• Lejån

Traderatråden nr 16

Fy vad tråkigt det är att behöva "klaga" på något man vunnit. Jag tycker det är så himla trist. Men om auktionsbeskrivningen inte stämmer så vad ska man göra?!

*Gnäller av mig lite bara*

längtar efter sommar & sol
  • Lejån
    Smultronhjärta skrev 2010-09-21 20:56:15 följande:
    Man ska klaga! Alla är människor och det är mänskligt att fela..fast det är klart, det är skillnad på att missa något och att försköna till en annan divisionObestämd
    Ja, i det här fallet vet jag ju inte vart det ligger liksom. Beskrivning "mycket fin" och "sparsamt använd" och så är den rätt smutsig eller missfärgad.  Typiskt min otur liksom!
  • Lejån

Jag undrar hur många gånger jag ska svära att ALDRIG köpa beg. på tradera mer... *suck*

Varför skriver folk att kläder är  "mycket fina" när det är smutsigt/missfärgat? Så himla tråkigt...

• Lejån
    MiniM3 skrev 2010-09-22 19:46:15 följande:
    Var det lurven?
    Lust att länka till den? :) 
    Kan jag göra, men det framgår ju inget där...

http://www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid=117959621

Försökte ladda upp min bild, men den är för stor och jag har inte PS på denna dator. *hm* Ska se om jag lyckas iaf. Kanske någon annan än jag ser att den inte är riktigt hundra. ;)
  • Lejån
    h80 skrev 2010-09-22 20:39:32 följande:
    åh vad tråkigt, det är dock många som skriver som hon har gjort "mycket fin jacka", det säger ju egentligen inget som skicket. tror många skriver så för att man ska tro att skicket är fint.
    Ja, det var ju precis det jag trodde. Har såklart mailat och hon har ju fått kort på hur den ser ut men verkar ju inte tycka att det är konstigt att sälja något smutsigt/missfärgat så länge det inte är nytt. Så himla trist.
  • Lejån
    h80 skrev 2010-09-22 20:45:40 följande:
    jag råkade också ut för det. Köpte en jacka som var beskriver som mycket fin jacka. Den var jättesliten, mailade o fick till svar "att hon hade faktiskt inte skrivit något om skicket, hon hade bara skriver att jackan var fin, dvs. färgen var fin o modellen var fin"
    Vad säger man!? Hur svårt kan det vara att beskriva skicket på det man säljer... Antar att du inte fick någon kompensation om säljaren hade den attityden?
  • Lejån
    Hallonmaja skrev 2010-09-22 20:57:23 följande:
    Nej den är inte fläckig, men sliten som syns på kortet ovan. Nej har inte mailat... Tycker ni det är befogat att klaga?
    Tycker absolut du ska påpeka det du fotat, skicka med kort också så ser hon ju själv.
  • Lejån

Roade mig nu med att läsa "min" säljares omdömen och det borde jag ha gjort tidigare inser jag men jag ska visst alltid tro det bästa om folk. Hon hade ju fått en del neg precis av anledningen "stämmer ej med beskrivning".

Grattis till mig då.

Svar på tråden Traderatråden nr 16