Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

melizza skrev 2010-03-24 20:36:35 följande:
    hej alla T experter jag har en auktion ute med en tröja och matchande leggings till och nu har jag fått en förfrågan om jag kan sälja endast tröjan för hon har redan dem leggingsen......hur gör man då?? ska jag ta bort annonsen och lägga upp två nya?? kan tillägga att inga bud är lagda på den än så den går ju att ta bort
    Skulle ha sagt att hon gärna fick buda på auktionen och bara ta ett plagg för vinnande bud, och ev billigare porto då du bara skickar ett av plaggen.

Har själv gjort så ibland då jag velat köpa ett av två plagg i någons auktion, då har jag mailat och frågat om jag kunnat köpa bara det ena för det vinnande budet, och tagit en lägre portokostnad, och sen har säljaren lagt upp det kvarvarande plagget i en ny auktion efteråt.
    melizza skrev 2010-03-24 21:04:39 följande:
    det är katvig men jag tycker ju att Katvig går sådär att sälja nu....förr gick det mycket lättare tycker jag
    Mmm.. Katvig går tyvärr jättebilligt. Bra för köparna, trist för säljarna..
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
  • x karin76
    ominte skrev 2010-03-24 20:35:24 följande:
    Händer det förresten ofta att folk vinner flera auktioner som innebär samfrakt?Jag har sålt ett tag nu och det har kanske hänt 2 gånger att jag behövt samfrakta..Men frakten skriver jag ut i ALLA auktioner så folk ska veta vad det kostar. Väger plaggen samtiigt som jag laddar prolistern!
    h80 skrev 2010-03-24 20:36:32 följande:
    men det behöver du väl inte packa för att se. Jag viker ihop kläderna så som de ska ligga i påsen inna  jag väger. Nu har man gjort det så ofta så jag vet vad det mesta kostar att skicka utan att väga det.
    Brukar också skriva ut vikten.. Så praktiskt när man ska samfrakta, man slipper väga sakerna en gång till - det är bara att plussa ihop och sen kolla skrymmande eller ej.
  • x karin76
    Pumanprinsen skrev 2010-03-25 13:22:44 följande:
    Nu får man se mina inte så vackra fötter ändå,, det gick inte att ta bort bilder
    Det går inte att ta bort bilder, men det går att ersätta bilder så länge du inte fått bud. Byt ut bilden mot en annan bild, t ex huvudbilden. Visserligen får du två av samma bild, men du blir ju av med den du vill bli av med.
  • x karin76
    Pumanprinsen skrev 2010-03-25 13:31:37 följande:
    Det var det första jag försökte med,, men det gick inte
    Har du fått bud? Annar går det, lovar! Välj Ändra auktion, ställ dig under bilden och välj Ladda upp bild, välj den nya bilden och Spara.

Gjorde det själv nyss med, funkade hur bra som helst.
  • x karin76
    Jessika82 skrev 2010-03-25 22:17:37 följande:
    oshkosh 6månader vilken storlek hade ni satt?
    68
  • x karin76

Jag hoppas verkligen att någon köper mina OM-plagg, verkar inte vara så många som handlar OM just nu eller så är utbudet för stort?

Köpte dem från en amerikansk webshop, så visst kan jag returnera dem dit.. men det känns lite kluddigt att hålla på med retur till utlandet, portokostnad osv, hade ju varit bekvämare att få dem sålda i Sverige i stället. Håller tummarna!

Funderar på om man skulle våga ett litet blandat avslut senare i veckan, fick några överblivna grejer från barnloppisen (kanske hade prissatt dem lite för högt), men det blir kanske svårt att få sålt sånt som ligger blandat i storlekar, blir ju sällan samfrakt då. Men men, man vet ju aldrig med lotteri-tradera...

• x karin76
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-26 09:25:51 följande:
    God morgon! Funderar på om jag ska ladda en proliser eller inte idag... Har ju lite till som jag skulle kunna slänga ut på T. Dock har det varit rätt dåliga avslut senaste omgångarna. Antingen är utbudet för stort eller så gör jag nåt knasigt med mina auktioner helt enkelt.Har en auktion som visst går ut på söndag som ligger pissigt dåligt till. Trodde jag hade tagit avslut på måndag men de hade jag visst inte
    Är nog tyvärr så att det är köparnas marknad numera.. Utbudet är galet stort.
  • x karin76

Så, har plockat bort Odd Molly-auktionerna, ingen som vågade/ville buda. Får lägga ut 350 kr i returfrakt i stället, men hellre det än att skänka plaggen till skambud...

Tänkte ladda upp några blandade med pro-n ikväll, hoppas den inte strular som den brukar... Har eg 30 grejer som borde ut men ingen tid närmaste dagarna, hoppas det funkar med avslut mitt i månaden också. :-/

• x karin76
    Pumanprinsen skrev 2010-03-26 14:41:34 följande:
    Herre gud!! Säljer man fär 150kr så är det verkligen 10% totalt... 
    Ja kollar man senaste faktura så är det runt 10% totalt sett man får betala i avgifter.. Det har verkligen TOKHÖJTS jämfört med för 1-2 år sedan...

Tur att man bara är föräldraledig ett halvår till, sen har man ingen tid längre till att köpa/sälja barnkläder så då kanske man klarar sig undan och säljer mindre också.
Svar på tråden Traderatråden nr 16