla: Nästan sovmorgon va?!

• IdaVi

Måste bara få hoppa in med en liten fråga. Nån mer än jag som har/har haft mycket sammandragningar sådär kring vecka 24? Jag har sedan igår sammandragningar nästan hela tiden. Magen blir inte stenhård, bara lite hård, men det liksom krampar och drar ihop sig där nere
    Hade nog inte så vad jag kan minnas med Ida, iaf inte så tidigt. Kanske är det allt som hänt sista tiden som påverkar min kropp? Om jag är stilla så går det över efter en stund, men det är svårt att vara stilla när man jagar en vilding.

• IdaVi

frk Kanin: Ta sommaren och vila upp dig så du får många fina ägg inför ÄP senare

juni: Ska bli spännande att se mitt Hb nästnästa måndag. Jag hade ju ganska bra hela tiden förra gången och körde bara med Blutsaft. Men vips, typ 2-4 veckor före BF så rasade värdet. Så nu knaprar jag på enligt BMs inrådan

Sara: Du är jättevälkommen med frågor om äggallergi. Jag är nästan expert nu efter ett år utan ägg i hemmet. Ida får t.om utslag om man tar på henne efter att ha ätit ägg så det känns enklast att inte ha några hemma. Men ibland blir vi toksugna på äggmacka
    Makens föräldrar var med på festen. Men de åkte före han brakade i golvet flera gånger och innan han blev knölfull. Men jag sa till henne att jag tyckte det var j-ligt tråkigt att han alltid blev så onykter. Men hon skrattade bara bort det.

Milla: Det är tydligen vanligt att få mer sd med andra. Men nu tar jag det lugnt så då kännsdet bättre iaf.
    Vad duktig du är att söka jobb! Håller tummarna för ingenjörstjänsten som verkar passa dig så bra!

• IdaVi

cissi: Jag tror nog kroppen säger ifrån när det blir för mycket. Idag har det varit lugnare tack och lov.
    Oj, vilken häftig 90-årspresent till mormor!

juni: Vi tänkte plocka jordgubbar i helgen. Har ett eget land, men de gubbarna äter vi upp direkt.
    Har du recept på strawberry dauqiri så tar jag tacksamt emot det. Låter jättesmarrigt!

Apropå datum så satsar jag på 101010 till Idas syskon. Det är 19 dagar före BF men inte helt omöjligt. Annars försöker jag så gott jag kan undvika den 21:e oktober eftersom det är Idas födelsedag. Och den 23:e oktober fyller systerdottern år. Annars kan jag nog tänka mig att föda nästan när som helst

Nu ska jag äta godis och läsa ut min första Twilight-bok (vuxenpoäng, not!)

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8