Traderatråden nr 16
mage06 skrev 2010-03-28 23:06:37 följande:
Hej på er! Jag dyker bara upp när jag har frågor nu för tiden. Men ni brukar vara snälla och ha överseende med det. Jag får inte Pro-Listern att fungera! Har skickat frågan till Tradera och fått svar med förslag på åtgärder. Har nu provat utan resultat. Har varit med om detta förut, sen har det fungerat emellan... Jag har för mig att fler haft problem,,,hur löste det sig för er? Inte särskilt roligt det här med 23 auktioner i Pro Listern! Sen undrar jag över Schenker...fick en förfrågan förra veckan om jag kunde skicka med dem. Har 4 mil tor till närmsta ombud men svarade att jag kunde skicka med dem om det fick ta ett par dagar så jag kunde kombinera det med annat. Jag var inne på Schenkers hemsida och la in måtten på paketet och fick då kostnaden 75 kr som svar. Det kostade 78 med posten... Hur kan det vara att det skall vara så mycket billigare med Schenker?Tack på förhand!Hur stora är bildfilerna i auktionerna? För att det ska funka för mig får de max vara ca 100-150 kb stora. Kolla också att du har den senaste versionen av programmet: öppna programmet och klicka uppe till höger Hjälp - Om prolister. Bör stå: Version 1.2.1.4.
Testa att ladda upp t ex 1 st lista med 1 auktion, och ladda upp den på en tid som inte är så högt belastad hos Tradera. Testa t ex att ladda upp nånting idag mitt på dagen med 6 dagars tid så den får avslut på en söndag, då gör det inte så mycket om avslutet blir mitt på dagen. (Eller välj en auktion med utrop 1 kr, då kan du stänga ner den utan kostnad om den skulle funka att lägga upp och du inte vill ha kvar avslut mitt på dagen.)
När jag har haft problem så har det gällt på kvällarna när många laddar upp, verkar som att min prolister tillsammans med min sega uppkoppling (2 MB Telia) gör att det sällan funkar att ladda upp listor för mig annat än på fredag- och lördagkvällar. Därför gör jag oftast just så, gör listor som startar fredag eller lördag med avslut till exempel söndag-torsdag. Ibland har jag start och avslut på lördag em kl 16-17, tycker det är en helt okej tid det med.