Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

lite rädd över mina auktioner, iofs 10 dar kvar men ändå  de händer inget och vill bli av me allt, även om ja bara får lite för de ej märkes kläderna.

men nova star harem vill ja helst ha liiite mer än 2 kr som de är uppe i :-P

• Viktorsmamma
    piiiinkcat skrev 2011-01-13 14:02:57 följande:
    visst, jag är tråkig
    va är ditt T nick?

du hade ju ingen länk i din press (fixa de :-P så slipper ja fråga varje gång
  • Viktorsmamma
    piiiinkcat skrev 2011-01-13 14:17:10 följande:
    haha.. jo, överst på sidan.. eller mitt nick alltså.. bara att klicka på
    åh fint dolt. 
    tackar
  • Viktorsmamma

vad irriterad man får bli....

sålde den 2:a
    inga pengar den 7.e skickade påminnelse
    fick mail tillbaks 9e att hon betalat
    pengarna syndes inte hos mig 11,e så mailade så hon skulle dubbelkolla.
    hon skulle göra de mailade hon tillbaks.
    idag 13 syns inga pengar än och hon har inte mailat tillbaks än.

mailade nu nyss igen om hon kollat då de inte ska ta 4 dar äns med olika banker.. försöker hon blåsa mig tro att ja ska skicka utan att pengarna inte syns än..

OK, de är bara 11dar sen hon vann den, men då hon mailade och sa att hon betalade in 9:e så börjar man ju undra?!

• Viktorsmamma
    dicny skrev 2011-01-14 14:55:56 följande:
    Kanske uttryckte mig otydligt, men han tog 4 kr för emballage, vilket inte framgick i auktionen eller vinnarmailet, och sen fick jag betala 24 kr för frimärken. Han frankerade bara för 12 kr.
    så du betalade alltså 28kr i frakt och frankerat 12kr?

vad hade han packat i guldlåda hehe
  • Viktorsmamma
    dicny skrev 2011-01-14 15:32:46 följande:
    Nej det var ett vanligt vitt vadderat kuvert så mer spännande än så var det inte. Flört
    piiiinkcat skrev 2011-01-14 15:04:11 följande:
    Tycker det var fult av honom att ta ut mer i emballage än han angett.. jag menar det som står är det som gäller... frakt och emballage är ju det som står... ytterligare avgifter skall man aldrig behöva betala för enligt Tradera. Sen att han tog 12 kr för porto det är ju en annan sak, du har ju godkänt 24 kr... thats it.. sen att han bara tar 12 kr det gör ju inte så mycket tycker jag... man godkänner ju det pris som står i auktionen i och med att man budar.
    Jo jag vet att jag accepterade 24 kr, men man ligar ju på att den som säljer har koll på att det faktiskt kostar så mycket som man angett i auktionen. Vet att jag inte ska behöva betala mer än vad som står i auktionen, men jag ville ju ha mina tejprullar och trodde inte jag skulle få de annars.
    tycker ju att han skulle lagt i 2 frimärken i kuveret då de va mindre i porto än väntat.
    de brukar ja göra om ja råkar ta ut för mycket, sen mailar ja köparen så hon/han vet att de ligger 2 frimärken i paketet
  • Viktorsmamma
    Smultronhjärta skrev 2011-01-15 19:35:44 följande:
    rätt tidigt brukar faktiskt funka även om just linne/shorts kanske kan väntas med..hellre t-shirts,tunnare byxor och sådant först. Jag sålde sonens shorts och linnen dyyrt i maj
    okej, har byxor och tshirts ute nu. som går ut den 23.e

tänkte ta som tidigast feb. lönen med de, vill ju bli av med grejerna och köpa nytt

hur mycket har era barn i tshirts/linnen och shorts til sommaren
  • Viktorsmamma
    Jumbopolly skrev 2011-01-15 19:39:24 följande:
    Vad skickar man billigast med när man skall skicka stora men väldigt lätta paket??
    Har en urgamal såg jag tänkte lägga ut på tradera. Den går inte montera isär å paketet blir ju ganska stort fast det väger nästan inget.
    har kollat lite men det blir ju svinhöga frakter och det är ju liksom ingen berädd att betala... hur gör ni???
    kollat bussgods?
  • Viktorsmamma
    mal skrev 2011-01-16 16:37:53 följande:
    Står inte Didrikson i annonsen = min fördel :)
    tänkte precis skriva de.

grattis, de va billigt
Svar på tråden Traderatråden nr 16