Viktorsmamma skrev 2010-05-03 21:18:53 följande:
Skriver som en kratta idag =D, grattis till flytten får man väl säga först =)
Oj, det var en bra bit men försök maila Schenker annars de brukar gärna hjälpa till.
Ja man tänker ju att de borde hämta innan men ibland har jag själv hämtat i sista sekunden då jag bara skjutit upp det ibland.
Lilla Ego 07 skrev 2010-05-03 21:31:26 följande:
Hej i tråden. En fråga. Jag skickade ett paket igår till en som vunnit en auktion. Tyckte namnet såg konstigt ut, att liksom efternamnet lät som förnamnet (var ett utländskt namn) men jag vågade ju inte skriva annat än som stod i uppgifterna från tradera, tänkte att det ska väl vara så. Iaf, nu mejlade denna person mig och frågade om paketet var skickat. Och det är det ju men inte till det namnet som stod på uppgifterna jag fick från tradera. Jag skrev detta till henne nu. Men vems ansvar är det när det gäller att skicka till rätt adress? Det är väl upp till vinnaren att se till att ha rätt namn och adress registrerad hos Tradera? Eller har jag fel?
Den var svår, man borde ju tycka att det är hennes ansvar att se till att det står rätt ju. Jag brukar alltid skriva i mina vinnarmail att de ska kolla sin adress en extra gång. Nej jag tror nog jag anser att det är hennes fel, hur skulle du kunna veta