• Lejån

Traderatråden nr 16

Är det inte så hima typiskt... Sålde en pop-overall och idag får jag mail från köparen att hon undrar när jag ska skicka. Skickade för över en vecka sedan... Har anmält reklamation nu på postens sida, vet inte vad mer man kan göra? Surt är det ju helt klart iaf.

längtar efter sommar & sol
  • Lejån

Hm, jag undrar om det blivit något galet med min faktura... Jag fick först en där de inte tagit bort avgifterna från kampanjen men nu har jag fått en ny på hela 3 kr! De har krediterat rätt mycket, men det får man väl tacka för i så fall...

• Lejån
    charmmiss skrev 2010-10-17 22:19:22 följande:
    på 10 dagar har jag handlat för 1544kr på tradera. vill inte räkna ut vad jag handlat för hela denna månaden.
    fast som tur är har jag sålt för 2987kr på 10 dagar.

dagens inköp är dessa.

www.tradera.com/item.mvc/viewitem/?auctionId=...

www.tradera.com/item.mvc/viewitem/?auctionId=...

brukar aldrig handla Villervalla e de små eller stora i storleken? var det bra pris på tröjan?
    Tycker vv:s tröjor är rätt normala i storleken. Byxor är ju lite smalare modell... Bra pris absolut!
  • Lejån
    Pixxi skrev 2010-10-18 11:54:01 följande:
    Nu har ett paket kommit bort på posten för mig Vad gör jag nu? En sak som skickades för ca 2 veckor sen och inte dykt upp än. Vad gör man...
    Som du sålt? Det har tydligen hänt för mig också nu... Skittråkigt är det! Jag har iaf gjort allt jag kan, dvs anmält på posten, till pts och ringt till ombudet där vi lämnade in det. Kan bara hoppas att det dyker upp!

Och idag borde jag ha fått ett paket som inte dykt upp...
  • Lejån
    Pixxi skrev 2010-10-18 17:05:41 följande:
    Jo, ett paket jag sålt, jag har pratat med kundservice på posten och hon sa att jag gjort allt rätt. Dvs Rätt emballage, rätt porto, avsändare mm. Så jag kunde inte göra mer.
    Jag tänker anmäla, ska bara prata med det lokala postkontoret först.

Frågan är bara... betalar man tillbaka eller hur gör man. Troligen blir det väl negativt annars
    Enligt tradera så upphör ju säljarens ansvar när paketet är skickat, och vad mer kan man göra än precis det både du och jag gjort (efterlysa m.m. )

I vissa fall kanske till och med paketen HAR kommit men folk försöker luras iallafall... Jag har liksom slutat att förvånas över folks påhittighet.

Har dock aldrig varit med om förrän nu att något paket försvunnit, varken som jag skickat eller köpt.

Hur mkt rör det sig om i ditt fall?
  • Lejån

Men HU, jag hoppas verkligen inte att det är några "tjuverier" på posten nu när vi är så många som drabbats!

"mitt" paket var dyrt också, hon köpte en PoP overall för ca 800 kr, så det är ju inte kul alls om den inte kommit fram!

• Lejån
    solstrålen 76 skrev 2010-10-18 17:44:55 följande:
    Mitt paket som jag köpt har inte heller kommit till mig, hon skickade till mig för ca 1vecka sen Jag lever lite på hoppet att paketet bara är försenad.
    mailade henne idag och hoppas hon kollar upp det med posten. Är det något jag kan göra?
    Om hon inte hör av sig är det rätt att sätta negativt då? Tänker alltså inte sätta negativt pga av att skona inte kommit fram utan bara om hon nu struntar i mitt mail där jag berättat att paketet inte kom fram.
    Nej, det finns inte så mycket du kan göra utan det är som säljare man ska efterlysa paketet m.m.

Be henne anmäla det både på posten och på pts på adressen som finns i TS.

Åh, det är såna här gånger man verkligen önskar att det gick att spåra "brevpaket" också!
  • Lejån

Åh! *glad*

Fick precis mail om att mitt paket hittat fram! Hon hade inte fått någon avi från posten att det kommit fram, och nu fått en påminnelse så allt var postens fel!

Gissa hur skönt det kändes, när det rörde sig om så mkt pengar!!

• Lejån
    Pixxi skrev 2010-10-18 19:14:24 följande:
    Härligt!!
    Hoppas det går lika bra för mig.
    Håller tummarna!
  • Lejån
    StaffenAssar skrev 2010-10-18 19:54:06 följande:
    Å vad skönt! När det gäller så mycket pengar känns det ju ännu värre  
    Ja verkligen! Det kändes som om jag vunnit på triss eller nåt när hon meddelade. *haha*

Hoppas bara mitt paket som jag väntar på också dyker upp.
  • Lejån
    Prodin skrev 2010-10-18 21:07:18 följande:
    Hej igen!
    Klänningen som var "fel storlek" la jag ut igen och den gick som köp nu för 100 kr mer än den andra tjejen hade bjudit! Hurra =)
    Men hur hade ni packat den?

Jag kör inte med såna där påsar som en del av er utan ett brunt ganska styvt packpapper. Räcker det tro?
    Nej, inte papper! Och framförallt inte i dessa rusktider... Har du inga tjockare påsar hemma som du kan packa i? Eller så tar du en påse först och sedan papper...

Har varit med om att få hem saker bara i papper och i 99% av de fallen har paketet varit trasigt.
  • Lejån
    Tonarslisa skrev 2010-10-18 21:22:08 följande:
    Konstigt, jag har som sagt fått kläder skickat i typ kraftpapper och vanligt papper. Har aldrigt kommit fram trasigt.
    Men det kanske bäst att låta bli som du säger. Framförallt den här tiden på året
    Du kanske har en mer aktsam brevbärare...
  • Lejån
    7småtroll skrev 2010-10-19 00:26:06 följande:
    Nu har tradera justerat min faktura! Men den stämmer ju inte! Fick först en på 3 kr vilket såklart var galet. Men de har nu INTE krediterat alla osåltavgifter från kampanjen...de har missat en. Dessutom hade de ju två kampanjer samtidigt där man skulle få två auktioner gratis. Jag har iaf fått betala full provision för den ena.

Ngn som har en länk till dessa två kampanjer i september...det var två samtidigt.

Jag hade 35 osålda auktioenr på totalt 105 kr. Men man har krediterat 102 kr och då låtit mig betala för en gratisauktion....drygt 10 kr var det. Funderar bara på hur de har räknat....
    Ser precis likadant ut här. Först fick jag en på tre kronor... Nu har de ändrat men istället missat att kreditera en osåld.  Vore ju dessutom bra om de skrev en specifikation på vad de krediterat...
  • Lejån
    Stormis skrev 2010-10-19 20:55:02 följande:
    Visst är det retligt , men nån gång är vi alla små Hjärta. Sorg att sälja godingarna, men man har ju råkat förköpa sig på annat så det får flytta med Drömmer
    Ja du hade verkligen mkt gott... men för smått här också. Bra för min plånbok.
  • Lejån
    charmmiss skrev 2010-11-17 21:45:14 följande:

synd du missade den, jättefin.

ibland undrar jag om folk medvetet sätter in för lite pengar på kontot, nu var det någon som överfört 168kr för lite.

Skit också, det var ju verkligen bra.   "vi" behöver verkligen lite klänningar, då det är det enda som duger att använda...
  • Lejån
    charmmiss skrev 2010-11-17 21:55:42 följande:
    du får vara snabbare nästa gång
    här säljer jag av massor då vi inte har plats i garderoberna, har oxå en klänning tokig tjej.
    har tagit massor av bilder men orkar inte lägga upp ännu. lägger upp typ två om dan, blir kanske klar till jul 
    Men det är alltid sådär, jag missar JÄMT! Ändå tycker jag att jag dammsuger både tradera och tråden här... *haha*

Visst är det enkelt när de är små och utan egen vilja?
  • Lejån

haha, trodde jag hamnat i fel tråd när det enda jag såg var en massa vin...

• Lejån
    maggan75 skrev 2011-01-02 20:28:35 följande:
    nä vad trist Jag har större 98 och 104 ...
    Hojta när du lägger ut dem...
Svar på tråden Traderatråden nr 16